Var bor ni?

Ja som rubriken säger, var bor ni, hur bor ni och varför är det så bra att bo där? :D
Längtar bort ibland så kul att läsa.
Själv bor jag i Skåne, ett par mil ifrån Ystad. Jag trivs ofta bra. Nära hav och skog. Många jobbmöjligheter. Lätt att hålla på med hästarna då det finns mycket hästtätt här med allt vad det innebär.
Men jag längtar ofta till den djupa skogen. Jag älskar skogen. Här är landskapet böljande och vackert men som sagt...hade gärna bott mitt inne i skogen.
Vi bor på egen hästgård utan grannar precis inpå.

Skåne! Så vackert :love: Gjorde en uppdelning av kundansvar på jobbet här om dagen och jag roffade åt mig hela Skånes kunder så jag får en ursäkt att åka ner oftare.
 
Jag bor i en liten villa i Åkersberga, norra Stockholm. Vi flyttade hit för några veckor sedan. Vi ville ha ett litet hus, nära motorväg, kommunikationer, centrum, förskolor, skogen, vattnet och kompisar i området. Kan inte riktigt fatta än att vi faktiskt bor här.
 
Jag vill också bo i USA! I Vermont eller Maine.
Jag trodde Oregon var mer snö och kallt. Är det inte mycket berg där?

Jag har inte varit i Vermont (den enda staten pa ostkusten jag inte varit i :p) daremot har jag tillbringat en del tid i Main med vanner dar. Det ar FANTSTISKT aret runt. Om man gillar sno och kallt. :)

Oregon har MASSOR med berg och vi ser flera som ar snotackta aret om nar vi ar ute och kor. Da jag inte aker skidor langre blir det dock sallan att man aker upp till snon och jag undviker att kora over bergspass nar jag vet att det ar sno dar. Har i dalen stanger livet ner om det snoar :p

Hur hamnade du i USA?:)

Forst med Maken's job, och sedan blev vi kvar har. Vi har flyttat runt i en hel massa stater, men da vi har tva (av tre) barn har i Oregon lar vi bli kvar i narheten i alla fall.
 
Jag har inte varit i Vermont (den enda staten pa ostkusten jag inte varit i :p) daremot har jag tillbringat en del tid i Main med vanner dar. Det ar FANTSTISKT aret runt. Om man gillar sno och kallt. :)

Oregon har MASSOR med berg och vi ser flera som ar snotackta aret om nar vi ar ute och kor. Da jag inte aker skidor langre blir det dock sallan att man aker upp till snon och jag undviker att kora over bergspass nar jag vet att det ar sno dar. Har i dalen stanger livet ner om det snoar :p



Forst med Maken's job, och sedan blev vi kvar har. Vi har flyttat runt i en hel massa stater, men da vi har tva (av tre) barn har i Oregon lar vi bli kvar i narheten i alla fall.
Är din make svensk eller amerikan?
Synd att jag är flygrädd annars hade jag velat dra. Min make vill dock stanna i Skåne så det hade kanske blivit ett litet hinder. :grin::D
 
Bor på en liten gård i Skellefteå, Västerbotten. Nackdel? Elräkningen vintertid :rofl:
Fördel: typ resten. Bor på mitt drömställe, skulle bara behöva typ 5-10 hektar till. :D
Screenshot_20191108-202852__01.jpg
 
Jag bor inte så långt ifrån TS :)
Bor i ett radhus med två våningar i Staffanstorp. Trivs otroligt bra! Kommunen är trevlig med bra skolor och utmärkta kommunikationer till Lund och Malmö. (Ca 10 min till Lund och ca 15 min till Malmö.)
Allt jag dagligdags behöver finns här och i princip allt på gångavstånd.

Drömmer egentligen om en stor villa och har dessutom hittat exakt rätt hus. Dock är 309 kvm lite onödigt för en vuxen och en 8-åring :cautious:

Jag saknar riktiga vintrar och tycker att lera är sjukt tröttsamt. Samtidigt så älskar jag Skåne och har alltid gjort det. Är uppvuxen i Finspång men har alltid tillbringat tid i Skåne då jag har släktingar härnere :)

Så du är ifrån fjongspong 🤣😄
 
Jag bor i en jättemysig liten 1a i Mora, Dalarna. Trivs väldigt bra här. Det är lagom stort och nära till natur och familj. Är född och uppvuxen här, men har bott i Skåne i sex år också. Trivdes bra, men borta bra, men hemma bäst. Åker skidor, så är ju ingen nackdel det heller :p.
 
Bor på en gård i ett stort hus på landet i Västra Värmland. Trivs otroligt bra och tycker det är perfekt här :love: Bor här ihop med maken, två barn, tre hästar, en hund, två katter och tre kaniner:D Drygt 10 min in till stan med bil, närmare vill vi inte ha. Har både mina föräldrar och svärföräldrarna nära vilket är guld!
 
Bor på en liten gård i nordvästra Västernorrland, ca 12 minuter från närmaste större samhälle/pluttstad. Själva huset är på ca 90 kvm, 3 RoK + 2 alkover, källare och på gården finns också en större loge, en sommarstuga på 1 RoK och en friggebod som ska konverteras till bastu.

Läget är inte optimalt för min del då jag helst hade bott mitt i skogen. Det funkar dock inte alls när man har en tonåring som behöver bussförbindelser, men det är bra nog och jag trivs fint här :)
 
Ja som rubriken säger, var bor ni, hur bor ni och varför är det så bra att bo där? :D
Längtar bort ibland så kul att läsa.
Själv bor jag i Skåne, ett par mil ifrån Ystad. Jag trivs ofta bra. Nära hav och skog. Många jobbmöjligheter. Lätt att hålla på med hästarna då det finns mycket hästtätt här med allt vad det innebär.
Men jag längtar ofta till den djupa skogen. Jag älskar skogen. Här är landskapet böljande och vackert men som sagt...hade gärna bott mitt inne i skogen.
Vi bor på egen hästgård utan grannar precis inpå.
Jag bor på Södermalm i Stockholm, trivs som fisken i vattnet och vill nog aldrig flytta härifrån. Vi bor på en lugn liten gata i K-märkt område, folk som hälsar på brukar säga att det är som en liten bullerbyidyll mitt i stan. Vi bor mellan två stora parker, men har ändå massor med restauranger, uteställen och fik nära. Vatten fem minuters promenad bort. Perfekt för barnen, som har knappa tio minuters promenad till skolan längs en gångväg, och stort utbud av fritidsaktiviteter och kompisar, utan att behöva skjuts från föräldrar. Jag är själv uppvuxen i ett klassiskt villaområde, och tänker ofta på vilken enorm förmån det är för barn att få växa upp i stan. De har helt andra möjligheter än vad jag hade.
 
Bor i en liten villa ca 1 mil utanför Skellefteå, Västerbotten

Trivs väl helt ok, gillar närheten till vatten, vi har superbra grannar och ungen har förskola 4 hus bort, huset skulle däremot varit större för de är inte direkt rymligt och inte direkt smart planlösning men de är iallafall rätt gulligt 😁, tycker de är helt ok ort att bo på, finns butik, mack, vårdcentral med tandläkare och öppen förskola, apotek osv så vi har de vi behöver och är sällan vi har behov av att fara in till stan
 
Jag bor i Höör i Skåne. En lägenhet med tre barn och katten Nisse och dotterns hamster Cazper.
Fördel? Skulle väl vara att det är en lägenhet och att jag slipper all slit med ved, snöskottning och att behöva be om hjälp för att ta mig någonstans om jag hade bott på landet. Och tåget, ja, det går tåg "överallt" och relativt ofta, vilket är jättebra. I övrigt vantrivs jag. På riktigt.

Det sägs att det finns en del skog..... runt Höör, men mina 2 år i Oxelösund i Sörmland visade på riktigt var jag hör hemma, och jag kan säga att det är inte i Skåne, trots att jag är född och uppvuxen här. Så jag kommer att flytta till Sörmland så fort jag kan. Får bara se när det kan ske. Väntar typ på att barn ska flytta hemifrån först, två av dem i alla fall.
 
Bor i en liten villa ca 1 mil utanför Skellefteå, Västerbotten

Trivs väl helt ok, gillar närheten till vatten, vi har superbra grannar och ungen har förskola 4 hus bort, huset skulle däremot varit större för de är inte direkt rymligt och inte direkt smart planlösning men de är iallafall rätt gulligt 😁, tycker de är helt ok ort att bo på, finns butik, mack, vårdcentral med tandläkare och öppen förskola, apotek osv så vi har de vi behöver och är sällan vi har behov av att fara in till stan
Bureå? Kåge? :angel:
 
Jag bor på Södermalm i Stockholm, trivs som fisken i vattnet och vill nog aldrig flytta härifrån. Vi bor på en lugn liten gata i K-märkt område, folk som hälsar på brukar säga att det är som en liten bullerbyidyll mitt i stan. Vi bor mellan två stora parker, men har ändå massor med restauranger, uteställen och fik nära. Vatten fem minuters promenad bort. Perfekt för barnen, som har knappa tio minuters promenad till skolan längs en gångväg, och stort utbud av fritidsaktiviteter och kompisar, utan att behöva skjuts från föräldrar. Jag är själv uppvuxen i ett klassiskt villaområde, och tänker ofta på vilken enorm förmån det är för barn att få växa upp i stan. De har helt andra möjligheter än vad jag hade.
Nu blev jag jättenyfiken. Vilka fördelar skulle det vara?
Jag är uppvuxen i Malmö och hade det super men jag ville ut på landet sen jag var typ sju år.
 
Jag bor i fjällen, rätt centralt faktiskt
Vi har 35- 40 mil överallt. Tex
Skellefteå.
Ö-vik.
Umeå.
Östersund.
Sollefteå osv..
Jag trivs med våra tydliga årstider, å som samerna säger vi att vi har 8 stycken.
Tyvärr har jag fått sluta med hästar.
Med 25 mil till distriktsveterinär är det inte hållbart.
Jag skulle inte byta bort mitt fjäll för allt i livet.

* Jenny*
20191104_101827.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Monimaker
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 661
Senast: hundtant
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
20
· Visningar
2 936
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp