Valpen har blivit stor!

Ja det är hon ju, min lilla knubbis :)

Din ser ju nästan vuxen ut nu. Kommer hon bli mycket högre?

Dom växer väldigt långsamt på höjden efter 8-9 månaders ålder, så hon kommer nog att bli kanske 4-5 cm högre allt som allt. Vilket kommer att ta runt 4-5 månader till. Efter det växer hon bara på bredden, och muskulärt :)

Så, inte så mycket högre, däremot mycket kraftigare! :love:

Bah, hur hög är hon då?

Vår yngsta Fralla är säkert lägre, men hanen ligger på nästan 40 cm.
Du skulle sett deras snopna miner när det kom hem en VALP som var större än dom :D

Men jag tycker att dom är äckligt små dom också! :p

Hon är ungefär 30, kanske någon cm lägre eller så.. Är inte så bra på att mäta. ;)

Och dom är ju så breda.. Du får nog inte träffa Doris, du kommer bara klaga på att hon är så liten o spinkig :p

Äh, jag kommer nog bara att säga det en gång eller så :D Första gången jag ser henne typ.
- "Vad liten hon är! :eek:"

Ok. Skönt, hon är ju redan en bjässe :D Måste vara jobbigt innan hon lärt sig gå i koppel? Jag tycker ju Selma är stark, skulle aldrig orka hålla den där :p

Undrar hur stor Selma kommer bli.. hon är ju ca 32 cm nu så hon borde inte bli så mycket högre. Men hon är ju bara 4,5 månader.. Vet inte hur länge hundar i hennes storlek växer på höjden?
Hon kommer nog bli dubbelt så bred iaf. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 345
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 231
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 579
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka