Var hittar jag....

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Midi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 262
M

Midi

resultat för galopphästar som är födda på 80-talet? Alltså de sprang då..finns det ngn databas??

Sv: Var hittar jag....

Jonna skrev:
resultat för galopphästar som är födda på 80-talet? Alltså de sprang då..finns det ngn databas??

det beror lite på; ALLA finns väl säkert inte. men en hel del.

http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visa

där skriver du in all info du har... så kommer det upp flikar under hästens naman ( om den finns) m härstamning, resultat o ev. avkommor.

Exempel "Nicke" ;
http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=313404

Hoppas du hittar den/de du söker :D :bump:

Tack, det gjorde jag. Och det fanns uppgifter som jag inte visste. att han tex blev importerad från Norge först 1990, jag trodde han blev det på 80-talet.

Sedan står det formtal max 61. Vad är det? Sökte på formtal här på forumet men jag fattade inte :D Enl uppgift var han steeplechase-häst men det hittar jag ingen info om, han blev ju ridhäst sen (What a record, e: World Record-Arctic Judge)

Den andra hästen Funnys Second (e: Steves Friend-Jimmy Reppin) var formtal 55.

Jonna skrev:
Tack, det gjorde jag. Och det fanns uppgifter som jag inte visste. att han tex blev importerad från Norge först 1990, jag trodde han blev det på 80-talet.

Sedan står det formtal max 61. Vad är det? Sökte på formtal här på forumet men jag fattade inte :D Enl uppgift var han steeplechase-häst men det hittar jag ingen info om, han blev ju ridhäst sen (What a record, e: World Record-Arctic Judge)

Den andra hästen Funnys Second (e: Steves Friend-Jimmy Reppin) var formtal 55.

Lite svårt att förklara bra för mig det där med formtal, man skulle kunna säga att det visar lite på hur BRA en häst är/hur hög klass den håller.
MEN du ska få en bra länk till hur man läser programmet, och därmed även resultaten/form/vikt osv.... hoppas du blir lite klokare. :)

http://www.tabygalopp.se/formrader.html

Tack igen :) Krasst sagt kan man säga att dessa två hästar var ganska dåliga :D

Jonna skrev:

Varsågod, kul om man kan hjälpa till :D

Jo det tänkte jag också. fast det kändes lite otrevligt att säga det :P

Jämför man t.ex med en som står i stallet jag jobbar nu, som ändå inte direkt är BÄST i Sverige i sin årsklass;

http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=530370

Så är det ju rätt står skillnad :D :bump:

supercassie skrev:
Varsågod, kul om man kan hjälpa till :D

Jo det tänkte jag också. fast det kändes lite otrevligt att säga det :P

Jämför man t.ex med en som står i stallet jag jobbar nu, som ändå inte direkt är BÄST i Sverige i sin årsklass;

http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=530370

Så är det ju rätt står skillnad :D :bump:

Ähh, det finns ju en anledning till att de blev avplockade av banan, och det var för att de var kassa :D Men de var grymma ridhästar och en av tävlade höga klasser i ft och dressyr.

Haha, om man kollar på Funny's Second, va bra resultat :p han gillade att bli 8a tydligen.

What a record hade ju till och med vinstpengar ;)

Senast ändrad av en moderator:

Då får man inte glömma att häck och steeplchase starter inte räknas in i formtalet.
Så en häst med 30 i formtal kan teoretiskt ha varit skandinaviens bästa hinderhäst!

Öv 900607-7 1600 fl gd 1 - 0.5
Jag har förstått att det är datum, distans, goda förhållanden, men vad betyder 1-0.5? Är det att han vann med en halv längd?
Om det sen står 4-3, betyder det då att han blev fyra, och hade tre längder upp till den som vann?

Jonna skrev:
Öv 900607-7 1600 fl gd 1 - 0.5
Jag har förstått att det är datum, distans, goda förhållanden, men vad betyder 1-0.5? Är det att han vann med en halv längd?
Om det sen står 4-3, betyder det då att han blev fyra, och hade tre längder upp till den som vann?

EXAKT, 1-0,5 betyder i d här fallet placering; 1 avstånd till tvåan i längder; 0,5.
och 4-3 var precis som du sa; fjärde häst i målen, slagen av vinnaren m 3 längder :D

Jonna skrev:

Ja det kan man krasst säga:D Men så blev de kanske desto bättre ridhästar:)

en annan fråga..... är det ngn här om vet vem Mikael Wiking är/var?

Han red What a record några gånger innan han såldes som ridhäst..Han har väl ridit många andra hästar också enl sidan på galoppsport.se men är det ngn som känner/kände/vet mer om han? Hans licens gick ut 99.

En fråga till...Hur viktig är extreiören på en galopphäst? Kan det vara så att extreiören hämmar hästen att springa fort?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 012
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 537
Senast: Badger
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 127
Senast: __sofia__
·
Tjatter Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv? Hur gjorde ni för att komma fram till vad det...
Svar
11
· Visningar
1 322
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka