Vanlig grimma, repgrimma eller annat på handhäst?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Rosie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 936
Har ridit med henne som handhäst flera gånger nu och det fick bli vanlig grimma och grimskaft. Vill gärna ha henne nära mig så ett alltför långt grimskaft/longerlina känns som om vi skulle trassla in oss i. Det har gått fint, tappat/släppt henne en gång när vi int ekom på samma sida om ett träd - men det var bara att ta henne igen. Tror knappast hon springer så långt. Vi har travat i alla fall, får satsa på galopp snart :), då kanske det händer mer grejer....

Jag hade träns när min ponny brukade vara handhäst, och så koppla jag bort tygeln ur ena bettringen och höll i den, tycker grimskaft var tjocka att hålla i.
Min ponny brukade även följa med lös ofta =D
Rädd att han skulle ge sig iväg på egen hand var jag aldrig, ofta stannar de ju bara om man tappar dom =)

Jag föredrar repgrimma. :) Bättre kontroll än med grimma men samtidigt ingen risk för ryck i munnen som det blir med bett.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 391
Senast: lilsan
·
Kläder & Bli fin Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 804
Senast: Sel
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 929
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka