Var finns western tävlingar?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Diddl_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 762
D

_Diddl_

Var finns western tävlingar??
*Finns det för ponnyer också eller vilken häst som hellst??
*Var brukar dem håla till?

Sv: Var finns western tävlingar?

Western tävlingar finns i D, C och A/B nivå.
D och C tävlingar brukar dom flesta western klubbar anordna, så såna tävlingar anordnas lite över allt i hela Sverige under åren.
Du kan gå in på http://www.wras.se och sen in på tävlingar och tävlingskalender så hittar du årets tävlingar. Att tävla inom western kan du göra på vilket häst som helst oavsätt ras, storlek osv. Man skiljer inte på ponny och ridhäst. Så i en western klass kan det alltså vara både ponnier och stora hästar i samma.
Fick du svar på din/dina frågor?

Liknande trådar

Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
229
Senast: MattiZ
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 176
Senast: Hedwig
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: Mirre
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka