Valpfoder dosering?

Ja hundar som är hungriga och äter på bestämda tider brukar göra det.

Jadu jag köpte bland annat en sån valp som enligt uppfödaren kastade i sig maten en vecka senare hos mig åt han när han var hungrig 😋

Har dom tillgång till mat hela tiden behöver dom inte hetsäta och det fungerar på vissa raser medans andra raser aldrig kan ha fri tillgång då dom äter ihjäl sig som jag skrev i första svaret.
Min erfarenhet av en valpkull är att de kliver rakt ned i matskålen, kladdar och äter och grejar och att modern om hon är i närheten gärna tar del av valpmaten. Det skulle aldrig ha funkat att ha en skål med valpmat konstant stående i valplådan/rummet helt enkelt. Det skulle bli skitgrisigt (utöver då som andra nämnt att en inte har ordning på vem som äter eller hur mycket).
I mitt eget hus skulle det dessutom inte fungera eftersom jag fodrar rått, men det gör uppenbarligen inte TS.
 
Min erfarenhet av en valpkull är att de kliver rakt ned i matskålen, kladdar och äter och grejar och att modern om hon är i närheten gärna tar del av valpmaten. Det skulle aldrig ha funkat att ha en skål med valpmat konstant stående i valplådan/rummet helt enkelt. Det skulle bli skitgrisigt (utöver då som andra nämnt att en inte har ordning på vem som äter eller hur mycket).
I mitt eget hus skulle det dessutom inte fungera eftersom jag fodrar rått, men det gör uppenbarligen inte TS.
Nej jag förstår inte ens vad vi diskuterar jag svarade ts vad jag föredrar och jag föredrar att låta hundar ha fri tillgång om dom klarar det om inte i portioner.

Nja jag tycker inte det blir så kladdigt med fri tillgång till valpar var länge sen jag hade valpar nu men har heller aldrig haft mina valpar instängda utan dom har fått äta i köket visst har någon drattat i ibland eller stått med en tass i men då blev dom mer skitiga när dom grävde i jorden utomhus varenda dag 🤗

Tycker nog det var betydligt mer jobb med kiss och bajs inomhus än med maten.
 
Nej jag förstår inte ens vad vi diskuterar jag svarade ts vad jag föredrar och jag föredrar att låta hundar ha fri tillgång om dom klarar det om inte i portioner.

Nja jag tycker inte det blir så kladdigt med fri tillgång till valpar var länge sen jag hade valpar nu men har heller aldrig haft mina valpar instängda utan dom har fått äta i köket visst har någon drattat i ibland eller stått med en tass i men då blev dom mer skitiga när dom grävde i jorden utomhus varenda dag 🤗

Tycker nog det var betydligt mer jobb med kiss och bajs inomhus än med maten.
Vi pratar helt klart förbi varandra. Never mind.
 
Nej jag förstår inte ens vad vi diskuterar jag svarade ts vad jag föredrar och jag föredrar att låta hundar ha fri tillgång om dom klarar det om inte i portioner.

Nja jag tycker inte det blir så kladdigt med fri tillgång till valpar var länge sen jag hade valpar nu men har heller aldrig haft mina valpar instängda utan dom har fått äta i köket visst har någon drattat i ibland eller stått med en tass i men då blev dom mer skitiga när dom grävde i jorden utomhus varenda dag 🤗

Tycker nog det var betydligt mer jobb med kiss och bajs inomhus än med maten.
Mina valpar äter bra men brukar aldrig hetsäta. Jag ger 80-90% färsk mat så fri tillgång blir rätt ofräsch......eller inte förresten, för dom vuxna skulle äta sin smällfeta :cautious:
 
Hundar med fri tillgång brukar dessutom bli måttligt intresserade av godis. Det blir liksom inte så spännande med föda i träningssamanhang när det finns jämt. Varför anstänga sig liksom.
 
Hundar med fri tillgång brukar dessutom bli måttligt intresserade av godis. Det blir liksom inte så spännande med föda i träningssamanhang när det finns jämt. Varför anstänga sig liksom. mycket hela tiden.
Vad det påstås mycket här.
Jag har haft flera olika raser med fri tillgång på torrfoder alla har älskat godis och kamp och kast under träning och promenader.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min engelska staffe/amerikanska bulldog blev i höstas akut sjuk. Spydde flera gånger om dagen och slutade äta. Man hörde hur magen pep...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: zelma123
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 239
Senast: Jamienoble
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 793
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Hej! min hund har varit inlagd och håller på att återhämta sig efter en akut pankreatit. Hans värden har gått ner men jag är...
Svar
3
· Visningar
2 288
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp