A
ankans
Sv: Väntans tider
Det är ju fullt möjligt, ingen är ju perfekt
Det är ju fullt möjligt, ingen är ju perfekt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jarrah skrev:Nu är det inte meningen att vända tråden till en tråd om kossor, men..
Jo, men jag undrar varför naturen ser till att det blir tvillingbörd när stoet uppenbarligen har svårt att både föda dem och få dem att överleva födseln. Naturen brukar ju vara fiffig i vanliga fall. Jag tycker att det är knepigt...
Vi har faktiskt haft flera tvillingkvigor som blivit dräktiga, men jag har också hört det där med 95%. Jag var inte kvar och kollade efterbörden, så det kanske stämmer att det är två moderkakor. På ca 80 kor är det väl i snitt 1-2 tvillingfödslar per år hos oss.
xbella skrev:ha ha din märr är i samma stadie som min
har gått en vecka över
men det kan växla fort
hade en fölvan person som kollat
tyckte hon skall vara mera insjunken där bak
hennes ljuver är som du beskriver på din
bara att vänta
men spännande är det :smirk:
Har du bevaknings kamera på ditt sto eller springer ni fram och tillbaka i stallet?Hera skrev:Stoet är pigg som vanlig och verkar inte så besvärad av att jogga litegrann. Hon blir dock trött fort, men blir pigg igen när man vänder tillbaka mot stallet.
Märker inga direkta förändringar. Magen är hård och spänd....
Hovdam skrev:*lånar knapp*
Jag sällar mej nu till gänget som väntar men ännu har lite tid kvar. Stoet är nu på 301 dagar och stor som en flodhäst![]()
.
Bilder kommer snart! Det är hennes första så jag vet inte om hon kommer att föla tidigare, exakt eller senare.
Man har ju sitt jobb också. Hur gör ni andra när det börjar dra ihop sig? Tar ni ut semesterdagar? Har ni kommit överens med chefen om att ha möjlighet att vara ledig när det är dags? Ordnat vikarier? Hjälp hemma/stallet att vaka? Eller - hur löser ni allt det praktiska helt enkelt?