Var dom igentligen kassa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 776
H

Havregryn

Haft ett par nylonförstärkta stigläder i snart 2 år, lädret på den ena har rispat upp sig, men själva "kärnan" på stiglädret är inte sönder, dvs nylonet.

JAg kan inte bestämms mig om dom alltså varit kassa eller okey? Hur länge ska ett par nylonförstärkta stigläder överleva?

Sv: Var dom igentligen kassa?

Mina med nylonkärna har inte ett enda märke på sig. De är från butet. Jag har haft ett par jacson också som jag hade i två år utan att få en skråma på dom även fast det inte var något höjdarläder kring nylonkärnan.

Samtidigt så har en kompis ett par prestigeläder som är helt rispade. Men det kan nog bero på att de smörjs en gång per decennium ungefär.

mycket beror nog på hur vasst metallen är i stigläderhållaren på sadeln! På min förra sadel blev alla stigläder fnasiga på insidan när man drog i lädret, nya sadeln håller lädrena perfekt på! Har inte ändrat något med smörjningen av stiglädrena heller...

smörjer gör jag mins en gång i veckan. Hmm.. är kluven, måste köpa nya och vet icke vilka jag ska köpa..

Då får jag kika på hur sadelns spännen är, om de är vassa kanske de inte spelar någon större roll vilka man har för den sliter mer än då.. hmm.. får kika..

Mina har hållt mycket längre än så men jag ändrar sällan längden och drar inte ner stigbygeln utan att trä igenom lädret först.
Jag smörjer dom mycket sällan, gör rent med sadeltvål bara.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 297
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 804
Senast: Snurrfian
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till. Jag är så otroligt förvirrad och kan inte se något klart just nu. För att göra en...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka