Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu har sadeln kommit men inte stiglädren så jag undrar om man kan ha vanliga stigläder till synteten? Vill ju prova ikväll
Har beställt ett par syntetläder som borde komma snart.
Man bör dock ta det lugnt med smörjandet av stiglädren, för fettet kan så småningom lösa upp syntetmaterialet i sadeln. Men så länge stiglädren inte är överfettade är det ingen fara.
Jag har alltid haft vanliga stigläder på min wintec, syntetlädrena är hårda och obekväma, sen är dom helt omöjliga att snabbt ändra längd på... usch nu kanske det bara är dom jag provat på som varit så här, men jag rekomenderar inte syntetstigläder....
Det bästa ska ju vara syntet, då fett (som måste finnas i lädret) som någon skrev, löser upp syntetmaterialet.
Jag har i alla fall inte vågat prova, utan kör med syntet på min Wintec.
Griffins syntetläder är så som du beskriver, helt omöjliga att hålla på med. Tjocka och stela...
Men det kanske finns andra som är smidigare?
Själv gav jag upp och köpte skinnklädda nylonläder, de är alltid mjuka och smidiga och behöver inte smörjas alls.
Jag har skaffat en syntetsadel, och förstått att åsiktena om vilka stigläder som är bäst att använda varierar. Jag har ett par skinklädda nylonstigläder, som jag aldrig har putsat. Kan man använda dessa till syntetsadlen eller är det bättre att ta syntetläder för att undvika det fett som finns i stigläderna? Wintecs syntetstigläder, hur är dom? Lika tjocka o klumpiga som Griffins?
Wintecs läder är smidigare än Griffins vad jag hört.Dock tycker jag de är lite klumpiga när man ska ändra på längden.Tur att det är mest bara jag som rider i sadeln,skulle jag få ändra hål ofta skulle jag nog byta till stigläder i äkta läder
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...