Var hitta en sådan här höhäck?

Sv: Var hitta en sådan här höhäck?

En sådan har vi! :) Skitbra är dom!

http://www.jaba.se/

gå in under stalltillbehör.

finns både som hörn och rak modell.

Blergh.. Naturligtvis är det aplång leveranstid på dem, dyra har de blivit med.. (775 kr inkl frakt)

Får klura ett tag helt enkelt, om jag kanske ska satsa på Haybar direkt (vill ju eg ha Haybar, men inte riktigt ekonomiskt läge nu egentligen att köpa 2 Haybar.. och köpa en är bara korkat..)

Blergh.. Naturligtvis är det aplång leveranstid på dem, dyra har de blivit med.. (775 kr inkl frakt)

Får klura ett tag helt enkelt, om jag kanske ska satsa på Haybar direkt (vill ju eg ha Haybar, men inte riktigt ekonomiskt läge nu egentligen att köpa 2 Haybar.. och köpa en är bara korkat..)

Vad är en haybar?

VA! :eek: det är ju rent utsagt osunt - så j-la dyrt!
tyckte den var dyr när JAG köpte för 3 år sen drygt, då låg den på typ 470 spänn inkl frakt.

fy f-n alltså! Bra att du låter bli att köpa, det vore synd om de fick uppmuntran att det går att ha såna priser! :eek:

Kan du inte bara ha en hörn skiva i boxen av trä, som krubba? då kan man ha i markhöjd dessutom...... om jag behöver häck igen så är det så jag ska ha (använder inte ngt nu då pållen slutat att gräva runt allt, peppar peppar! )

VA! :eek: det är ju rent utsagt osunt - så j-la dyrt!
tyckte den var dyr när JAG köpte för 3 år sen drygt, då låg den på typ 470 spänn inkl frakt.

fy f-n alltså! Bra att du låter bli att köpa, det vore synd om de fick uppmuntran att det går att ha såna priser! :eek:

Kan du inte bara ha en hörn skiva i boxen av trä, som krubba? då kan man ha i markhöjd dessutom...... om jag behöver häck igen så är det så jag ska ha (använder inte ngt nu då pållen slutat att gräva runt allt, peppar peppar! )

Mm, dyrt var bara förnamnet, jag köpte ungefär samtidigt som dig (dvs ca 3 år sen, minns inte exakt, men det var efter Kele var född, tror under hennes första vinter, hon blir ju 4 år i april så), och då kostade den typ 460 kr på Odal.

Men, den modellen (Stubbs) går bara att få tag i via Jaba, de har den inte i lager utan den får beställas hem från England, och de lägger beställningar varannan månad, så kan få vänta tre månader på den..

De rek sin egen höhäck, som fanns i lager, kostade typ femtiolappen mindre men skulle vara 'precis lika bra'. Kanske den är, men det är fan hutlösa pengar så näe. Det är iofs dyrt med 500 kr för hopsvetsade metallstänger med, men..

Hmm.. Nu fick jag en IDE! Undrar om jag ska se om bror kan svetsa en kopia av den jag har åt mig??!!

Ang bräda i hörn så visst kan jag det, jag vill dock egentligen inte de ska äta i hörn, därför jag sökt häck. Haybaren måste ju dock också placeras i hörn tyvärr. Jag vill ha 'kanten' på det hela ganska högt, så när de puttar/kastar ut hösilage går det mesta över boxkanten och ut på stallgången (och kan kastas in igen vid nästa fodring :angel: ). Med 'låga' lösningar som skärma av hörn så kastas det ut i spånet ändå tyvärr...

Men fan att det ska vara omöjligt att hitta en vettigt designad höhäck alltså? Det 'enda' jag kräver är att det ska vara 'rutor' och inte bara enkla stänger, och att det ska vara lite kraftigare stänger och inte så klena. Men, tycks ju omöjligt =/

hade också problemet med min häst att hon spred ut all mat i hela boxen... Jag åkte till Granngården o köpte den största vattenhink jag kunde hitta. (en såndär svart rund med avrundade kanter)
borrade små hål i kanten på ställen o körde i skruv, så den sitter i ett hörn o sitter fast på varsin sida av hörnet. bara att torka ur den med svamp m jämna mellanrum. o om den är riktigt grisig så går det ju att skruva loss den skrubba rent.

kan fixa en bild om du vill..

är den här av rätt modell?
http://bole.e-line.nu/e-line/images/prod250/3500.jpg

Pris: 228.00
(inkl moms: 285.00)

Den är helt klart det mest lovande alternativet hitills!! Frågan är bara hur tjocka 'stänger' det är och rutstorleken, men ska ringa dem och fråga, för den är som sagt klart bästa alternativet hitills!! :bow: (Och varför har de inte den där i papperskatalogen för? *mummel*)

det har dom.. det var i katalogen jag såg den först..
sida 69 under stall och utfodring

Liknande trådar

M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 250
Senast: EmelieR
·
Utrustning Provade valackens träns på fullblodsstoet för att se om storleken var bra. Det var den, men jag tycker ju INTE att hon passar i träns... 2
Svar
33
· Visningar
2 178
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Har använt sökfunktionen, men en del frågor ändå. Kan det komma plötsligt på en äldre häst? Kan det debutera i hagen enbart...
Svar
18
· Visningar
2 426
Senast: _micaelaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Svensk Politik 4
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur