MrsScabtree
Trådstartare
Ja, hur fasiken gör man då? Jag har ju som de flesta vet tagit över en tre-årig schäfertik från norrlands djupa skogar (
) där hon har fått se endera hundar eller renar..men katter finnes ej. Jag har inte själv katt, utan det är min mammas. Saken hör till den att vi är hos mina föräldrar mellan en och två dagar i veckan och då får alltid jyckarna följa med. Katten i fråga älskar min lilla hund och dom kommer väldigt bra överens. Grima är det en annan historia med..problemet är inte att hon vill tugga på katten-absolut inte. Hon ser snarare på honom med skräckblandad förtjusning och kan inte för något i världen förstå vad det där otäcka är. Dom har nosat på varandra (katten är en mycket modig sak) på eget initiativ..men fortfarande är bägge så förbaskat misstänksamma mot varandra.
När dom möts, ser bägge ut såhär ganska exakt :
..och så sitter dom länge länge och glor..och så kan dom sitta i evigheter.
Ibland har jag gått fram med min fegis (Grima) för att liksom "men titta vilken fin katt" och då har hon glatt skuttat fram vilket resulterat i att katten kutat iväg och hon glatt efter..suck
För hennes del kan jag gärna hålla i henne om katten sätts framför henne, men katten vill jag helst inte hålla alls. Han väger 8 kilo och börjar han fajtas med näbbar och klor flyr nog jag först
.
Jag har funderat på att binda upp henne i ett mindre rum och släppa in katten lös. Så kan katten flytta på sig bäst han vill och gå fram bäst han vill utan att hon kan göra något. Vore det en idé? Jag börjar bli riktigt trött på deras trams och vill att hälsningen ska vara överstökad nu. Jag vill ha alla möjliga tips och råd utom några liknande "måste ni ta med hunden"..ja, det måste och vill vi.
Hjälp hjälp hjälp!
När dom möts, ser bägge ut såhär ganska exakt :
Ibland har jag gått fram med min fegis (Grima) för att liksom "men titta vilken fin katt" och då har hon glatt skuttat fram vilket resulterat i att katten kutat iväg och hon glatt efter..suck
För hennes del kan jag gärna hålla i henne om katten sätts framför henne, men katten vill jag helst inte hålla alls. Han väger 8 kilo och börjar han fajtas med näbbar och klor flyr nog jag först
Jag har funderat på att binda upp henne i ett mindre rum och släppa in katten lös. Så kan katten flytta på sig bäst han vill och gå fram bäst han vill utan att hon kan göra något. Vore det en idé? Jag börjar bli riktigt trött på deras trams och vill att hälsningen ska vara överstökad nu. Jag vill ha alla möjliga tips och råd utom några liknande "måste ni ta med hunden"..ja, det måste och vill vi.
Hjälp hjälp hjälp!