Valpen har blivit stor!

Ja det är hon ju, min lilla knubbis :)

Din ser ju nästan vuxen ut nu. Kommer hon bli mycket högre?
 
Dom växer väldigt långsamt på höjden efter 8-9 månaders ålder, så hon kommer nog att bli kanske 4-5 cm högre allt som allt. Vilket kommer att ta runt 4-5 månader till. Efter det växer hon bara på bredden, och muskulärt :)

Så, inte så mycket högre, däremot mycket kraftigare! :love:
 
Bah, hur hög är hon då?

Vår yngsta Fralla är säkert lägre, men hanen ligger på nästan 40 cm.
Du skulle sett deras snopna miner när det kom hem en VALP som var större än dom :D

Men jag tycker att dom är äckligt små dom också! :p
 
Hon är ungefär 30, kanske någon cm lägre eller så.. Är inte så bra på att mäta. ;)

Och dom är ju så breda.. Du får nog inte träffa Doris, du kommer bara klaga på att hon är så liten o spinkig :p
 
Äh, jag kommer nog bara att säga det en gång eller så :D Första gången jag ser henne typ.
- "Vad liten hon är! :eek:"
 
Ok. Skönt, hon är ju redan en bjässe :D Måste vara jobbigt innan hon lärt sig gå i koppel? Jag tycker ju Selma är stark, skulle aldrig orka hålla den där :p

Undrar hur stor Selma kommer bli.. hon är ju ca 32 cm nu så hon borde inte bli så mycket högre. Men hon är ju bara 4,5 månader.. Vet inte hur länge hundar i hennes storlek växer på höjden?
Hon kommer nog bli dubbelt så bred iaf. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 660
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 538
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 510
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp