VAr hittar man ridstövlar för oss med feta vader?

Sv: VAr hittar man ridstövlar för oss med feta vader?

ja, det bör du få. Har själv provat dem. Verkar vara superstövlar! Bara lossa på knoppen o sen vrida tills det stramar lagom :) Skulle jag ha ridit oftare än en gång i kvartalet så skulle jag köpt såna! Nu har jag cavallo stövelskaft som knappt används istället :P

Kl*

Om man har typ 43-44 i vadvidd, finns det chans att man får på sig ett par mountain horse richmond high rider då? De har vadvidd 41-43 i stl vid. Töjer de sig eller är det kört? De är nog på gränsen till för höga också, men de sjunker väl ner lite, eller?

de har resår, så såvida du inte får blodstockning så skulle jag prova.. Ska ju inte ha stövlar men mätte igår för skoj skull.. Höjd från häl till knäveck sittandes (som man ska mäta) höjd 40, bredd 44, det verkar vara en helt omöjlig ekvation!

En cm för höga stövlar kan man ha, sen blir de för långa och man förstör stöveln istället.

*KL*

Fuller Fillies har stövlar med skaftvidd upp till 50 cm.

Har själv vadmått på 37 cm. Anser inte det som feta vader då jag har smalare än många av mina vänner. Köpte Mountain Horse Rimfrost och det är precis att jag får igen dem. Hoppas de töjer sig :P
Vad det gäller vinterstövlar kan jag rekommendera B*rjes Strong Long., de är mkt ställbara i vaden :D

Knapplånar lite...
Jag har också problem med att hitta bra ridstövlar men inte pga av breda vader utan för att jag har höga vrister. 90% av klassiska ridstövlar sitter illa på mina fötter, jättesvåra att få på, ännu värre att få av. Ibland får jag ligga på golvet och någon får dra av mej stövlarna! Inte kul! Någon som vet någon stövel som kan funka?

Kl*

Om man har typ 43-44 i vadvidd, finns det chans att man får på sig ett par mountain horse richmond high rider då? De har vadvidd 41-43 i stl vid. Töjer de sig eller är det kört? De är nog på gränsen till för höga också, men de sjunker väl ner lite, eller?

Jepp, du får på dig dom. Jag hade också fetare vader än måtten som står i deras måttabell, men jag kunde ha dem iaf (tack vare resåren). Dom är supersköna!

Fick hem mina stövlar idag och jag fick på mig dom!!! :banana:

Dock är dom aningens små över fotvalvet så jag funderar på om det går att ta bort snörningen tills jag gått in dom? Blir lite mindre tajt då.

Jag har ett par muckboots. Tycker de funkar bra iom att det är neoprene i skaftet (alltså stretchiga) Har letat efter short chaps, och måste ha typ XL i bredd och Small i längd.. Och då kan jag ändå knappt stänga dom själv. En svår kombination. Nu har jag köpt ett par långa chaps som är jättestretchiga (och dessutom skall vara vattentäta i någon timme) och så kör jag låga skor istället när jag inte vill ha stövlarna. Finns dessutom att beställa i olika längd. Jag har den som är 76 lång i benet, och så XL i bredd. Har en kompis som är större än mig och de passade på henne också. Jobbiga att få på i början, men sköna sen när de släpper lite. Dom heter ProChaps ATHLETIC.

Hur mycket går det att stretcha ut dom i skaftmynningen ?

Muckbootsen alltså.....

KL

Ett tips till alla som letar stövlar men har tjocka vader: kolla om ni har en skomakare i närheten som kan vidga/lägga in resår! Jag har precis fått det gjort och det kostade 500 - väl värt pengarna.

*KL*

51 tom ;) Och priserna va £143 och £157...
Riktigt överkomliga priser ju.. Om mina gamla inte blir bra efter "renovering" ;) (hade sönder dragkedjan :angel: och så blir de ny sula på bägge)
Mina gamla är nu 22 år gamla, utlästade och efter det även breddade samt dragkedja insatt... SÅ visst går det att få sina "ungdomsstövlar" att passa fast man växer (på bredden ;) ) och trots de "omkostnader" jag haft med utlästning osv så med tanke på att de är 22 år så måste det vara de billigaste stövlar man kan få tag i ;)

*KL*

Jag köpte ett par såna, men dom var svåra att få tag på (slut på lager överallt). Hann ta ett steg med dom, sen sa det "klick" och dragkedjan pajade nere vid hälen, så det blev reklamation och jag fick pengarna tillbaka. Hoppas att det bara råkade vara ett måndagsexemplar, för stövlarna var fina.

Hur mycket går det att stretcha ut dom i skaftmynningen ?

Muckbootsen alltså.....

Vet inte riktigt. Har inte mätt eller någonting sånt. Med neopren är ju töjbart. Samma som man har i våtdräkter när man dyker, snorklar eller åker vattenskidor.

Jag tänkte mest på hur töjbart kantbandet är.
Det är ju ingen skön känsla om den ger skav p.g.a. att den är för trång...

Okej, det är töjbart det med. Har aldrig fått något märke eller känt av kanten på något sätt.

När man köper stövlar med blixtlås ska de sitta lite på utsidan o sätter man i ett nytt bör man sätta det på framsidan ända ner över fotryggen. Ngt mer utåt än mitt fram.

då blir de otroligt lätta att kliva i eller ur- som tofflor:banana:

De flesta märken går att måttbeställa. Jag har mittemellan jämna storlekar o får då måttbeställa:crazy: Har 39 ....numera.

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har insett att mina ridstövlar helt enkelt inte passar längre, mina ben är inte alls som de var när jag var tonåring :angel: Så nu...
Svar
13
· Visningar
1 036
Senast: zarmino
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 569
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?