Valpchock! *BILDER*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Valpchock! *BILDER*

TS:
vad har det med denna tråd o göra?
:confused:

// TS= trådstartaren (för er som ej förstår)

Nu förstår nog folk. Men här på buke betyder ts något annat. Så man kan inte räkna med att folk ska förstå när man hittar på egna "regler"

Abolut ingenting alls. Jag spårar ur lika mycket som de andra spårar ur. Dessutom svarade jag inte dig om du kollar.

Nej, det är det absolut inte. En "rottis" utan papper kan lika gärna vara en blandras mellan rottis och schäfer eller rottis och dobermann eller vad sjutton som helst. Enbart Rottweiler registrerade i SKK eller motsvarande utländsk kennelklubb ska kallas för Rottweiler. Övriga är bara overifierade blandraser.

Jättesöta valpar!

Synd bara att folk måste kasta sig över som hungriga vargar bara för att ordet blandras råkar nämnas. Fattar inte varför alla tror att man är oseriös för man har blandras.

En fråga bara.. Vad betyder TS på buke om inte trådskaparen?

Det betyder fortfarande TrådSkapare, men det användes tidigare i tråden ungefär som PS och DS.

Det är inte illa pinkat att bland sina vänner och bekanta hitta 5 bruksintresserade människor som har tid och engagemang att träna en hund som inte får tävla, lika seriöst som om den fick det, och till 5 schäferblandishanar dessutom.

Jag har många hundintresserade/hundägare i min bekantskapskrets, men tror inte jag skulle hitta en enda intresserad.

Kan ju fakiskt vara så att TS har hundmänniskor som vänner.
Dessutom vill alla inte tävla.
Buke är tamef*n mötesplats för Sveriges mest negativa hundmänniskor

Det tycker inte jag. VI var iväg över ett dussin på en träningshelg nyligen, och vi hade jättetrevligt.

Det må vara att hon har hundmänniskor runt sig, och som jag nämnde, det har jag också. Jag anser fortfarande att fem bruksblandisar, hanar dessutom, är svårplacerade. SÄRSKILT inom den egna bekantskapskretsen. Att många säger ja när man frågar om de kanske vill ha en valp i framtiden, javisst. Att alla har kvar hunden och tränar den seriöst vid tre års ålder, inte lika säkert.

Det är ju inget påhitt att det omplaceras otroligt många hanar av bruskblandras när valpgulligheten försvunnit.

Vad tycker du inte?
Att inte alla vill tävla?

Bara för att du åker på kurser osv behöver inte alla göra det.
Alla är inte som du.

Hur kan du veta vilka TS känner?
Eller har hon oseriösa vänner också bara för att hon har blandisvalpar?

Samma ´rasism´i hundvärlden som i hästvärlden.
Köp en travare och du blir idiotförklarad, skaffa blandras och du klassas som oseriös klantskalle utan minsta kunskap.

Vi har blandras (schäfer/rottis, sambons hund eg då) och hon är faktiskt otrolig väluppfostrad, vältränad och tränas och motioneras dagligen. Sambon är ruskigt duktig på hundar och hans mor har tidigare jobbat som hundinstr på BK. Dessutom har dem tränat otaliga tjänstehundar åt hundskolan i Sålleftio (hur fasen stavas det? snacka om hjärnsläpp) En av dem blev minhund i Bosnien.

Är han ändå oseriös utan hundkunskap för att han har blandis?

Vad tycker du inte?

Jag tycker inte att buke är mötesplats för världens otrevligaste hundmänniskor.

Att inte alla vill tävla?

Det vill de säkert inte. Däremot är det lustigt att så många som "inte vill tävla" fortfarande vill påskina att de vill ha bland de mest arbetskrävande raser som finns, fast det hade gått bra med något enklare. Att fast de inte vill tävla tänker de fortfarande träna spår eller sök, eller något rejält så att dessa krävande hundar får utlopp för sin energi.

Bara för att du åker på kurser osv behöver inte alla göra det.
Alla är inte som du.

Nej, men alla som köper en schäferblandis ska aktivera den på något sätt. Att jag åker/åkt på kurser är för att jag vill lära mig mer om min hund, om hennes aktivering, och hitta ett meningsfullt sätt att träna henne. Ser du, vi kommer hela tiden tillbaka till pudelns kärna.

Hur kan du veta vilka TS känner?
Eller har hon oseriösa vänner också bara för att hon har blandisvalpar?

Jag har inte den blekaste vilka hon känner. Det enda jag sagt är att det är ovanligt att hitta hem för fem bruksblandisar bland sina vänner.

Samma ´rasism´i hundvärlden som i hästvärlden.
Köp en travare och du blir idiotförklarad, skaffa blandras och du klassas som oseriös klantskalle utan minsta kunskap.

Beror på varför man skaffar travare tycker jag. Själv älskar jag travare, men köper man en travare för att det är billigaste alternativet, flängrider och inte ger den vad den behöver, då klassar jag det som oseriöst.

Vi har blandras (schäfer/rottis, sambons hund eg då) och hon är faktiskt otrolig väluppfostrad, vältränad och tränas och motioneras dagligen. Sambon är ruskigt duktig på hundar och hans mor har tidigare jobbat som hundinstr på BK. Dessutom har dem tränat otaliga tjänstehundar åt hundskolan i Sålleftio (hur fasen stavas det? snacka om hjärnsläpp) En av dem blev minhund i Bosnien.

Är han ändå oseriös utan hundkunskap för att han har blandis?

Jag tror inte du ser skillnaden. DEn finns ingen här som sagt att INGEN blandras blir tränad, och att alla blandrasägare alltid ligger på sofflocket. Dock anser jag att man gör valparna en otjänst när man föder upp krävande hundar som inte blir registrerade. De som hade haft störst behov av en brukshund vill oftast inte längre ha dem.

tio tecken

Det vill de säkert inte. Däremot är det lustigt att så många som "inte vill tävla" fortfarande vill påskina att de vill ha bland de mest arbetskrävande raser som finns, fast det hade gått bra med något enklare. Att fast de inte vill tävla tänker de fortfarande träna spår eller sök, eller något rejält så att dessa krävande hundar får utlopp för sin energi.
Så man kan inte träna spår, sök osv om man inte tävlar?
Kan ju helt enkelt vara så att man tycker det är kul och träna och vill aktivera sin hund. Men man behöver fortfarande inte tävla.

Jag tror inte du ser skillnaden. DEn finns ingen här som sagt att INGEN blandras blir tränad, och att alla blandrasägare alltid ligger på sofflocket. Dock anser jag att man gör valparna en otjänst när man föder upp krävande hundar som inte blir registrerade. De som hade haft störst behov av en brukshund vill oftast inte längre ha dem.
Kankse inte men det går heller inte att nämna ordet blandras utan att bli överfallen av alla som bara måste debbatera om hur hemskt och fel det är.

Så man kan inte träna spår, sök osv om man inte tävlar?
Kan ju helt enkelt vara så att man tycker det är kul och träna och vill aktivera sin hund. Men man behöver fortfarande inte tävla.

Givetvis. Jag tror bara inte att det är lika vanligt. Min egen hund är inte tävlad ännu. Jag hade dock inte velat välja en blandras och helt avsäga mig tävlandet i vissa grenar.

Kankse inte men det går heller inte att nämna ordet blandras utan att bli överfallen av alla som bara måste debbatera om hur hemskt och fel det är.

Precis som du har din ganska tydliga åsikt här, måste ju jag och andra få ha våran åsikt. VI känner starkt inför detta helt enkelt.

*KL*

Till Ts:arna(:confused:)

Vad bra att du redan hittat ett hem åt dina valpar, dock tror jag vi kommer få se en anonns på blocket om ett tag.

Och jag läste här, när den andra senare, TS:arn försökte försvara sin vän, genom att använda sig av konstiga meningar, såsom hur såg du ut när du var liten etc, det bevisar ju vilken nivå man ligger på. Nu vet ju inte jag om du ska ha en av de här valparna, men om du ska det, och någon kanske nämner att hunden ser lite speciell ut, vad gör du då? Startar slagsmål??

Ehhh.....

Om vi ska snacka gris med stor G så kolla här :D

4veckor1.jpg

Grattis till dom små liven :).

Hoppas allt går bra för dom i framtiden.

Tråkigt att du blir påhoppad bara för att det är blandras. Men buke är ju som det är... :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka