Bukefalos 28 år!

Var hitta kattungar?

S

Sveipur

Vår älskade katt somnade in för 10 dagar sen och det är så himla tomt här hemma :cry:. Vi trodde det skulle finnas massor av kattungar som söker hem, men är förvånad över hur få annnonser det finns. Vi har letat på Bukefalos och i DN. Borde finnas en hel del katter som föds i stall tex som behöver hem.

Det går väl inte komma ifrån att vi söker någon som liknar vår katt så vi vill gärna ha en lurvig hankatt (mamman var bonnkatt och pappan förmodligen norsk skogskatt). Annars har vi inga andra krav.

Föds inte de flesta kattungar på våren?
 
Katthemmen är ju överfulla just nu, så vill ni ha en husis är det mycket bra att ta en därifrån. Man betalar för katten, oftast runt 500:- och då är den vaccinerad, avmaskad och veterinärbesiktigad. Vilkoren är lite olika hos olika katthem, och beror även på hur katten är. En del vill inte att katten ska bli ensamkatt, de flesta vill att de ska vara innekatter.

Här finns länkar till kattverksamhet i olika delar av landet. Klicka på rätt område och scrolla lite nedåt så brukar det dyka upp katthem.
 
Vad trist med er förra katt.. Vet hur det är att förlora ett djur!!! :(

Som sagt, katthemmen är proppfulla! Kika in på dom olika hemsidorna så ska du nog hitta någon.

Annars kan du kolla på blocket.se

Jag letar oxå efter en kattunge! :)
 
Ni som svarar: inga fler privata annonser om kattungar. Däremot är tips om olika katthem okej så länge det inte blir annonser även av det.

mandalaki/moderator
 
Jag tycker att trådskaparens inlägg är mer annons än svaren i såna fall.
 
Inte mer annons än de svar jag tagit bort ;).

Men tråden är i riskzonen för jag är böjd att hålla med dig.

mandalaki/moderator
 
Tyckte väl att det saknades något inlägg mot när jag läste tråden först.
Aja, jag tycker inte att man ska klandra svaren så hårt i en tråd där inledande inlägg bara ber om att få annonssvar. :-)

Hmm. Därmed inte sagt att du klandrat någon. Men när du ändå håller på att upplysa människor som svarar, så kan man ju även nämna något om sådana efterlysningar som också är en form av annons.
Man kan ju förkorta inlägget med: "Sökes: Kattunge, helst långhårig hankatt"
 
Vänta tills sommaren, då är tidningarna fulla av gratis annonser tyvärr :(
Men trist att missta en kompis, jag vet.
Lycka till med sökandet.
Tröstekram!
 
Jag är så ledsen för din skull.

Jag tycker du ska kontakta ett katthem. Det hade jag gjort om det inte var så att jag var allergisk mot alla katter utom en speciell ras. Tycker att det är ofattbart att vissa skaffar enkatt för att lämna den vind för våg när den blir vuxen.. Jag försöker dra mitt strå till stacken genom att kastrera min katt och skänka lite pengar till katthemmet här hemma när jag kan.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 334
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Katt Hej! Jag har en fantastiskt vacker blandrashona (50% ragdoll och 50% scottish straight) med underbar personlighet som jag önskar para...
2
Svar
27
· Visningar
8 114
Senast: Poppy
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 831
Senast: Lager
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 662
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp