Bukefalos 28 år!

Var hittar man självvattnande krukor?

Rie

Trådstartare
Stora sådana? Jag har en ganska stor benjaminfikus som jag måste köpa ny kruka till - nu, Den gamla har gått sönder.

Några kedjor som säljer ?
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Ikea har, men jag vart ganska besviken på deras, dock har dom hjul på vilken är ett stort plus
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

har precis köpt en sån från ikea, men har inte packat upp den än.. på vilket sätt är du missnöjd?
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Ringde och kollade med Coop Forum men de hade tydligen inte så stora.
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Ica Maxi har jag inte kollat med, får väl slå en signal till grannstaden. Har långt till Ikea och jag antar att frakten blir dyr när det är lite volym, men ska kolla med dem också.

Hittade en i en lokal affär men den var svart, smalare och högre (=rangligare?) än den gamla och så var ju priset väldigt nätt....nästan 1000 kr..:crazy:
Så den fick vara kvar i butiken än så länge i alla fall.
Jag har stoppat tillbaka fikusen i sin gamla kruka och så får jag leta vidare.
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Jag köpte mina stora krukor (till ros och vildkaprifol) på plantagen. Diametern på krukorna är ca 40 cm.
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Ska kolla om Plantagen finns i grannstaden.
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Mätgrejen är väldigt dålig. Det är bara en bit frigolit i princip och den gick sönder efter bara ett litet tag. Och redan innan dess mätte den illa. Tycker även att vattenmagasinet är lite litet men det kan ju va som mat tycker pågrund av att krukan är så pass stor
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Enligt hitta.se finns närmaste Plantagen 60 mil bort....
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

På plantagen.se så finns en komplett lista över alla deras butiker. Men det är glest norröver så bor du där så hjälper det nog inte.

Du kan ju även ringa till blomsterhandlare i din närhet och fråga om de har. CoopForum och andra stormarknader i området kan också ha. Ta en timme på måndag och ring runt, nån borde ju ha, eller kunna ta hem, till ett rimligare pris. Tror mina kostade runt 250.

EDIT: Och bauhaus och såna också förstås - finns sånt i närheten?
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Enligt Plantagens hemsida finna en affär närmare - bara 20 mil bort....
Plantagen finns närmare än Bauhaus.

Ska ringa runt i morgon och hittar jag inte någonting får jag antingen bita i det sura äpplet och köpa den där stora - som inte är riktigt rätt heller - 1000lappen eller så försöka förmå handelsträdgården eller någon butik att beställa hem. Hoppas att gamla krukan håller ihop tills dess.
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Silvertejp!!
Funkar till allt, så man kan säkert laga krukor med det också.
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Jag tog kartong och en vanlig bred tejp för det var i den ihåliga innerbotten det hade gårr sönder.

ICA MAXI hade inte heller....då återstå rmig veterligen bara en större växataffär i grannstaden som jag ska ringa till i morgon.
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Man kan göra själv. :idea:

De flesta blomsterhandlar har innanmäten avsedda för självvattning till krukor i olika storlekar.
 
Sv: Var hittar man självvattnande krukor?

Plantagen, Blomsterlandet, Granngården, Ica Maxi, Coop Forum... Samtliga brukar sälja ut BILLIGT när säsongen går mot sitt slut, särskiljt Coop.
Annars kan man köpa den stora påttunnan med lock de har på IKEA, jag har en stor juccapalm i min för tillfället då ordinarie krukan gick sönder när katten drog ner den.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
531
Senast: gullviva
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
784
Senast: Mint
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp