Var får man hjälp för ätstörningar.

Ungefär sådär var det för mig också.

Sen kan det ju dessutom vara så, att ett beteende en individ börjat använda för att hantera en viss svårighet, kan bli självgående och kvarstå även fast ursprungsorsaken inte längre är aktuell - ytterligare en god anledning till att ett normaliserat ätande är en bra (kanske oundviklig?) början. Så får man helt enkelt se vad som finns kvar att ta itu med när man är i lite bättre balans; för att inte tala om hur mycket bättre förutsättningarna är att ta itu med jobbigheter när ätstörningen är mindre dominerande och kropp och hjärna är mindre stressad av för litet, stort eller oregelbundet födointag!
Ja, jag tänkte skriva ungefär det. Och det gäller ju troligen särskilt vid långvariga ätstörningar. Vad som gjorde att de började, behöver inte vara aktuellt 5-10-15 år senare. Då kan ätstörningarna och det som de för med sig vara problemet självt, så att säga.
 
Ok nu är det dags.. Nu ska jag fortsätta på brevet...
Jag har skjutit upp det då det är jobbigt. Jag vill fortsätta blunda..
Känns som jag tar ett djupt andetag och hoppar i nu...
Hjälp...
:crazy:

Det känns kanske inte så men det blir bättre. Få iväg brevet :heart

Idag delade jag och min minsta på en toscakanelbulle med mandelmassakräm i och det kändes så som det ska kännas. Jättegod och inga spöktankar varken före eller efter och inget sug efter mer. En helt normal fika. Tänk när du också får känna så här :)
 
Uppgift för idag- fylla i ansökan som brevet ska med.
Om någon undrar varför jag skriver sånt här är det för att underlätta för mig själv
Det blir mer verkligt när jag skriver det här.

Hur gick det för dig idag? Du är verkligen värd all hjälp du kan få, vilka första bra steg du tar mot ett friskare liv. Glöm inte att alla är värda att få må bra. :heart Du är stark och modig och snäll mot dig själv som gör det här. Kram
 
Hur gick det för dig idag? Du är verkligen värd all hjälp du kan få, vilka första bra steg du tar mot ett friskare liv. Glöm inte att alla är värda att få må bra. :heart Du är stark och modig och snäll mot dig själv som gör det här. Kram
I min väska ligger nu ett kuvert med ifylld blankett och skrivet brev till den mottagning jag helst kommer till.
Den andra mottagningen hade en längre blankett att fylla i så det blir nästa projekt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 168
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 136
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 509
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp