Vårda transport...

Sparvoga

Trådstartare
Hur sköter ni om era transporter, har köpt ett tranesläp, det jag är mest nyfiken på är skötsel av väggar, golv. Ska dom behandlas precis som på tex VV? har mailat tillverkaren men ej fått något svar...

Sv: Vårda transport...

Jag har också ett tranesläp och det som är bra med dem är att man kan lyfta på mattan så att golvet torkar snabbt när man spolat ut släpen (man kunde iaf det på vårt gamla släp också, -99, men vet inte när de började med detta..). I vanliga fall när jag bara åkt korta sträcker så sopar jag bara ur släpen, men om hästen har kissat eller om den är smutsig innuti spolar jag ur. Spolar även utsidan, kan vara bra att avfetta och vaxa också någon gång per år. Justera bromsarna varje år så håller de längre. Annars,oom släpet är relativt nytt, är det bara att tuta och köra ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: warg
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 217
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju... 2
Svar
20
· Visningar
1 592
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma