VAR hittar ni bra gasbinda?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Eddas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 4 661
E

Eddas

Jag är ute efter en oelastisk gasbinda 10cm hög, och det är sk*tsvårt att få tag på. Mitt apotek som skall vara djurapotek i min stad har inte ens oelastisk gasbinda i sortimentet. På granngården hade de en liten sablarns gasbinda som revs sönder så fort man tog i lite. Svårt att låta bli att dra eftersom det ska vara tryckbandage :devil:

Har hittat på nätet på Hogsta, men det är lite svårt att motivera att köpa just gasbinda på nätet med frakt osv. eftersom min plånbok inte tillåter någon annan shopping just nu. Pengarna går ju liksom till veterinären och medicin och annat skoj. Fick några rullar av veterinären när hon var ute, men de tog slut fortare än kvickt. Just nu använder jag elastisk och det går sådär, är ju lite svårare att veta att man får rätt tryck på rätt ställe.

Hur gör ni?? Var hittar ni denna simpla och nödvändiga pryl?

Sv: VAR hittar ni bra gasbinda?

Vilket vanligt apotek som helst borde väl ha det? Till och med vårt pyttelilla har.

Annars kanske du kan köpa av veterinären?

Det är ju det som är konstigt, vårt apotek är stort och välsorterat men det finns verkligen inte. Personalen har sökt i datasystemet och inte hittat där heller, bara elastiska. Eller också är personalen helt inkompetent och hittar det helt enkelt inte.

Jo, jag kan köpa av veterinären men det är ju inte alltid det smidigaste så jag tänkte att det skulle gå att få tag på NÅGON annan stans. Det dröjer några dagar till tills det är återbesök igen och jag måste ju ha fler tills dess.

Jag har köpt oelastisk gasbinda på apoteket. Ditt apotek måste väl kunna ta hem det?

Edit: såg att du skrivit att de inte hittat det, men jag tycker ändå det verkar skumt.
Annars har jag sett det på EKO också, om du har nån sån i närheten kanske?

Vet inte var du bor, men jag misstänker Stockholm.

Vi köpte en hel säck på Granngården, kommer inte ihåg hur hög den var, men tror det ligger runt 100 mm. Tyvärr köpte vi fel, vi ville ha den elastiska... Typiskt.

Apoteket har inte oelastisk gasbinda längre. Märkte jag i början av året här när jag intet ont anande gick in på apoteket, i stor stad, för att köpa det. Slutade med att damen i kassan gick igenom halva datorn, för som hon tyckte 'du det MÅSTE vi ju ha'. Icke. Hon ringde tillslut till någon kundtjänst eller något som är till för apoteken själva, och svaret var att nix, det har utgått, finns inte.

Så de har det tyvärr inte, bara köra med vanlig eller försöka få tag på någon annanstans. (Jag had einte tid att leta mer, så jag körde med elastisk, skulle bara ha det till ett alsolspritbandage iaf, så massa bomull under ju)

Finns ibland i olika matbutiker mm.

Den som jag hittade på granngården var mindre än 10 cm plus att det var riktigt dålig kvalitet.

Jag har ju också fått personalen på apoteket att gå igenom datorn flera ggr för att inte se om de kan beställa, men icke. Känns väldigt konstigt att inte apoteket ska kunna tillhandahålla en sådan basvara. Men det blir väl för mig att åka till vet. imorgon för att köpa. Iochförsig öppnar citygross här idag och jag har förstått att de ska ha hästsortiment, motvarar det EKO kanske?

Det känns ju som om det borde vara fler än jag med det här behovet, bor ändå i en hyfsat stor stad med mycket hästar runtom... :confused:

Surfade på apotekets hemsida idag i annat ärenda, och klickade på sök 'hela sortimentet' (andra alt är sök på köpbart) efter just oelastisk gasbinda.

Och hittade: http://www.apoteket.se/rd?d=3172&a=...rch_query_keyword=gasbinda+oelastisk&x=11&y=8

Kolla art nr 205264, tredje nerifrån i listan. Dock har jag ingen aning om man övht kan lägga vantarna på en sån förpackning och hur, kan vara enbart för sjukvårdspersonal/sjukhus och så kanske. Söker man på 'enbart köpbart' kommer de inte upp.

Va?! Undra varför de slutat med den.. Den var ju super!
Då får jag med andra ord hålla hårt i de rullar jag har här hemma.

Jag har gett upp om apoteket. De verkar inte kunna få fram dem och framförallt inte beställa hem något. Hittade faktiskt på citygross, men har inte hunnit prova ännu. Jag har varit hos veterinären och bunkrat upp så det räcker ett litet tag till i alla fall...

...hur länge ska man behöva ha tryckbandage och byta 2 ggr om dagen? Ibland vill man ju inbilla sig att det finns ett liv vid sidan om hästarna också...

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 351
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 140
Senast: cirkus
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle... 2
Svar
22
· Visningar
9 029
Senast: Skywalker
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer

Hästrelaterat

Tillbaka