Var hittar man stadig lädergrimma i X-full?

Y

Ylva

Svart eller i alla fall mörk, och helst utan 'snabbhake'.
Med eller utan foder, men i så fall läderfoder.
Gärna i stockholmstrakten.

De grimmor jag hittat hittills har alla 'snabbhake' och dessutom antingen väldigt smala läderremmar (känns som de skulle gå sönder för minsta lilla ryck) eller så finns de inte i X-full :cry:
 
Har du kollat utbudet på Mustang? Dom brukar iaf kunna beställa hem det man vill ha även om dom inte har det hemma.
 
Har för mig att Mustang var en av de butiker som inte hade någon modell som fanns i X-full, men det var ett tag sedan jag var där.
 
Jag har hittat en modell jag gillar på hästbutiken i Bromma, dubbelt läder och med spänne även på nosdelen, men den finns bara i ljust läder och bara i storlek 'Ardenner'. En så'n grimma vore idealet, fast i svart och rätt storlek.
 
Jag har köpt en svart lädergrimma ifrån http://www.equilex.se/ och denna är verkligen kraftig. Spännena är av mässing och de är mycket kraftigare än på vanliga grimmor. Min häst som i vanliga fall inte kan ha XF på grimmor (de är oftast för små) kunde ha denna utan problem. Jag kikade nyss på deras hemsida och där finns en kallblodsgrimma i svart läder(http://www.equilex.se/admin/shoppen_fil.php?showSID=592) men det är inte den som jag har. Du kan ju ringa dem och fråga ifall de fortfarande säljer den andra ifall du hellre vill ha mässingsbeslag. Jag har för mig att det inte är något snabbknäppe på min grimma.
 
Tack för tipset. Det är lite svårt att se på bilden hur grimman egentligen ser ut, men jag får väl leta reda på gårdsbutiken när jag har vägarna åt Norrtäljehållet.
 
Beskriv grimman du vill ha för en duktig sadelmakare, och ta måtten på hästens huvud, och låt honom/henne göra en åt dig :idea:

Min foderhäst har stort och brett huvud, och det är svårt att hitta saker som passar.
Jag har både en grimma och två träns som är gjorda av en sadelmakare, och jag är jättenöjd.


Jag väntar på ett nytt träns nu, som jag har designat själv :love:
 
Ja, det är ju sista utvägen om jag inte hittar någon färdig, det blir så mycket dyrare bara, i alla fall enligt de jag frågat.
Det verkar ha gått mode även i grimmor, för jag hade en bra grimma som gick sönder, men den modellen finns ingenstans längre. Nu verkar 'alla' ha ganska smala remmar och 'snabbhake'.
 
Jo det blir iofs lite dyrare, men jag tycker det är värt det eftersom sakerna håller hur länge som helst :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 185
Senast: Klara
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 574
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 523
Senast: cassiopeja
·
R
Kläder & Bli fin Jaha hörrni. Jag är på jakt efter en riktigt schysst baddräkt och tycker inte att jag har så himla omöjliga krav: Den ska rymma lite...
2
Svar
37
· Visningar
3 382
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp