Bukefalos 28 år!

Var hitta cykelväska?

gul_zebra

Trådstartare
Det börjar äntligen bli cykelvänligt! Jag slänger gärna upp min telefon i en liten väska på styret, ni vet varianten med ett plastfönster så man kan ha en smartphone som cykeldator, men jag har aldrig hittat en väska som faktiskt funkar bra. Väskan jag har nu får nuvarande telefonen inte ens plats i utan jag har i brist på bättre alternativ fått stoppa telefonen i en sån där väska man har på överarmen och spänt fast den på styret. Inte en bra lösning :down:

Jag har en Galaxy S6. Vill alltså ha en väska som den får plats i. Jag vill utöver plats för telefonen ha plats för hörlurar - något som inte alls tycks speciellt självklart ens när väskor är anpassade till modellen och har uttag för just hörlurar, den lilla hårda biten man stoppar i telefonens uttag får ju aldrig plats! Och inte är uttaget beläget vid telefonens ingång så man kan låta skiten sticka ut där heller, aldrig någonsin :arghh:

Är det någon som vet var jag kan hitta en väska som passar?! Eller i värsta fall en hållare, men jag skaffar helst en väska så telefonen har skydd vid regn. Känns inte helt rimligt att vara ute och motionscykla med telefonen i en handväska hängande på styret liksom. Eller den där överarmshållargrejen för den delen :cautious: Snälla rara buke hjälp mig, just nu verkar det rätt hopplöst att hitta nånting som faktiskt passar telefonjäveln :(
 
Verkar inte som om någon av de funkar med hörlurar (eller ja, sista, men den blir för trång för att hörlurskabeln ska få plats). Tack iaf!
Menar du hela hörlurarna i väskan? Är ju dragkedja på två som man kan öppna varsomhelst runtom. Borde funka om en del hänger ut där
 
Nejnej, jag tänker på själva kabeln till hörlurarna. Den ände man sätter i telefonen är ju inte böjlig på en bit och den biten tenderar att inte få plats i de väskor jag kikat på - telefonen kan tänkas få plats men det behövs extra längd för hörlurarnas skull. Telefonen har sin ingång på undersidan, vet inte hur säkert det skulle kännas att ha lite öppet i dragkedjan där riktigt..? Skulle iofs kunna sätta dit en säkerhetsnål eller så, väl värt att ha i åtanke iaf :)

Väska att sätta på ramen går tyvärr bort - har funtat på att skaffa en men min ram är för sluttande så jag skulle förmodligen typ dö om jag försökte knappa nånting på telefonen medan jag cyklar :angel: Får jag med nycklar och nån müslibar så är det ett stort plus, men hittas den ultimata cykelväskan och den inte har plats för sånt så kan jag lika gärna köpa en liten väska till sadeln eller nåt att stoppa nycklar och sånt i tänker jag. Annars har jag en liten väska för handleden att stoppa nycklar i också så det går ingen nöd så sett :)
 
Alltså jag måste fan vara efterbliven :o När jag kollar på den senaste länken så ser jag att medföljande adapters hårda del är böjd. Jag har haft problem med raka varianter som inte fått plats... Inte en tanke på att det finns böjda. En sån adapter borde ju lösa problemet - och kunna hittas skeeeetabilligt på ebay.

Jag brukar konstatera ibland att jag inte förstår hur en del klarar av att knyta sina egna skor. Just nu är det jag som inte kan knyta skorna :D
 
Nejnej, jag tänker på själva kabeln till hörlurarna. Den ände man sätter i telefonen är ju inte böjlig på en bit och den biten tenderar att inte få plats i de väskor jag kikat på - telefonen kan tänkas få plats men det behövs extra längd för hörlurarnas skull. Telefonen har sin ingång på undersidan, vet inte hur säkert det skulle kännas att ha lite öppet i dragkedjan där riktigt..? Skulle iofs kunna sätta dit en säkerhetsnål eller så, väl värt att ha i åtanke iaf :)
Sätt den upp och ner så öppningen kommer uppåt? Eller liggande så öppningen kommer på sidan =)
 
Får bli någon med uttag var som helst - nu när kabelproblemet är löst är själva väskan no prob, bara att botanisera! :D Tack för hjälpen! :bow:
 
Jag hittade verkligen ingen bra väska och slog till med ett Lifeproof-skal. Vatten-, stöt- och dammtåligt. Jag är rätt klumpig och mina telefoner åker i golvet oftare än för normala människor och min iphone mår bra. Sen vart det en universal-hållare från Claes Ohlsson som många är väldigt nöjda med- och jag med.
 
För nyklar och sånt skulle jag nog ha en liten ramväska. Jag tänker nog köpa ngn snygg cykeltröja istället, med ficka på ryggen.
 
Det börjar äntligen bli cykelvänligt! Jag slänger gärna upp min telefon i en liten väska på styret, ni vet varianten med ett plastfönster så man kan ha en smartphone som cykeldator, men jag har aldrig hittat en väska som faktiskt funkar bra. Väskan jag har nu får nuvarande telefonen inte ens plats i utan jag har i brist på bättre alternativ fått stoppa telefonen i en sån där väska man har på överarmen och spänt fast den på styret. Inte en bra lösning :down:

Jag har en Galaxy S6. Vill alltså ha en väska som den får plats i. Jag vill utöver plats för telefonen ha plats för hörlurar - något som inte alls tycks speciellt självklart ens när väskor är anpassade till modellen och har uttag för just hörlurar, den lilla hårda biten man stoppar i telefonens uttag får ju aldrig plats! Och inte är uttaget beläget vid telefonens ingång så man kan låta skiten sticka ut där heller, aldrig någonsin :arghh:

Är det någon som vet var jag kan hitta en väska som passar?! Eller i värsta fall en hållare, men jag skaffar helst en väska så telefonen har skydd vid regn. Känns inte helt rimligt att vara ute och motionscykla med telefonen i en handväska hängande på styret liksom. Eller den där överarmshållargrejen för den delen :cautious: Snälla rara buke hjälp mig, just nu verkar det rätt hopplöst att hitta nånting som faktiskt passar telefonjäveln :(

Jag har telefonen i en av ryggfickorna på cykeltröjan/-jackan. Inga problem alls, bara väldigt praktiskt :)

9015709204510_1106992_1_112998_jpg.jpg


9069470023710_1083564_b_134596_jpg.jpg


Annars: Köp en sportig midjeväska. :up:
 
Smidigt! Jag vill dock kunna se displayen utan att krångla upp telefonen i farten, så väska på styret får det bli :)
 
Nackdelen med dom där väskorna är att dom tydligen blir sladdriga efter en tid och dragkedjan kan gå upp. OBS, jag har ingen erfarenhet utav dom, jag läste på massa cykelforum :D Nu blev jag inspirerad att starta en cykeltråd.
 
Nackdelen med dom där väskorna är att dom tydligen blir sladdriga efter en tid och dragkedjan kan gå upp. OBS, jag har ingen erfarenhet utav dom, jag läste på massa cykelforum :D Nu blev jag inspirerad att starta en cykeltråd.
Oh... Damnit.
Nåväl, det kan ju kanske funka till en början om jag inte får fatt i någon bättre. Och som reserv typ. Billiga är de ju iaf, om jag inte redan visste att jag gärna har telefonen på styret så hade jag köpt bara för att testa om det är nåt för mig :D Ska nog ta och smita in på cykelaffären här nån dag dock, de borde ju ha bra grejer tycker jag!
 
Jupp, jag vill också ha min på styret. Dels som cykeldator, men om jag turfar måste jag veta vart jag ska, och eventuellt lägga om rutten om någon annan är på väg att ta zoner för mig :D
 
Kan vara en fördel ja! :D Och som gps för egen del - skulle vilja ta lite längre svängar på nya områden jag inte varit på innan och föredrar att inte cykla vilse :angel:
Kanske vore en bra idé att komplettera med en ramväska också när jag tänker efter - reparationskit kan ju vara en fördel att ha med om man står där med punka några mil hemifrån tex. Inte för att jag vet hur man fixar en punka då men... :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp