Det är inte helt över ännu.Har du alltså lyckats bli av med dina hyresgäster till slut?
De måste flytta senast 2018 juli 2 kl 12.00 och jag räknar timmarna.
Men jag kan leva med det.
Att det går över inom rimlig tid duger för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte helt över ännu.Har du alltså lyckats bli av med dina hyresgäster till slut?
Men jösses, varför först då?Det är inte helt över ännu.
Vi beslutade oss för att inte ta striden innan en försäljning av fastigheten skulle ske, det skulle bli för utdraget och kostsamt för oss enligt de jurister vi rådfrågade, såvida inte saker och ting började gå katastrofalt fel, besittningsrätten väger tungt. Jag blev av med dem genom att få dem att avsäga sig besittningsrätten ( skriftlig överenskommelse) när fastigheten skulle säljas, men det krävdes att min mäklare åkte ut och bankade på deras dörr för att få överenskommelsen fullständigt signerad (HG ville först begå urkundsförfalskning och gjorde sig därefter oanträffbar). Som sagt, riktigt tungrott att driva själv.Jag har gjort det alldeles själv.
Även kontraktet.
Man hamnar nere på hyreslagen (bostadsrättslagen) till slut oavsett hur man skriver.
Sedan så gäller det att göra allt rätt enligt protokollet.
Jag fick göra om några gånger för att få till det formella korrekt.
Men efter 11 sammanträden i Hyresnämnden så tog det till slut - slut.
Det blev förlikning och de fisk ett så långt uppskov.Men jösses, varför först då?
Jag har tid och genom att göra det själv så kostade det inget mer än huvudvärk.det skulle bli för utdraget och kostsamt för oss enligt de jurister vi rådfrågade,
Hur i hela världen lyckades du med det?Jag blev av med dem genom att få dem att avsäga sig besittningsrätten ( skriftlig överenskommelse) när fastigheten skulle säljas,
Jurister.Hur i hela världen lyckades du med det?
Aha, du mutade dem med tid.som i mitt fall längre uppsägningstid (6 månader).
Jag körde rätt mycket piska morot hela processen om jag ska vara ärlig. De skulle med största sannolikhet ha förlorat iallafall i Hyresnämnden, men det hade tagit längre tid och varit mer omständligt. Nu behövde jag ändå ha huset uppvärmt under vintern så 6 månader uppsägning var rätt rimligt.Aha, du mutade dem med tid.
Precis som jag.
Hyresnämnden var de som medlade fram överenskommelse,
Nu får ni som kan mer säga ifrån om detta är fel, men är inte just poststöld ett federalt brott? Det vill säga betydligt grövre än "vanliga" brott som stöld av matkassar.
Kanske kan det hjälpa?
Det kan vara värt att lösa problemet om man har för avsikt att bo kvar mycket länge.när man sitter med problemen så tar det tid, därav mitt förslag till TS att eventuellt börja se sig om efter nytt boende, tyvärr är det nästan en enklare utväg vissa gånger.
Absolut, i såna fall är det självklart att man ska ta striden! Här handlade det som sagt om försäljning av fastighet i bägge fallen som gjorde att uppsägning var aktuell.Det kan vara värt att lösa problemet om man har för avsikt att bo kvar mycket länge.
För egen del så skall jag exploatera marken när detta är över.
Jisses, vilket tålamod du verkar ha!Det är inte helt över ännu.
När det hela är över och huset tomt så skall jag bjuda på en hejdundrande utflyttningsfest.
Alla kommer att vara välkomna.
Jag vet inte om det är tålamod precis, men kanske det.
Jisses, vilket tålamod du verkar ha!![]()
Kommer gärnaNär det hela är över och huset tomt så skall jag bjuda på en hejdundrande utflyttningsfest.
Alla kommer att vara välkomna.
Hyr ett postfack. Så hittar den långfingrade ingenting.
Köp sedan den kraftigaste råttfällan du kan hitta![]()
Vet du, jag brukar inte förespråka våld (eller hålla med dig, för den delen) Men den här gången får jag nog göra ett undantag för båda delarna..![]()
Sprayfärg och DNA märkning i brevlådan.