Vår tids vagina

Så om män inte heller får visa brösten på Facebook så blir det ett knäppt hen-samhälle?
Jag förstår inte varför det är så viktigt?

Sen förstår jag inte heller varför det är så viktigt med könsroller. Alla kan väl få vara som de vill vara...
Jag tycker alla får välja själva och om en kvinna väljer att vara det som anses traditionellt kvinnlig så är förstås okej. Men jag tycker det är tråkigt om man väljer att vara på vissa sätt bara pga vilket kön man har istället för att aktivt välja det.

Män har inga bröst, dom har ETT bröst.
 
För att kvinnobrösten är till för något speciellt = amning och blir därefter mycket mer sensuella och viktiga än ett mansbröst som "bara är".

Men amning är ju för många motsatsen till sexuellt?
Jag tycker tvärtom. Kvinnobröst har en funktion, medan set manliga inte har det.
 
Det är absolut inte viktigt att kvinnokroppen sexualiseras? Vad fick du det ifrån? Jag menade endast att jag inte har något problem med att kvinnokroppen ses som sexigare än mäns på tex sociala medier.
När du skriver att det är bra att kvinnans kropp ses som sexigare än mannen ställer du ju upp på en sexualisering av kvinnokroppen som exempelvis jag inte anser är OK. Du har inte problem med att en tjej inte kan visa en normal, osexig bild på sig själv där bröstvårtor syns medan det är helt OK för män att göra det (på sociala medier). Det är en sexualisering av kvinnokroppen som jag anser är fel och därför argumenterar jag emot det du skriver.

Hade folk reagerat lika på en mans bröst som en kvinnas så hade vi uppnått ett knäppt "hen" samhälle där alla går runt och är likadana. Hur roligt är det då?
Oj. Man kan ha jätteroligt med män OCH anse deras bröst(korgar) vara super effing sexy kan jag säga :d. Det är precis det som är min poäng - sexualiseringen är inte nödvändig för attraktionen. Min partners kropp sexualiseras inte på samma sätt som min kropp men jag är ändå snortänd på honom. Funkar finfint :up:

En kvinna är alltid en kvinna och en man är alltid en man såvida man inte är en hermafrodit.
Haha eh OKEJ. Vet cirka inte alls vad jag ska svara på det där.
 
Vad har det att göra med att kvinnobrösten ska döljas?
Jag fattar inte heller. Hur osäker måste jag inte vara på min kropp om jag tror att partners kommer tända mindre på mina bröst om de får se bara bröst i simhallen? Jag ser mäns armar och ansikten och händer och fan vet vad hela dagarna och ändå är jag supertänd på exakt samma kroppsdelar; dock inte på alla och inte hela tiden.
 
För att kvinnobrösten är till för något speciellt = amning och blir därefter mycket mer sensuella och viktiga än ett mansbröst som "bara är".

Hur kan du få amning till något sensuellt?

Det borde snarare vara tvärtom isåfall att kvinnors bröst, som har en uppgift, borde ses som mindre sexuellt tändande/inte tändande alls medans mäns bröst som inte har någon annan uppgift än att vara just sensuella skulle ses som tändande.
 
Hur kan du få amning till något sensuellt?

Det borde snarare vara tvärtom isåfall att kvinnors bröst, som har en uppgift, borde ses som mindre sexuellt tändande/inte tändande alls medans mäns bröst som inte har någon annan uppgift än att vara just sensuella skulle ses som tändande.


Menade inte riktigt sensuellt utan mer fint och intimt på ett skyddande vis.
 
Menade inte riktigt sensuellt utan mer fint och intimt på ett skyddande vis.
Du och jag ser nog på detta väldigt olika. Jag tycker inte kvinnokroppen är finare, mer intim och sensuell än manskroppen. En manskropp kan också vara sensuell.

Jag är rädd för vad det synsättet kan leda till i förlängningen. Om man tänker att kvinnokroppen är så fin, intim sensuell och nästan helig,
Får man då vara ful, svettig etc
Jag har ingen lust att vara ett mystiskt väsen vars kropp är helig och konstant sensuell
 
Du och jag ser nog på detta väldigt olika. Jag tycker inte kvinnokroppen är finare, mer intim och sensuell än manskroppen. En manskropp kan också vara sensuell.

Jag är rädd för vad det synsättet kan leda till i förlängningen. Om man tänker att kvinnokroppen är så fin, intim sensuell och nästan helig,
Får man då vara ful, svettig etc
Jag har ingen lust att vara ett mystiskt väsen vars kropp är helig och konstant sensuell


Fast varför ta i så? Så patetiskt med människor som bara måste missförstå.
Tro mig, jag älskar en välbyggd manskropp så jo det vet jag ;)

Självklart ska vi inte backa tillbaka och förlora allt kvinnan vunnit genom åren och jag känner mig defeneftivt inre som ett väsen efter en hel dag med både tufft jobb och så träning på det. Men jag är ju sån, gillar kontrasten mellan att "vara smutsig" och sen glida in i heels och en make liksom :) Så det kanske är därför ni känner att jag inte bryr mig? Jag vet mycket väl om detta problem i samhället, men på en personlig nivå känner jag mig jämlik i mitt kön och som någon skrev, jag är en människa runt mina vänner! :)
 
Fast varför ta i så? Så patetiskt med människor som bara måste missförstå.
Tro mig, jag älskar en välbyggd manskropp så jo det vet jag ;)

Självklart ska vi inte backa tillbaka och förlora allt kvinnan vunnit genom åren och jag känner mig defeneftivt inre som ett väsen efter en hel dag med både tufft jobb och så träning på det. Men jag är ju sån, gillar kontrasten mellan att "vara smutsig" och sen glida in i heels och en make liksom :) Så det kanske är därför ni känner att jag inte bryr mig? Jag vet mycket väl om detta problem i samhället, men på en personlig nivå känner jag mig jämlik i mitt kön och som någon skrev, jag är en människa runt mina vänner! :)

Men varför tycker du inte att män och kvinnor ska få lika behandling?
Varför ska vissa regler bara gälla det ena könet?
 
Fast varför ta i så? Så patetiskt med människor som bara måste missförstå.
Tro mig, jag älskar en välbyggd manskropp så jo det vet jag ;)

Självklart ska vi inte backa tillbaka och förlora allt kvinnan vunnit genom åren och jag känner mig defeneftivt inre som ett väsen efter en hel dag med både tufft jobb och så träning på det. Men jag är ju sån, gillar kontrasten mellan att "vara smutsig" och sen glida in i heels och en make liksom :) Så det kanske är därför ni känner att jag inte bryr mig? Jag vet mycket väl om detta problem i samhället, men på en personlig nivå känner jag mig jämlik i mitt kön och som någon skrev, jag är en människa runt mina vänner! :)
Jag är inte ute efter att kritisera eller att säga att du har fel. Vi ser bara olika på detta.

Du ser ju olika på mäns och kvinnors kroppar eftersom kvinnors bröst är fint och intimt på ett skyddande sätt. Och de ska täckas.

Men jag förstår fortfarande inte varför de ska täckas?
 
Jag är inte ute efter att kritisera eller att säga att du har fel. Vi ser bara olika på detta.

Du ser ju olika på mäns och kvinnors kroppar eftersom kvinnors bröst är fint och intimt på ett skyddande sätt. Och de ska täckas.

Men jag förstår fortfarande inte varför de ska täckas?

Täckas o täckas, sola topless gör väl var och varannan kvinna?

Helt ärligt har jag aldrig känt mig diskriminerad som bär överdel i badhus tex. Men det är sant, det har ju att göra med att man ska täcka över det sexiga, det kan jag gå med på är dumt eftersom att våra kroppar ska väl kunna visas upp lika mycket som en man.
Det erkänner jag! Men samtidigt så gillar jag den skillnaden mellan könen på ett vis, när den hålls på den "låga nivån" att man skiljer med en överdel på ett badhus.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp