Var hittar jag en rejäl höstjacka?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag har lite dålig koll på utbudet i Sverige nuförtiden, så Buke får hjälpa till!

Vilken/vilka affärer skulle ni leta i om ni vore ute efter en rejäl, vattentät men ändå hyfsat snygg höstjacka? Alltså ingen regnjacka, utan något som är lite rejälare men som ändå går att ha till ett par klackade boots när man ska ut på middag eller liknande.

Jag har sneglat lite på Barbourjackor men de känns lite onödigt dyra, jag håller mig gärna runt 800-1000 kr.

Jag befinner mig i Malmö, så jag har tillgång till ett rätt stort utbud av butiker.

Alla tips mottages tacksamt!
 
Vad tror du om en sådan här?
5913-7284_1.jpg


Det är en kappa i ull från Bergans. De har flera olika modeller men just den här är på rea på deras hemsida nu för just en tusenlapp. Jag har en liknande ullkappa från dem och den är tveklöst ett av mina bästa köp när det kommer till jackor. För mig är den galet bekväm, lagom varm och så är den tillräckligt vädertålig för att klara vilket väder som helst i stan.
 
Jag har lite dålig koll på utbudet i Sverige nuförtiden, så Buke får hjälpa till!

Vilken/vilka affärer skulle ni leta i om ni vore ute efter en rejäl, vattentät men ändå hyfsat snygg höstjacka? Alltså ingen regnjacka, utan något som är lite rejälare men som ändå går att ha till ett par klackade boots när man ska ut på middag eller liknande.

Jag har sneglat lite på Barbourjackor men de känns lite onödigt dyra, jag håller mig gärna runt 800-1000 kr.

Jag befinner mig i Malmö, så jag har tillgång till ett rätt stort utbud av butiker.

Alla tips mottages tacksamt!

Jag skulle kolla på Tretorns vinterjackor/parkas som finns i lite olika modeller. Varma och (om inte vattentät - för det hade varit olidligt) så åtminstone med vattenpelare. Finns i lite olika modeller och i olika prisklasser, från regnavvisande täckkappa till parkas till vadderad mer dressad lårlång regnkappa.
 
Jag har lite dålig koll på utbudet i Sverige nuförtiden, så Buke får hjälpa till!

Vilken/vilka affärer skulle ni leta i om ni vore ute efter en rejäl, vattentät men ändå hyfsat snygg höstjacka? Alltså ingen regnjacka, utan något som är lite rejälare men som ändå går att ha till ett par klackade boots när man ska ut på middag eller liknande.

Jag har sneglat lite på Barbourjackor men de känns lite onödigt dyra, jag håller mig gärna runt 800-1000 kr.

Jag befinner mig i Malmö, så jag har tillgång till ett rätt stort utbud av butiker.

Alla tips mottages tacksamt!

Nu vet jag inte hur det är med storlekar och så, om du vill testa. Men det finns massor med riktigt fina kappor och jackor för nästan inga pengar om du tittar på secondhand.

https://www.sellpy.se/item/eZH2FBObe5?gclid=EAIaIQobChMIueewg6C96wIVDYmaCh2MVg07EAEYASABEgIgZPD_BwE
 
Oj vad mycket bra svar, tack! Didrikssons och Tretorn var precis den sortens svenska märken jag var ute efter men som jag helt glömt att de existerade. Det ser ut som att både Åhlens och Stadium har lite av deras grejer, så jag ska kika där. Elvine ser alldeles för dyrt ut tyvärr.

@Red_Chili Supersnygg kappa! Tyvärr är jag inte kvar i landet tillräckligt länge för att hinna vänta på leverans, men annars var det ungefär något sådant där jag hade i tankarna.
 
Kan tillägga att en liten bit över 1000 kr är okej om det är något riktigt bra. Sedan menade jag kanske inte riktigt vattentät som i helt tät, utan regnavvisande var nog mer rätt ord! Något som funkar om det skulle börja regna när man fortfarande har en kvart kvar till jobbet, liksom.
 
Oj vad mycket bra svar, tack! Didrikssons och Tretorn var precis den sortens svenska märken jag var ute efter men som jag helt glömt att de existerade. Det ser ut som att både Åhlens och Stadium har lite av deras grejer, så jag ska kika där. Elvine ser alldeles för dyrt ut tyvärr.

@Red_Chili Supersnygg kappa! Tyvärr är jag inte kvar i landet tillräckligt länge för att hinna vänta på leverans, men annars var det ungefär något sådant där jag hade i tankarna.

Såg att just den jag länkade var på bra pris också, 800 kr. Kan rekommendera märket, hundpromenader på två timmar i ösregn har mina klarat galant. Modellen ovan tycker jag är enkel men feminin och de anser själva att den har profilen "Didriksons Thelma Parka är perfekt för regniga dagar i stan eller i parken."
 
Jag har lite dålig koll på utbudet i Sverige nuförtiden, så Buke får hjälpa till!

Vilken/vilka affärer skulle ni leta i om ni vore ute efter en rejäl, vattentät men ändå hyfsat snygg höstjacka? Alltså ingen regnjacka, utan något som är lite rejälare men som ändå går att ha till ett par klackade boots när man ska ut på middag eller liknande.

Jag har sneglat lite på Barbourjackor men de känns lite onödigt dyra, jag håller mig gärna runt 800-1000 kr.

Jag befinner mig i Malmö, så jag har tillgång till ett rätt stort utbud av butiker.

Alla tips mottages tacksamt!
Naturkompaniet. Fjällräven t ex.
 
Oj vad mycket bra svar, tack! Didrikssons och Tretorn var precis den sortens svenska märken jag var ute efter men som jag helt glömt att de existerade. Det ser ut som att både Åhlens och Stadium har lite av deras grejer, så jag ska kika där. Elvine ser alldeles för dyrt ut tyvärr.

@Red_Chili Supersnygg kappa! Tyvärr är jag inte kvar i landet tillräckligt länge för att hinna vänta på leverans, men annars var det ungefär något sådant där jag hade i tankarna.
Elvine har väl lite olika modeller som skiljer sig en del i pris. Jag har haft två och kan inte minnas att de var så dyra..
 
@Red_Chili Supersnygg kappa! Tyvärr är jag inte kvar i landet tillräckligt länge för att hinna vänta på leverans, men annars var det ungefär något sådant där jag hade i tankarna.
Det finns sådana jackor lite runtom i fysiska butiker också! Nu vet jag inte vilket land du ska till, men kanske går det att köpa där också? :)
 
Elvine har väl lite olika modeller som skiljer sig en del i pris. Jag har haft två och kan inte minnas att de var så dyra..
Aha, jag kanske slutade scrolla för tidigt då! Gick in på hemsidan och gav upp när det på sida två fortfarande bara var jackor i €300-klassen, men det var nog deras vinterkappor då. Tar en ny titt!
 
Oj vad mycket bra svar, tack! Didrikssons och Tretorn var precis den sortens svenska märken jag var ute efter men som jag helt glömt att de existerade. Det ser ut som att både Åhlens och Stadium har lite av deras grejer, så jag ska kika där. Elvine ser alldeles för dyrt ut tyvärr.

@Red_Chili Supersnygg kappa! Tyvärr är jag inte kvar i landet tillräckligt länge för att hinna vänta på leverans, men annars var det ungefär något sådant där jag hade i tankarna.
Jag köpte min mörkblå Elvine på röda korset för 100 kr lite sliten men helt OK. Hade du bott i kungsbacka kunde du fått överta den till detta pris.
 
Kan uppdatera med att det blev en Sussie-parka från Didrikssons! Det var den första jag provade, och efter den hittade jag liksom inte riktigt något som kändes lika bra. Lite i dyraste laget, men den lär ju hålla i massor av år hoppas jag! Den sitter väldigt bra och blir ganska nätt på mig som är "petite", så jag tror den kommer att funka till det jag vill i höst :)

1598983690130.png
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp