Vantrivs på jobbet

Anzo

Trådstartare
Vet inte vad jag ska göra. Får spunk. Efter att jag berättat för chefen att jag är gravid har han skjutit mig åt sidan totalt och bara utstrålar hur drygt han tycker att det är. Vi är en ganska liten firma som jag är arbetsledare på, och det första han sa var i princip "nu har du satt oss i skiten". Lite skämtsamt men innerst så vet jag att han menar det.

I torsdags gick jag hem tidigare från jobbet pga huvudvärk och illamående, jag har tagit ut mig ganska mycket och nu sa min kropp åt mig att ta det lugnt. Det är första gången jag "klagar" på något sånt på arbetstid, men det första han klickar ur sig när jag säger att jag ska gå hem är "Du ska inte till läkaren då och se till att bli sjukskriven?".

Ååh blir så arg... Hade jag inte varit gravid hade jag tagit fram ett papper och sagt upp mig på plats när han sa så och letat nytt jobb, men vem vill anställa en som är gravid!? Är det ens värt att prova? Efter mammaledigheten ska jag inte tillbaka iaf, den saken är säker men till dess får jag väl stå ut :( Om han inte hinner sparka mig pga "arbetsbrist" vill säga.
 
Sv: Vantrivs på jobbet

Jag förstår exakt hur du känner.

Själv blev jag uppsagd i samband med att jag meddelade att jag var gravid. Fick kalla handen från alla på arbetsplatsen.

Jag hade nyss varit iväg på kurs som jobbet betalade (ca 15000kr kostade det) och två veckor senare blir jag uppsagd (när jag meddelat min graviditet) genom att jag får brev hem i brevlådan. Jag är dessutom inte önskvärd på min arbetsplats och får inte jobba kvar under min uppsägningstid, utan dom betalar hellre mig att gå hemma än att låta mig jobba sista tiden. Ingen brydde sig och min före detta chef har jag inte hört ett ljud av sen dess, lever hon ens tänker jag? Hon skickade ett brev hem till mig, vågade inte ringa/prata med mig. Så ja, det finns idioter över allt!

Jag har aldrig blivit så illa behandlad och mått så dåligt i hela mitt liv. Sen dess har mitt liv varit ett helvete. Och självklart är det INGEN som vill anställa en gravid kvinna. Har varit arbetslös sen dess (allt hände i november 2011).

Jag skickade in min anmälan till DO lite för sent och måste nu driva ärendet på helt egen hand med advokat mm. Jag kommer inte ge mig förens jag satt dit min före detta arbetsgivare!

Skicka PM om du vill ventilera dig.
 
Sv: Vantrivs på jobbet

Är du verkligen säker på att du inte övertolkar det? För det där med sjukskrivningen tycker jag lät omtänksamt. Men det kanske finns mer saker?
 
Sv: Vantrivs på jobbet

Oj, det där lät inte alls roligt! Inte alls samma nivå som mitt problem så det förstår jag har varit jobbigt.

Tora: Nej tyvärr så gör jag inte det, han är väldigt tydlig med det och det kommenterar mina kollegor också.
 
Sv: Vantrivs på jobbet

Är du med i facken kan det kanske vara en idé att tala med ditt fackombud? :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 131
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: Gotthard
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 488
Senast: Fiorano
·
Gravid - 1år Anonymt konto för att beskriva min situation. Jag är gravid. Otroligt nog, jag borde inte kunna bli det. Haft dubbelsidig svår...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 011
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp