Bukefalos 28 år!

Vår tids vagina

Brukar du se många som går med bar överkropp på Melodifestivaler eller i affärer? Vad jag vet finns det inga lagar som tvinga kvinnor att bära bikiniöverdel, sen om olika etablissemang har olika klädkoder får du väl vända dig till dem om du är missnöjd. Det är ju ingen som tvingar dig att varesig gå på melodifestivaler, i affärer eller badhus. .

Även om ingen tvingar mig att bada i badhuset så tycker jag det är fel att kvinnor måste täcka brösten trots att män inte behöver. Jag skulle själv inte vilja bada utan överdel (obekvämt pga stora bröst) men jag tycker ändå förbudet är helt fel och vrickat.
 
Jag är helt på det klara med problemet med sexism i samhället och att det är lång väg kvar att gå för att nå jämnställdhet, men att börja snacka om förbud när det inte finns utan det är olika normer och stadgar hos diverse föreningar tycker jag inte det gör debatten någon tjänst. Det finns inget lagligt förbud! Vill vi påverka så får vi ju faktiskt, tycker jag, vara sakliga och korrekta när vi pekar på vad som är fel och behöver förändras. Vi kan inte gapa om förbud när det inte finns några förbud.

Jag tycker inte om att se halvnakna människor, oavsett kön, ute på stan. Jag vill slippa se svettiga, halvnakna killar, män eller gubbar i affärer när jag ska handla mat. Jag har inga som helst problem med halvnakna människor på en badstrand och jag bryr mig inte ett skvatt om någon är topless eller har baddräkt när de badar, men jag vill slippa dem i kollektivtrafiken, hissar och folksamlingar.

Tror du blandar ihop "förbud" och "lag"? Ett förbud behöver ju inte vara en lag.
 
Vad jag gör?
Jag har precis täckt över mina bröstvårtor för att visa mitt deltagande i kampen för jämställdhet mellan könen.
Det kräver ingen som helst ansträngning att sitta med tröja på i oktober.

Nästa gång du står i bikini i badhuset kan du fråga mannen intill dig med bar överkropp om han inte har någon stolthet eller respekt för sig själv som står och bjuder ut sig så där.

Sedan kan vi prata om deltagande.
 
Även om ingen tvingar mig att bada i badhuset så tycker jag det är fel att kvinnor måste täcka brösten trots att män inte behöver. Jag skulle själv inte vilja bada utan överdel (obekvämt pga stora bröst) men jag tycker ändå förbudet är helt fel och vrickat.

Jag har aldrig sett ett sådant förbud faktiskt. I min simhall är jag ganska säker på att jag skulle få gå topless om jag ville :)
 
Alltså det känns lite som om du driver med det här? Det är rätt otrevligt när man själv kanske inte är direkt drabbad av de konsekvenser som kommer av att en kvinnas kropp ses på ett annat sätt än mannens.
Sorry, jag såg bara önskad scen spelas upp för mitt inre, och att det förmodligen inte skulle sluta som Alexis förväntat sig.
 
Sorry, jag såg bara önskad scen spelas upp för mitt inre, och att det förmodligen inte skulle sluta som Alexis förväntat sig.
Jag förväntar mig ingenting.

Jag har väldigt låga förväntningar på mäns deltagande i kampen för jämställdhet för det brukar inte finnas något engagemang eller några krävande insatser eller prestationer att tala om hos medel-Sven Svensson.

Om jag måste gissa så är jag cynisk och tror du kanske skulle bli utskrattad eller utpekad för män som tar en traditionellt kvinnlig roll brukar blir det.

Men du tror att mannen skulle fatta vad du gjorde och säga "vad fint att du visar ditt deltagande i kampen mot sexismen jag tror jag tar baddräkten nästa gång jag går hit och följer ditt exempel"? Ja det vore trevligt. Filma gärna.
 
Varför? Får du bara uppskattning för de kroppsdelar som är sexualiserade i samhället? Vad tråkigt :(. När jag har varit med partners och ragg har de funnit de mest otippade kroppsdelar sexiga och vackra, dvs inte bara "bröst i urringning" eller ben i nylonstrumpor. Vad som helst kan ju vara jättesexuellt och tändande, trots att det inte är de kroppsdelar som lyfts fram som allmänt "sexuella".

Dessutom, jag kan ju finna en kille otroligt sexig och tändande trots att manskroppen generellt är mindre sexualiserad än kvinnokroppen. Min attraktion till någon som jag flirtar eller dejtar har ju ingenting med den allmänna sexualiseringen att göra. Som jag ser det gör den allmänna sexualiseringen bara att vi blir begränsade; kvinnliga bröstvårtor till exempel är sexualiserade på ett helt annat sätt än mäns. Hur det skulle gynna mig, eller mitt sexliv, kan jag verkligen inte se.


Nu tar vi det lilla lugna!
Jag får allra mest komplimanger för att jag är otroligt allmänbildad och intelligent så NEJ jag lever inte på att jag DESSUTOM råkar vara attraktiv.
Jag tog upp en ytterlighet som ett exempel och trodde att ni skulle vara självläsande nog för att tolka in det på så sätt.

MEN jag gillar skillnaden mellan män och kvinnor och skulle vi gå runt som random "hens" hade det ju varit fruktansvärt tråkigt.
 
Fattar inte riktigt vad du menar tror jag. Har du behov av /uppskattar du att random folk kollar in dig, dina bröst och dina ben och tänker att det där var ju läckert och sexigt?

Läs också mitt inlägg innan detta!

Men för att svara, nej det har jag inte och jag sållar väldigt bland folk som får titta och inte. Dom som är ej behöriga får ofta höra det.

MEN jag har heller inga problem med att folk tittar, är tillräckligt trygg med mig själv för att välja partner med omsorg och vill någon titta så visst, jag tittar ju också på attraktiva medmänniskor.
 
Nu tar vi det lilla lugna!
Jag får allra mest komplimanger för att jag är otroligt allmänbildad och intelligent så NEJ jag lever inte på att jag DESSUTOM råkar vara attraktiv.
Jag tog upp en ytterlighet som ett exempel och trodde att ni skulle vara självläsande nog för att tolka in det på så sätt.

MEN jag gillar skillnaden mellan män och kvinnor och skulle vi gå runt som random "hens" hade det ju varit fruktansvärt tråkigt.
Och jag tycker män är sexiga trots att de inte är ens hälften så sexualiserade som kvinnor.

Varför skulle inte kvinnor fortsätta vara sexiga om deras bröst sågs som lika "neutrala" som mäns? Det betyder ju inte att ingen skulle uppskatta brösten bara för att de är avdramatiserade?

Jag menar jag är den första att dregla över en vältränad bringa på en sexig man varför skulle det inte kunna funka på samma sätt med kvinnors bröst?
 
Intressant. Här har vi en kvinna i form av @vouge som gillar sin kropp och att andra gillar den.
Ska hon då skuldbeläggas för det?
Medan det å andra sidan är ett starkt inlägg i debatten att en överviktigt kvinna skriver "beautiful" över hela kroppen med spritpenna och poserar halvnaken i kollektivtrafiken.

Varför blev det så?
 
Läs också mitt inlägg innan detta!

Men för att svara, nej det har jag inte och jag sållar väldigt bland folk som får titta och inte. Dom som är ej behöriga får ofta höra det.

MEN jag har heller inga problem med att folk tittar, är tillräckligt trygg med mig själv för att välja partner med omsorg och vill någon titta så visst, jag tittar ju också på attraktiva medmänniskor.

Förstår nog fortfarande inte riktigt. Alltså; de som är "behöriga" vad det nu innebär lär ju tycka att du är fin oavsett kalasbyxor - och du tycker väl att dina parnters är superheta trots att män ses som mindre sexiga eller hur du nu uttryckte det (om du är hetero). Jag fattar nog inte riktigt tjusningen med att kvinnor är mer sexualiserade...
 
Intressant. Här har vi en kvinna i form av @vouge som gillar sin kropp och att andra gillar den.
Ska hon då skuldbeläggas för det?
Medan det å andra sidan är ett starkt inlägg i debatten att en överviktigt kvinna skriver "beautiful" över hela kroppen med spritpenna och poserar halvnaken i kollektivtrafiken.

Varför blev det så?

Det är väl inget skuldbeläggande i att undra varför varför det är bra att en kvinnas kropp är mer sexualiserad?
Ingen har väl tyckt att @Vogue är kass som gillar sin kropp? Det är väl skitbra att man är nöjd med sig själv?
 
Förstår nog fortfarande inte riktigt. Alltså; de som är "behöriga" vad det nu innebär lär ju tycka att du är fin oavsett kalasbyxor - och du tycker väl att dina parnters är superheta trots att män ses som mindre sexiga eller hur du nu uttryckte det (om du är hetero). Jag fattar nog inte riktigt tjusningen med att kvinnor är mer sexualiserade...


Fast helt ärligt har jag inget problem med att kvinnor ses sexigare än män mer än att det är vidrigt när män anser sig "kunna ta för sig" pga klädval osv.
Jag anser väl att det är det som är härligt, att vi kvinnor kan få lov att vara just det, kvinnliga.

Har inget emot de stereotypa könsrollerna att mannen är stark och kvinnan sexig. Jag umgås uppenbarligen med människor som fattar att det kan vara omvänt också.

Jag själv fick häromdagen kommentaren av en kollega: Du är lika stark som en man när det behövs och det kvinnligaste vi har när det är det som behövs. Bästa jag hört!
 
Intressant. Här har vi en kvinna i form av @vouge som gillar sin kropp och att andra gillar den.
Ska hon då skuldbeläggas för det?
Medan det å andra sidan är ett starkt inlägg i debatten att en överviktigt kvinna skriver "beautiful" över hela kroppen med spritpenna och poserar halvnaken i kollektivtrafiken.

Varför blev det så?

Av nån anledning så hyllas de (oftast) överviktiga kvinnor när de är avklädda offentligt i media för att få fram diverse "budskap", som tydligen måste förstärkas av exponerat hull.
Om däremot de med mindre hull är stolta, nöjda och visar det så bidrar de på nått vis till sexualiseringen av kvinnor. Helskumt liksom.

Jag inte bara gillar min min kropp, jag älskar den för den är min och den är fin och det vet jag att rätt många andra också tycker vilket inte stör mig det minsta lilla faktiskt, men jag söker heller inte den bekräftelsen från andra för att definiera mitt värde vare sig som människa eller som den kvinna jag faktiskt är.
 
Då tror jag att jag hänger med på hur du menar!

Okej, hur menar jag?

Jag kanske är den enda kvar i den lilla bubblan som tycker så, men så jobbar jag också på en helt fantastisk arbetsplats där vi oftast berömmer männen son snygga och vi kvinnor får alltid höra hur grymt rejäla och starka vi är! ;) ;) ;)
 
Okej, hur menar jag?

Jag kanske är den enda kvar i den lilla bubblan som tycker så, men så jobbar jag också på en helt fantastisk arbetsplats där vi oftast berömmer männen son snygga och vi kvinnor får alltid höra hur grymt rejäla och starka vi är! ;) ;) ;)

Haha, jag antar att du menar som du skrev?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp