Vårarbetet är gjort

L

Lampi

Nu är vallen harvad och ringvältad, all gödseln är utkörd (i år blev det på grannens åker) ska bara så gödning nästa vecka.

Alla hästarnas vinterhagar är mockade, harvade, omsådda och ringvältade. Helt jämna och fina igen.

Det är bara så skönt när allt är i ordning igen och gräset har börjat växa.

Hur går det för er andra med ert vårarbete?
 
Sv: Vårarbetet är gjort

Haha, vårarbete??!!

Här har vi nog 80 cm snö kvar på åkrarna så vi väntar ett tag till. :D
 
Sv: Vårarbetet är gjort

80 cm snö??? Jag är ganska glad att jag bor i södra Sverige. Här har vi underbara vårdagar med solsken, 16 grader varmt och gräset växer på åkrarna och i hagarna.
 
Sv: Vårarbetet är gjort

Här är det snö kvar, så vårbruket får vänta för vår del ett bra tag!

Kicki :laugh:
 
Sv: Vårarbetet är gjort

Nu är vallen harvad och ringvältad, all gödseln är utkörd (i år blev det på grannens åker) ska bara så gödning nästa vecka.

Alla hästarnas vinterhagar är mockade, harvade, omsådda och ringvältade. Helt jämna och fina igen.

Det är bara så skönt när allt är i ordning igen och gräset har börjat växa.

Hur går det för er andra med ert vårarbete?


Men hallå!!! Var bor du? På Mallorca eller...
 
Sv: Vårarbetet är gjort

Skåne (nästan som Mallorca). Idag sådde vi gödningen på vallen. Gräset växer så fint nu, behöver inte ge hästarna något extra hö under dagen för de går och äter gräs. Det är iofs hagar som varit oanvända hela vintern så är ej förstörda så gräset växer bra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 641
Senast: Lhas
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 657
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 880
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 036
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp