Vandringssemester med hund

S

Stoppard

Är det någon som varit på vandrarsemester med sin
hund eller kan rekommendera någon annan typ av
aktiv semester med sin hund.
 
Två dagarsvandringar har vi gjort mycket av. Mycket mysigt och uppskattat av alla! Det går utmärkt att tälta med hund! En frisk och kry hund kan hjälpa till att bära lite av sitt foder också! :d
 
Fjällvandring är jättetrevligt med hund. :)
Tältning tycker jag också går bra,samt att de hundar som kan bär lite....
 
Jag har hört att det finns organisationer som
anordnar sådant här så man får hjälp
med övernattning och sådant. Har ni ordnat
resorna själva eller tagit hjälp av någon?
 
Jag har tältat så jag har bara gått själv i fjällen. Härligt under midnattssolen!! (Blir inte så kallt och rått på nätterna, det är ett plus!)

Det finns stugor man kan övernatta i, men jag vet tyvärr inte om man får ha hund på alla! Dessutom blir det rätt så dyrt...
 
Jag har vandrat i jämtlandsfjällen i sommar med mina hundar. Vi var ute i 6 dagar och bodde i tält. Det är något jag rekomenderar! :)
Hör efter med någon turistbyrå om hur du ska gå till väga.
 
Vi va iväg 6 stycken med fyra hundar sommaren 2002 i jämtlandsfjällen och vandrade i en vecka. Jag och en annan instruktör blev sugna och startade en studiecirkel i HU-klubben, massor anmälde sig, men som sagt var vi 6 stycken som gav oss iväg, lagom antal.

Vi bodde i stugor, speciella hundstugor, något jag verkligen rekommenderar då man är rätt matt efter en hel dags vandring.

Vi åkte tåg från Skåne, tog X antal timmar :crazy: Men eftersom vi är ägare av antagligen Sveriges mest miljötränade hundar så bekom det inte dem särskilt mycket att åka tåg..
;)


Denna sommaren cyklade vi Skåne runt med hundarna, så tänk efter innan du gör något sådant, för sedan blir du fast :)

Nu till sommaren ska vi paddla igenom X antal älvar och och åar med vovve, dock inte planerat än :angel:

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är det någon här som har åkt på semester med sin hund utanför Sverige? Vilket resesätt, positiva/negativa erfarenheter? Hur reagerade...
Svar
2
· Visningar
217
Senast: Motacilla
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 184
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 721
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp