Var bor ni?

Narcissa

Trådstartare
Ja som rubriken säger, var bor ni, hur bor ni och varför är det så bra att bo där? :D
Längtar bort ibland så kul att läsa.
Själv bor jag i Skåne, ett par mil ifrån Ystad. Jag trivs ofta bra. Nära hav och skog. Många jobbmöjligheter. Lätt att hålla på med hästarna då det finns mycket hästtätt här med allt vad det innebär.
Men jag längtar ofta till den djupa skogen. Jag älskar skogen. Här är landskapet böljande och vackert men som sagt...hade gärna bott mitt inne i skogen.
Vi bor på egen hästgård utan grannar precis inpå.
 
Bor i Småland, i ett litet samhälle utanför Gislaved.
Det är väl rätt trevligt här, litet och trevligt. Älskar närheten till skogen!
Nackdelen är att det är långt till allt..
 
Ja som rubriken säger, var bor ni, hur bor ni och varför är det så bra att bo där? :D
Längtar bort ibland så kul att läsa.
Själv bor jag i Skåne, ett par mil ifrån Ystad. Jag trivs ofta bra. Nära hav och skog. Många jobbmöjligheter. Lätt att hålla på med hästarna då det finns mycket hästtätt här med allt vad det innebär.
Men jag längtar ofta till den djupa skogen. Jag älskar skogen. Här är landskapet böljande och vackert men som sagt...hade gärna bott mitt inne i skogen.
Vi bor på egen hästgård utan grannar precis inpå.

I Norrbotten, Luleå.
I en fantastisk 2:a själv. I grund och botten trivs jag väldigt bra. Är dock inte gjort för snö och kyla... 🙄
 
Jag har lärt mig att klä på mig 😅 går dock lite i ide under vintern. Känns som att resten av stan också gör det och att folk tinar fram mot våren...
Jag har släktingar i Piteå (och mindre orter/samhällen norrut). Nu var det tyvärr länge sedan jag var där vintertid men som yngre åkte jag gärna skidor på Grisberget (fast jag är urusel på långfärd) men hur som helst så jag och Professorn trotsade -29 grader utan problem.
Jag vet inte men känns som att man generellt är bättre på att klä sig där uppe och kylan känns inte hysterisk? Minus 29 grader i Stockholm hade man ju dött.
 
Jag bor i villa i en forstad till Portland, Oregon, i USA och staden ligger mitt i vindalen med over 400 vingardar. Breddgraden ar ungefar mellan Rom och sodra Italien, sa vi har sallan sno och da mycket lite. Daremot regnar det har. :cautious: Vi har regnskogar och det regnar over en meter varje host/vinter/var har i var dal. Pa sommaren ar det dock nastan inget regn alls sa det hela jamnar ut sig.:p
Trots regnet trivs jag mycket bra och saknar inte alls de varma stater jag bott i tidigare. :)
 
Jag bor inte så långt ifrån TS :)
Bor i ett radhus med två våningar i Staffanstorp. Trivs otroligt bra! Kommunen är trevlig med bra skolor och utmärkta kommunikationer till Lund och Malmö. (Ca 10 min till Lund och ca 15 min till Malmö.)
Allt jag dagligdags behöver finns här och i princip allt på gångavstånd.

Drömmer egentligen om en stor villa och har dessutom hittat exakt rätt hus. Dock är 309 kvm lite onödigt för en vuxen och en 8-åring :cautious:

Jag saknar riktiga vintrar och tycker att lera är sjukt tröttsamt. Samtidigt så älskar jag Skåne och har alltid gjort det. Är uppvuxen i Finspång men har alltid tillbringat tid i Skåne då jag har släktingar härnere :)
 
Liten gård i norduppland. Med betoning på liten. Bor med min snart 3-åring och hans pappa men vi är inte tillsammans längre.
Vi har en katt, varierande antal höns och två shettisar. Är inte helt nöjd. Det fungerar ju så länge jag pluggar men jag känner mig lite låst. Får se vad som händer.
 
Jag bor i villa i en forstad till Portland, Oregon, i USA och staden ligger mitt i vindalen med over 400 vingardar. Breddgraden ar ungefar mellan Rom och sodra Italien, sa vi har sallan sno och da mycket lite. Daremot regnar det har. :cautious: Vi har regnskogar och det regnar over en meter varje host/vinter/var har i var dal. Pa sommaren ar det dock nastan inget regn alls sa det hela jamnar ut sig.:p
Trots regnet trivs jag mycket bra och saknar inte alls de varma stater jag bott i tidigare. :)
Jag vill också bo i USA! I Vermont eller Maine.
Jag trodde Oregon var mer snö och kallt. Är det inte mycket berg där?
 
Jag har släktingar i Piteå (och mindre orter/samhällen norrut). Nu var det tyvärr länge sedan jag var där vintertid men som yngre åkte jag gärna skidor på Grisberget (fast jag är urusel på långfärd) men hur som helst så jag och Professorn trotsade -29 grader utan problem.
Jag vet inte men känns som att man generellt är bättre på att klä sig där uppe och kylan känns inte hysterisk? Minus 29 grader i Stockholm hade man ju dött.

Luleå är tyvärr en riktig blåshåla, så tycker ofta det känns väldigt kallt.
Men Stockholmskyla är inte att leka med!
 
Luleå är tyvärr en riktig blåshåla, så tycker ofta det känns väldigt kallt.
Men Stockholmskyla är inte att leka med!
Ok! Är det generellt blåsigare och kallare än i Piteå?
Om man skiter i flygskam och allt sånt så borde det vara legitimt för Luleåbor att spendera viss tid på året utomlands. Men det kanske är svårt att få till praktiskt med djur/familj iofs?
Tänker annars jobbigt när vintern däruppe är så lååång.
 
Jag bor på Kungsholmen i Stockholm, intill Norr Mälarstrand :) Trivs för att det är förbaskat vackert här, lummigt och vatten men ändå stan. Det är ju så ögonen trillar ur ibland. Gångavstånd till jobbet som ligger på Norrmalm och allmänt nära till allt. Nackdelen är väl parkeringsplatser (don’t even get me started) och kvadratmeterpriset. Så nu bor vi i en mini-tvåa jag, sambo och liten hund och drömmer om större. Vi planerar att köpa en större tvåa nästa år och efter det är vi bankrutt :D Men vi är stadsfolk båda två, så det får det vara värt.
 
Jag bor i villa i en forstad till Portland, Oregon, i USA och staden ligger mitt i vindalen med over 400 vingardar. Breddgraden ar ungefar mellan Rom och sodra Italien, sa vi har sallan sno och da mycket lite. Daremot regnar det har. :cautious: Vi har regnskogar och det regnar over en meter varje host/vinter/var har i var dal. Pa sommaren ar det dock nastan inget regn alls sa det hela jamnar ut sig.:p
Trots regnet trivs jag mycket bra och saknar inte alls de varma stater jag bott i tidigare. :)

Hur hamnade du i USA?:)
 
Ok! Är det generellt blåsigare och kallare än i Piteå?
Om man skiter i flygskam och allt sånt så borde det vara legitimt för Luleåbor att spendera viss tid på året utomlands. Men det kanske är svårt att få till praktiskt med djur/familj iofs?
Tänker annars jobbigt när vintern däruppe är så lååång.

Har inte varit till Piteå på flera år så har ingen aning.
Vintern är nog lättare att uthärda om man t.ex åker skidor eller skoter :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Monimaker
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 660
Senast: hundtant
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
20
· Visningar
2 935
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp