Bukefalos 28 år!

Var får vi vara?

Sv: Var får vi vara?

jag tycker de andra ridtravartrådarna är mer givande då man får se andra fina travare och se hur det går för dem i deras utveckling.Men alla är inte som mig och det är helt ok.

Lite synd att lek och tjatter är borta för där ansåg jag att eran tråd passade ypperligt.

De trådarna tycker jag kan vara kul att läsa i och se på bilder...men mycket till diskussion är det inte, de flesta vill bara visa upp just sin häst. Vilket iofs är helt ok, eftersom det som sagt är kul att bara läsa :)

Håller med om att vår tråd passade jättebra på L & T, och så länge den låg där var det heller ingen som klagade.
 
Sv: Var får vi vara?

Kan iof bero på att ni knappt pratar om ridtravare heller. Och det är svårt för utomstående att ta sig in i den gruppen som bildats i era "ridtravar trådar"
Har sett flertalet som försökt posta sig in i dessa trådar med bilder på sina hästar mm.Men inte fått någon respons alls.Jag försökte själv en gång men det var ju inte lönt.Ni kanske skulle döpa om era trådar till nått annat För ridtravare kan jag inte påstå att det handlar om längre.Bara en massa allmänt tjatter från en liten sluten grupp.
Jag föredrar trådar som ridtravartråden 7 tex. där det faktiskt pratas häst och inget annat.och sådanna trådar hör hemma på gnägg.

Ni kan väl använda er av snacksidan?
Instämmer till fullo! :)
 
Sv: Var får vi vara?

Instämmer till fullo! :)
Det gör inte jag, jag har fått en massa nya, goá vänner just genom ridtravartrådens vindlingar men det gäller att inte vara trångsynt, som ju är ganska vanligt här på buke.:grin:

Så fort några har kul ihop så ska det förstöras på ett eller annat sätt. Avundsjuka? Allmän trångsynthet? Bara trasiga leksaker som barn?:grin:

Fan vet, jag börjar iallafall tröttna på sajten nu.
 
Sv: Var får vi vara?

Det gör inte jag, jag har fått en massa nya, goá vänner just genom ridtravartrådens vindlingar men det gäller att inte vara trångsynt, som ju är ganska vanligt här på buke.:grin:
Så fort några har kul ihop så ska det förstöras på ett eller annat sätt. Avundsjuka? Allmän trångsynthet? Bara trasiga leksaker som barn?:grin:
Ehm... vänta här nu... du tycker att jag är avundsjuk och trångsynt eftersom jag tycker namnet ridtravartråd är missvisande, att det är svårt att "ta sig in" i den tråden och att jag tycker att snacksidan kanske kan vara en god idé? :confused:

Ooookej. :crazy:
 
Sv: Var får vi vara?

Slänger in min syn på det hela också. Utgår från ridtravartrådens "systertråd" om shires och clydesdales eftersom det är i den tråden jag "hör hemma".

När shiretråden startades så var det ett intitiativ från Lunaedies som helt enkelt ville hitta andra som var intresserade av raserna shire och clydesdale. Vi var många som nappade omgående. Sedan dess har vi utvecklat en sorts vänskap och det som är limmet som håller ihop oss är just våra hästar. Vi pratar mycket om dem (kanske mer än ridtravargänget) men vi pratar också om allt och ingenting. Allt och ingentinget håller liksom liv i tråden när inget särskilt hänt med hästarna och det som är så fantastiskt med vår tråd är att när någon sedan står inför ett problem som ofta är specifikt för shire och clydesdalehästar så finns hela gänget där fortfarande.

Så när jag fick skabb på min häst så berättade jag om det i tråden och fick massor med tips. När Titti-Los häst nu har en hovböld så pratar vi om det. När Lunaedies måste sluta som medryttare på sin underbara häst så talade vi om det. När Tussilago funderade kring vilken hingst som skulle kunna bli en bra pappa till hennes stos framtida föl pratade vi om det. Men dessemellan pratade vi om utekvällar, våra sambor och barn, vänner och jobb och gud vet allt. Hade vi inte det där mellansnacket skulle tråden dö ut och så skulle var och en få starta en ny för varje enskild specifik fråga och det känns liksom lite fånigt eftersom de som har shire eller clydesdalehästar redan finns i detta "gäng" och givetvis välkomnar vi alla nya intresserade in i gemenskapen.

Jag är medveten om att buke kanske inte är tänkt för att bli ett diskussionsrum för interna "gäng" men samtidigt vet jag att många som inte själva har shire läser i vår tråd och flera av dem skriver ibland också. Så så internt är det ju inte.

Det vore så vansinnigt tråkigt att starta upp till exempel en hemsida och fortsätta våra diskussioner på - då hittar ju inga nya till oss. Dessutom känns det lite fel, det var ju genom buke vi lärde känna varandra!

Jag hoppas verkligen att vi får ha vår tråd kvar och jag hoppas att även ridtravarsekten får en plats som passar dem. Gemensamt för båda dessa trådar är att det är väldigt trevlig och vänlig stämning, ingen smutskastning, inget tjafs bara TREVLIGT och TRIVSAMT.
 
Sv: Var får vi vara?

Jag hoppas verkligen att vi får ha vår tråd kvar och jag hoppas att även ridtravarsekten får en plats som passar dem. Gemensamt för båda dessa trådar är att det är väldigt trevlig och vänlig stämning, ingen smutskastning, inget tjafs bara TREVLIGT och TRIVSAMT.

Det är tydligen oviktigt att det är trevligt, oviktigt att vår tråd betyder massor för ett helt gäng människor :cry:

Vad jag inte kan fatta är att den plötsligt, pang bom, inte får finnas längre fast den levt och frodats så länge innan?
 
Sv: Var får vi vara?

Men prova att lägga upp en ny tråd, en som inte heter något med ridtravare då? Sekttråden eller Klubben för inbördes beundran eller Evil Evil eller Kardullers eller vad som helst...

Det verkar ju som om just trådens namn är lite avgörande?
 
Sv: Var får vi vara?

jag kan ju inte svara för någon annan, men själv känner jag mig ganska trött och uppgiven på hela tråd-cirkusen... :crazy: jag tycker fortfarande att innehållet, inte namnet, ska vara det viktigaste gällande en tråds existensberättigande. vi får väl hoppas att någon av mina andra sektkollegor orkar starta en till tråd. i annat fall får vi väl våldgästa er i bumlingtråden då och då. :o :laugh:
 
Sv: Var får vi vara?

Nej Ananya... det blir tydligen inte möjligt att våldgästa i bumlingtråden heller.

(jodå jag vet att denna tråd är gammal men den handlar om precis samma sak som jag vill ta upp så jag väljer att "väcka" den i stället för att skriva samma saker igen)

Av någon anledning är det inte längre ok med "ohästiga inslag" som Gunnar skrev i denna tråd var ok. Längre. Efter ett par års pladder om våra underbara shire och clydesdalehästar och allt som rör dem och oss i livet så blir det nu nedslag efter nedslag från moderators sida för att vi har fräckheten att skriva även om sådant som inte direkt rör hästarna.

Jag blir bara så ledsen.

Varför i hela fridens namn kan det inte få finnas "intresseklubbar" där det gemensamma kittet är till exempel intresset för en hästras men där man också kan få bluddra lite? Varför måste forumgränserna vara så täta? Varför kan man inte skapa ett underforum som kallas för "intresseklubbar" där just ett gäng som lärt känna varandra och uppskattar varandra på grund av ett visst intresse ÄVEN kan tillåtas prata lite allmänt?

Jag vill veta allt om mina bukevänners vackra shire och clydesdalehästar men jag vill också veta hur deras liv runtom hästarna gestaltar sig i den mån de vill dela med sig av detta. Varför ska detta vara så fel? Vi stänger inte ute någon, alla är välkomna! Till och med mer än välkomna.

Och varför får man inte visa en bild på en lampa man gjort av HÄSTSKOR och fråga vilken skärm som passar bäst till den? Det är ju inte direkt en hästfråga men det är klart hästrelaterat.

Tusan också, nu är jag faktiskt riktigt trött. Vi har haft så trevligt i dessa år av umgänge i shire/clydetråden... det går knappt en dag då jag inte är in och ser vad mina vänner gjort (med hästar eller utan) och nu blir den här tråden så himla mycket magrare och mindre intressant. Förmodar att man inte får berätta i tråden längre att man bytt jobb, flyttat, brutit med sambon, skaffat ny sambo, varit på resa med familjen och allt annat som liksom är "runtomkring".

Det är som jag skrev tidigare bluddret som håller tråden vid liv, när det dyker upp shire/clydesdalespecifika frågor finns vi ju där för varandra, alla vi med erfarenhet eller tankar eller uppslag. Vi är inte lika många som vissa andra sådana här rasspecifika intressesammanslutningar och därför krävs det nästan att vi pratar om lite annat om det ska hända något i tråden. Händer det inget i tråden så kommer den att på sikt dö ut tror jag och då när någon behöver den där hjälpen så finns den inte längre. Eller när det kommer någon nyfiken som vill ha tips och råd på vad man ska tänka på när man skaffar shire, eller någon som undrar över något som rör våra raser. Då finns ju ingen som svarar.

Vore det så omöjligt att i ett så stort forum bereda plats för denna typ av trådar? Är det bara viljan som saknas?

/Ledsen Jenny
 
Sv: Var får vi vara?

När shiretråden startades så var det ett intitiativ från Lunaedies som helt enkelt ville hitta andra som var intresserade av raserna shire och clydesdale. Vi var många som nappade omgående. Sedan dess har vi utvecklat en sorts vänskap och det som är limmet som håller ihop oss är just våra hästar. Vi pratar mycket om dem (kanske mer än ridtravargänget) men vi pratar också om allt och ingenting. Allt och ingentinget håller liksom liv i tråden när inget särskilt hänt med hästarna och det som är så fantastiskt med vår tråd är att när någon sedan står inför ett problem som ofta är specifikt för shire och clydesdalehästar så finns hela gänget där fortfarande.

Så när jag fick skabb på min häst så berättade jag om det i tråden och fick massor med tips. När Titti-Los häst nu har en hovböld så pratar vi om det. När Lunaedies måste sluta som medryttare på sin underbara häst så talade vi om det. När Tussilago funderade kring vilken hingst som skulle kunna bli en bra pappa till hennes stos framtida föl pratade vi om det. Men dessemellan pratade vi om utekvällar, våra sambor och barn, vänner och jobb och gud vet allt. Hade vi inte det där mellansnacket skulle tråden dö ut och så skulle var och en få starta en ny för varje enskild specifik fråga och det känns liksom lite fånigt eftersom de som har shire eller clydesdalehästar redan finns i detta "gäng" och givetvis välkomnar vi alla nya intresserade in i gemenskapen.

Jag är medveten om att buke kanske inte är tänkt för att bli ett diskussionsrum för interna "gäng" men samtidigt vet jag att många som inte själva har shire läser i vår tråd och flera av dem skriver ibland också. Så så internt är det ju inte.

Det vore så vansinnigt tråkigt att starta upp till exempel en hemsida och fortsätta våra diskussioner på - då hittar ju inga nya till oss. Dessutom känns det lite fel, det var ju genom buke vi lärde känna varandra!

Jag hoppas verkligen att vi får ha vår tråd kvar och jag hoppas att även ridtravarsekten får en plats som passar dem. Gemensamt för båda dessa trådar är att det är väldigt trevlig och vänlig stämning, ingen smutskastning, inget tjafs bara TREVLIGT och TRIVSAMT.

Jag citerar mig själv bara för att detta inlägg känns väldigt relevant även nu.
 
Sv: Var får vi vara?

Fy vad trist :(
det verkar nästan som om ni nu får uppleva samma sak med er tråd som vi fick för snart ett år sedan.
Jag fattar fortfarande inte varför inte vår sekttråd kunde fått vara kvar, och jag fattar ännu mindre varför er mysiga bumlingtråd nu ska ifrågasättas.
Är folk avundsjuka på att det has trevligt? Eller vad tusan är problemet :confused:

Hoppas hoppas ni får ha er trevliga tråd kvar och inte behöver flytta till ett annat forum, som vi fick göra.
 
Sv: Var får vi vara?

Jag håller också tummarna för att er mysiga tråd får vara kvar. Den har ju funnits i evigheter, och många nyblivna shire- och clydesdaleägare har fått ovärderlig hjälp från den samlade expertisen i tråden. Otroligt trevlig stämning är det i er tråd också. Vore otroligt synd om den försvann från buke. :(
 
Sv: Var får vi vara?

Nå vi är ju inte hotade av att förvisas men kontentan är ju lite att ska vi BARA få prata om vad vi gjort med just hästarna så dödas en stor del av den gemytliga stämningen vilket för min del, och jag är säker på många med mig, skulle innebära att tråden blev mindre intressant och så småningom kanske föll i glömska...
 
Sv: Var får vi vara?

Hmm en ny tanke... är det rubriken som är missvisande och det därav blivit detta?

Skulle vi hellre ha en tråd som hette "Snacktråden för bumlingintresserade"?

Kunde det funka?
 
Sv: Var får vi vara?

*kl*

Vi som hängde i återfallsryttar tråden drog igång ett eget forum istället.
Finns forums sajter på nätet där man kan registrera gratis forum.

Det forumet har funnits i snart 2 år om jag inte minns fel, där pratar vi om allt & har skitkul, anordnar träffar, gläds & förfasas för varandras eländen & glädjeämnen.

Just ridtravarfolket har en egen förening där det även finns ett forum. Tyvärr är dom lite tråkiga & man måste vara betalande medlem för att få logga in på sidan, därav jag inte längre finns där. Alla aktiviterna fanns minst 50 mil från mig.

Men dessa alternativen finns om man inte godtar bukes forumsregler.

Nu vill jag inte skriva någon på näsan, men dessa alternativen finns:
Eget forum eller delta i det alternativ som finns redan för rasen.
Så gjorde vi för att lösa problemet.
 
Sv: Var får vi vara?

Ridtravarforumet finns ju förvisso
men vi som snackade i den ridtravartråd som refereras till här startade ett eget forum där vi nu hängt i ca ett år.
Jätteskönt att ha ett eget ställe att vara där ingen kan klaga... men samtidigt var det trist att lämna Buke eftersom vi då förlorade chansen att få in nya medlemmar.
 
Sv: Var får vi vara?

Ni är hjärtligt välkomna tillbaka till forumet Ridning som har ett Ridtravare-prefix sedan en tid tillbaka.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 007
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 538
Senast: jemeni
·
Relationer En av killens pappas kompisar ringde killen och undrade lite. Tydligen är pappans telefon avstängd igen, så han går inte att nå. Går...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 928
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp