Bukefalos 28 år!

Vantar eller ej?

Sv: Vantar eller ej?

Jag tycker absolut inte att du ska ha cremefärgade tillbehör på din skimmel!
 
Sv: Vantar eller ej?

Okej. Antagligen har jag som du säger, vitt i stället.
 
Sv: Vantar eller ej?

Rida utan vantar? Noo way! =) Det går ju bara inte... :bow:
 
Sv: Vantar eller ej?

tycker garanterat att du ska ha vitt.
Det ser bara ut som om allt e smutsgult annars, när hästen inte e helt vit.

handskar tycker jag e en självklarthet, mkt snyggare!
 
Jag rider aldrig med handskar hemma eftersom jag tycker att man blir känsligare i handen. Men på tävling har jag alltid vita handskar, ser mycket prydligare ut! Man kan ju tjäna några poäng bara genom att se prydlig ut ;)
 
Sv: Re: Vantar eller ej?

mmh.. kör ett par roelck handskar, dom e extremt tunna!
Det känns inte som om man har några handskar på sig alls!!!
 
Sv: Vantar eller ej?

Jag har också ett par Reockl handskar! De är toppen!! :bow: Tyvärr har jag alldeles för hård hand så det har blivit hål i dem, vid ringfingret... :crazy:
 
Sv: Vantar eller ej?

Ajdå.. med min ponny så hade jag ett par gummityglar, som hade trasats sönder i kanterna :S

(lädertyglar med förstärkning av gummi..)

Dom tyglarna rev jag sönder alla mina handskar på, säkert delvis för att jag var hård i handen.. men tyglarna gjorde sitt också..
 
Sv: Vantar eller ej?

Instämmer, Roeckl är verkligen kanon.
Så tunna att känslan inte på något vis blir sämre men ändå skydd för huden och ger fantastiskt grepp :bow:
Slitstarka dessutom.
 
Sv: Vantar eller ej?

Fast det behöver väl inte bero på hård hand? Jag menar, om man är hård i handen borde det ju inte slitas så mycket där. Om man håller normalt är ju tygeln rörligare i handen och det sliter mer?

Haha snillen spekulerar. :D
 
Sv: Vantar eller ej?

hih aa de e möjligt, jag har inte kommit så långt i mitt tänkande ännu :rofl: :banana:
 
Sv: Vantar eller ej?

Det var nog mest tyglarna som förstörde dina vantar, skulle jag tippa på! :D

Jo, tyglarna är ju iofs inte särskillt bekväma men speciellt "vassa" är de då inte... *Hummm* :cool:
 
Sv: Vantar eller ej?

Jag har också tänkt något åt det hållet, det borde ju bli mer friktion om tygeln inte är helt stilla. Själv brukar jag ju ha problem med att behålla en och samma tygellängd så det är kanske därför då, som det har blivit hål... :)
 
Sv: Vantar eller ej?

Har ni som får ont i händerna funderat på hur era hästar har det i munnen ?
Jag skulle påstå att hästen är känsligare i sin mun än vad ni är i era händer.
Om man inte kan klara av sin häst på ridbanan utan handskar och med släta lädertyglar så ska man fråga sig själv var det brister i sin egen och i hästens utbildning.
Handskar handlar om att följa en klädkod, ungefär som svarta skor till frack...
 
Sv: Vantar eller ej?

Har ni som får ont i händerna funderat på hur era hästar har det i munnen ?
Jag skulle påstå att hästen är känsligare i munnen än vad ni är i era händer, det finns ju orsaker till alla dessa bettskador som tandläker finner hos många ridhästar.
Kan man inte hantera sin häst på ridbanan utan handskar och med slät lädertygel så ska man fråga sig själv var i sin egen eller i hästens utbildning som det har gått fel.
Handskar handlar om att följa en klädkod, ungefär som att ha svarta skor till frack.
 
Sv: Vantar eller ej?

Fast nu har ju inte jag släta lädertyglar utan gamla vävribbtyglar, de är väl allmännt kända som rätt obekväma? :smirk:

Jag är dessutom medveten om att jag har för hård hand och jag jobbar på det, dessutom har hästen fått ny sadel vilket troligen kommer få bort hennes "tjafs" i munnen.

Vi har problem med bromsen, ja, men vi jobbar på det och hon har troligtvis i hela sitt liv haft problem med munnen. Efter en munhålekontroll visade det sig nämligen att hon hade flera stora och gamla sår i munnen, orsakade av bettet, en för hård eller vad det nu kan ha varit. Kan tillägga att hon kommer från Holland och att vi bara haft henne i 8 månader, så.... :cool:
 
Sv: Vantar eller ej?

Rider utan handskar i dressyr...tävlar inte än, utan håller på att konvertera från hoppningen...men den dagen jag kommer mej ut på tävlingsbanan blir det vita handskar för att uppmuntra handställningen!!
 
Sv: Vantar eller ej?

Tycker att man ska ha handskar när man tävlar. Vita eller andra ljusa, i typ creme eller champagne. Rider själv alltid med handskar, har ett par från Roeckl som jag inte skulle klara mig utan!
 
Sv: Vantar eller ej?

Jag rider alltid me handskar!
tidigare hade jag ett oar Roeckl handskar de är verkligen bäst!
o dom har ju värsta kvaliten, de höll säkert i två år eller nåt! o då red ja med dom varje dag iaf.

men nu har jag ett par billigare
men ja får inga blåsor eller förhårdnader..

men skulle nog adrig klara att rida utan!
 
Sv: Vantar eller ej?

Har oftast inte handskar vid ridning på hemmaplan men ALLTID vita handskar på tävling.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det big no no att tävla med marinblå kavaj och svart hjälm? Letar ny kavaj till dottern. Vi har landat i att hitta en begagnad CT...
2
Svar
22
· Visningar
1 288
Senast: Ajda
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
1 948
Senast: Wilfa
·
Dressyr Insåg i morses att jag klantat mig totalt! Hade helt och hållet glömt att jag kastade mina vita ridbyxor för ett tag sen och inte köpt...
Svar
16
· Visningar
1 567
Senast: ajdidodii
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 265
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp