Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gjorde jag också, men tror inte så många läser den...![]()
Nej, det är precis den tanken som slår mig som en sandsäck i huvudet. Trots att det är stora rubriker (kvinnofridsbrott) har vi inte kommit längre.
Den största kränkningen står som jag ser det polisen för. Som meddelar att han 1) inte tar emot ännu en anmälan 2) lägger ner tidigare. Jag mår fysiskt illa när jag läser det. Ett slag i magen på varje normalfuntad människa. Jag kan nog inte ens föreställa mig hur jag hade känt.
HUR kan man ens lägga detta på kvinnorna? Seriöst???? HÄR är problemet. ALLT är kvinnors fel. Till och med när deras ex eller man eller pojkvän eller bror eller vad fan som helst utsätter dem för brott och dessa jävla poliser inte ens vill ta emot deras anmälan så är det ändå KVINNANS fel.Men tror ni inte också att, förutom att polisen är idioter, att detta är en fråga som kvinnorna måste driva själva?
KL
Men tror ni inte också att, förutom att polisen är idioter, att detta är en fråga som kvinnorna måste driva själva?
Varför då? Det är väl lika mycket mäns uppgift att se till att sådant här beteende inte accepteras. Vem ska säga till i ett sällskap med bara män när det börjar snackas om att chefen är en jävla kärring som skulle behöva ett skjut?
Hur ska Lisa 13 år vara förmögen att säga ifrån när hon blir hånad och hotad av 7 st 18-åringar?
HUR kan man ens lägga detta på kvinnorna? Seriöst???? HÄR är problemet. ALLT är kvinnors fel. Till och med när deras ex eller man eller pojkvän eller bror eller vad fan som helst utsätter dem för brott och dessa jävla poliser inte ens vill ta emot deras anmälan så är det ändå KVINNANS fel.
Nej, männen har ansvar.
HUR kan man ens lägga detta på kvinnorna? Seriöst???? HÄR är problemet. ALLT är kvinnors fel. Till och med när deras ex eller man eller pojkvän eller bror eller vad fan som helst utsätter dem för brott och dessa jävla poliser inte ens vill ta emot deras anmälan så är det ändå KVINNANS fel.
Jag fattar inte hur du kan se det så. Jag begriper det inte. Lika förbannad som jag blir av artikeln blir jag av din reaktion. Detta är alltså inte ett strukturellt, samhälleligt problem utan ett problem på individnivå som svaga kvinnor (inte lika tuffa som du!) råkar ut för för att de inte är tuffa nog.
Fy fan.