Var hittar man stora hjälmar?

Bapelsin

Trådstartare
Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅

Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar ingenstans där man kan köpa hjälmar i större storlekar. De ställen som säljer finns det inga i lager. Någon som kan tipsa?
Ingen hjälm som kostar flera tusen. Önskvärt att man kan spänna i bak men inget måste. Utseendet spelar mindre roll.
 
Min pappa har storlek 63, vi hittade en hjälm till honom på Horze. Men det var några år sedan. Det var en helt vanlig sammetshjälm.
Ville väl mest vara positiv och skriva att det tillverkas stora hjälmar. 😅
 
Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅

Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar ingenstans där man kan köpa hjälmar i större storlekar. De ställen som säljer finns det inga i lager. Någon som kan tipsa?
Ingen hjälm som kostar flera tusen. Önskvärt att man kan spänna i bak men inget måste. Utseendet spelar mindre roll.
https://www.vbridsport.se/produkt/hkm-ridhjalm-carbon-art/

Denna finns upp till 62
 
Jag har storlek 63 och har varit tvungen att beställa. Förra gången via H**ks och jag behöver en ny hjälm nu så tänkte beställa en själv. De flesta ridhjälmar jag sett går upp till storlek 62.

Värt att tänka på är också formen på huvudet. Jag har väldigt avlångt huvud och Charles Owen fungerar bra på mig.
 
Jag hittade en hjälm på Granngården härom året som är XL, tror den går från 59-62 eller något sånt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 878
Senast: MimmiNO
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 260
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp