Bukefalos 28 år!

Var är volymknappen?

Mirre

Trådstartare
:crazy:
Isak får då och då världens utbrott och bara gallskriker.
Kvittar vad man gör han skriker så mycket han orkar ändå:crazy::eek: Börjar bli något jobbigt.
Han är 2 mån nu och oftast är det när han är trött
 
Sv: Var är volymknappen?

Vi har bärsele och det hjälper ibland.
Men vissa dar skriker han för allt oavsett vad jag gör
 
Sv: Var är volymknappen?

har han ont, är han hungrig eller är han övertrött? sjal är ett supertips, det kan lugna den mest hysteriska bebisen (även om min sjal inte fått se dagens ljus sen jag fick min manduca ;))
 
Sv: Var är volymknappen?

ammar du eller ger du ersättning? drar han upp benen mot magen? är skriket högt (alltså tonarten)?
 
Sv: Var är volymknappen?

Hungrig eller ont i magen är ju det första man tänker på. Annars kan han kanske vara övertrött men kommer inte till ro.
Min lilla grabb, 2,5 månad, har också fått endel sådana "anfall" av gallskrik. Ingenting verkar fungera. Den första perioden var då det var dags att ge mera mat (ger ersättning) det gick rätt fort att komma på. På sista tiden har han skrikigt när han är trött och inte kommer till ro. Jag har upptäckt att rutiner är det enda som hjälper. Från ca kl 18-19 måste det vara jättelungt hemma. Bara jag och sambon som pysslar med honom, badar och ger mat. Så fort vi har gäster eller inte är hemma på kvällen så blir det för mycket och han kommer inte till ro. Hemma i lung och ro är det bara att lägga honom i hans säng när han blir lite grinig på kvällen och då somnar han på en gång och sover hela natten. Somnar också fortast om jag lägger honom på sidan, OM han skulle vakna senare på kvällen räcker det oftast med att jag lägger honom på andra sidan så somnar han om.

Det funkar för oss i alla fall, vet inte om det gav dig någon hjälp :) Bara att pröva sig fram

Lycka till med den lille!
 
Sv: Var är volymknappen?

Nu gallskriker inte Alice, men hon blir gnällig när hon blir lite för trött och kan inte komma till ro.

Då har vi kommit på att stå vid vattenkranen med fullt sprut på och gunga henne. Hon blir knäpptyst och långsamt slappnar hon av och somnar.

Det fungerar kanonbra, utom att vi har egen brunn.... :crazy: så jag är tacksam för regnet som kommer :angel:
 
Sv: Var är volymknappen?

Ja just det, white noise funkar ibland. Om inte kranen funkar testa köksfläkten eller dammsugaren!
 
Sv: Var är volymknappen?

Jordfräs och grästrimmern har också funkat :rofl:

:rofl: Du får skriva det i nästa tråd där någon frågar " Vad ska jag handla till bebisen?"

Kläder
napp
vagn
kramdjur
skallra
.
.
.
JORDFRÄS För de tillfällen då bebisen inte somnar :D
 
Sv: Var är volymknappen?

Vi har en gammal surrande dator! Han sover sällan så bra som bredvid den... Jag tror dock att det är ohälsosamt, så vi är lite oense om det...
 
Sv: Var är volymknappen?

Det som är farligast är väl isåfall skärmen (om det är en gammal tjockisskärm), resten strålar ytterst lite .. inte mer är en standard IKEAtransformator.

Jag har aldrig testat vitt brus på min lilla, men ska göra det nästa gång jag känner behov av att lugna henne. Bra tips!
 
Sv: Var är volymknappen?

Prova att lägga honom på mage i ditt knä så att huvudet och benen hänger neråt, gunga knäna upp och ner (ganska våldsamt)samtidigt som du håller fast honom över ryggen. Är det magont eller övertrötthet brukar det fungera ibland.
 
Sv: Var är volymknappen?

Tror nog mest på övertrötthet.
Oftast blir det på eftermiddagen/kvällen när det börjar närma sig läggdags.
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
650
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
2 025
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 673
Senast: G-uldlock
·
  • Artikel
Dagbok Var har energin tagit vägen? Det känns som om jag bara sover och sover. Vissa dagar sover jag nästan 20 timmar och har ändå inga problem...
Svar
7
· Visningar
799
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp