Vardagliga saker ni suger på?

Jag suger på:
  • att hålla mig ren! Kan ta två sekunder från att jag tar på mig ett plagg tills det finns några fläckar på det.
  • att komma ihåg vad jag sagt och gjort. Kan gälla saker jag sa för tio minuter sen..
  • att känna igen folk. Konstigt nog är jag galet bra på att känna igen vilken skådis det är i filmen..
  • att springa. Jag gör det helt enkelt inte. Jag saknar spänst helt i mina ben (konstruktionsfel hävdar jag)
 
Jag suger på att sätta upp hår. Jag har haft långt hår i nästan hela mitt liv och kan inte ens göra flätor på mig själv. Det enda jag klarar av är att sätta upp håret i en hästsvans och inte ens det gör jag bra, trots typ tjugo års träning. Än värre blir det nu när sonen också fått långt hår och vill att jag ska sätta upp det åt honom. Misstänker att hans lärare tror att det är han själv som har flätat och fäst upp luggen, för det ser ut som ett verk av just en nioåring. En ganska obegåvad nioåring...

Samma här! När det gäller sonen får jag på sin höjd till en hästsvans. Ibland kommer han hem från dagis med jättefina flätor (typ inbakade och sånt) som personalen har gjort, för egen del kan jag absolut inte få till nåt sånt. Likadant knoppa hästar, tar evigheter och särskilt vackert blir det inte.
 
@Jeffery
Jag har nog blivit mera avslappnad med tiden jag också, och det är väl det som gjort att jag blivit. Jag önskar bara att jag hade lite mera "husmorskunskaper" i ryggmärgen, just så att man inte gång på gång gör om samma misstag. :D
Koka ägg är det också så sällan jag gör, så det kan jag inte heller. Ska man lägga i äggen först när vattnet kokar? Hur länge ska de koka? Ska man skölja dem i kallt vatten efter? Tur att det finns google...varje gång :o:D:p
 
Koka ägg är det också så sällan jag gör, så det kan jag inte heller. Ska man lägga i äggen först när vattnet kokar? Hur länge ska de koka? Ska man skölja dem i kallt vatten efter? Tur att det finns google...varje gång :o:D:p
Jag är genuint usel på att komma ihåg att jag nyss satt igång och koka ägg, men som tur är finns brandvarnare som påminner när det kokat lite för plågsamt länge.

Ett tips för dem som alltid lyckas spräcka sina ägg när de kokas, är att låta dem ligga i grytan med vattnet, så både vatten och ägg får närma sig rumstemperatur. Om man nu har förvarat äggen i kylen.
 
Jag suger på att kliva upp ur sängen :cool: är nog bland det värsta jag vet, och skjuter hemskt gärna upp det. Natten jag sov i soffan med kläderna på var den lättaste morgonen i mannaminne :angel:

Jag kan inte heller cykla, min balans suger stenhårt :cool: jag lärde mig det som liten men nu är det borta, det är inte alls "som att cykla"! :meh:
 
Mitt lokalsinne är så pinsamt dåligt så att det knappt är roligt. Låt mig ge lite exempel:

Jag skulle rida ut ensam på dåvarande medryttarponnyn. Jag är 15-16 år och har varit i samma stall i 8 år, och har alltså ridit denna runda otaliga gånger under min barndom. Väl inne i skogen så rider jag vilse. Rundan borde ta en timme, men när jag inte dyker upp i stallet igen så ringer mina oroliga stallkompisar och undrar vad som har hänt. "Jag har ridit vilse." Personerna i bilen som jag stannade och frågade vart jag var tittade på mig och undrade nog om jag var riktigt klok. Så entimmesrundan med varierade gångarter slutade i en 2,5-3 timmars runda skritt...

När jag som 18-åring precis tagit mitt körkort så körde jag fel på vägen hem från stan. Jag hade då bott på samma ställe i hela mitt liv, och det är ingen komplicerad väg att köra från stan och hem. 10 minuter ska det ta.

Något halvår senare lånar jag bilen till skolan men svänger av fel och blir sedan blir konfunderad av något ombygge någonstans på vägen och kan inte hitta ut på motorvägen. 45 minuter tog det innan jag kom in till stan.

Allra mest nyligen var i helgen. Jag är på besök i barndomshemmet och skulle sjunga på dop. Kvällen innan frågar mor min om jag vet vilken kyrka jag ska till. "Ja", svarar jag, "det är väl en av de tre kyrkorna på torget?" Det var det inte.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Samma här! När det gäller sonen får jag på sin höjd till en hästsvans. Ibland kommer han hem från dagis med jättefina flätor (typ inbakade och sånt) som personalen har gjort, för egen del kan jag absolut inte få till nåt sånt. Likadant knoppa hästar, tar evigheter och särskilt vackert blir det inte.

Häromdagen frågade (läs: begärde) sonen att jag skulle göra en inbakad fläta i hans hår. Jag tog youtube till hjälp och tänkte att nu jävlar ska det bli bra. Det blev det inte. Det såg mer ut som om någon kört med en elvisp i hans hår och fäst en hårsnodd mitt i, sådär på måfå. Dags att inse sina begränsningar helt enkelt.
 
Även jag har FRUTANSVÄRT dåligt lokalsinne. Typ icke existerande. Jag hittar ingenstans, vägen till universitet har jag cyklat minst 100 gånger, lik förbannat hade jag plötsligt cyklat helt fel igår och hade ingen aning om hur det gick till. Jag blir sjukt stressad när jag ska åka någonstans eftersom jag ofta hamnar helt åt pepparn. Ibland trots GPS. Höger och vänster får jag ofta typ plocka upp en penna för att komma på vilket som är vilket. Jag har också någon typ av selektivt minne. Ffa filmer och konversationer är ota helt utsuddade ur mitt minne. Jag tror det har att göra med mina koncentrationssvårigheter, jag blir distraherad väldigt lätt. Det här är jag:
Näringsvärdeanalysen på hästarnas hösilage kan jag däremot utantill :angel:
 
Kanske inte så vardaglig direkt för jag undviker det:

Spela minigolf, banan är för kort, slagen för hårda eller vinklar och backar helt feldoserade för den lilla bollen ska ha en chans att ta sig dit det är tänkt ju.
Dock tycker jag det är ganska skoj när jag lärt mig att det får bli som det blir.

Extremt dålig på att komma igång,både på morgonen och med saker många idéer, planer och önskningar men projekthögen växer.

Sköta om fötterna inte förens det är akut behov och gör ont kommer jag på att även dem ska ju ha lite pet & pill mellanåt. (hänger säkert ihop med min avsky för fötter, blää :yuck:)
 
Jag kan inte dammsuga. På riktigt alltså. Min syster tror att jag hittar på för att slippa och är fortfarande upprörd över att jag under hela min uppväxt kom undan dammsugningen, men det GÅR BARA INTE?! Munstycket fastnar i golvet och jag skjutsar bara runt smutsen framför dammsugaren. Sist jag försökte fastnade dammsugaren under soffan och jag fick ropa HJÄLP HJÄLP tills min sambo kom och tog över. Jag förstår inte varför det inte går, men det är hursomhelst skönt att slippa.
 
Jag kan inte dammsuga. På riktigt alltså. Min syster tror att jag hittar på för att slippa och är fortfarande upprörd över att jag under hela min uppväxt kom undan dammsugningen, men det GÅR BARA INTE?! Munstycket fastnar i golvet och jag skjutsar bara runt smutsen framför dammsugaren. Sist jag försökte fastnade dammsugaren under soffan och jag fick ropa HJÄLP HJÄLP tills min sambo kom och tog över. Jag förstår inte varför det inte går, men det är hursomhelst skönt att slippa.

Ingenting är så lätt att det inte kan bli svårt om det görs motvilligt? :angel:
 
Jag är värdelös på att plocka undan efter mig. Har jag fått ett paket som jag öppnat på bordet - papper/kartong ligger kvar tills jjag inser att jag behöver bordet till nått annat. Kläder? Dom hamnar på golvet/på en stol eller vart jag nu är när jag klär av mig. Porslin och glas jag haft när jag ätit - står kvar på bordet minst en eller ett par tre dagar. Rent hopplös är jag. Sen gör jag ett ryck och plockar undan, nästa dag ser det lika dant ut :banghead:
 
Jag kan inte höger och vänster vilket är jäkligt försvårande i mitt jobb, ungefär som en lärare som inte kan lära sig namn. Jag har noll lokalsinne, på den nivån att jag går vilse i mitt eget vardagsrum. Jag kan inte laga mat men är en jäkel på att öppna potatisbullepåsen från Findus och kan lägga på basilikablad på dem som extra finess (min kulinariska höjdpunkt!). Jag kan inte hålla ordning i mitt hem eller organisera för mina barns aktiviteter och liv, de har aldrig hitintills haft matchade strumpor. Jag spiller ner mina egna kläder efter 5 min och tvättar därför som en galning. Jag lever i en lägenhet med prylar överallt och sopor eftersom jag saknar all förmåga att organisera upp skiten. Kylskåpet ekar tomt för jag har glömt att handla men potatisbullarna finns alltid i frysen, köper alltid ett lager. Jag har inte tid att klippa mig så jag ser ut som en galen tant med håret på ända dessutom. Det är mitt vardagsliv det, jo jag glömmer alltid det äldsta barnets förbannande gympakläder....
Men jag är ganska snäll. Det kompenserar väl för något, I hope.
 
Laga mat suger jag på men det är brist på motivation och övning.

Däremot är jag liksom några andra här dålig på att känna igen folk. Har varit på begravningar och andra tillställningar där folk kommer fram och pratar med mig och frågar hur jag mår nu för tiden, jag spelar med och sedan frågar den jag var i sällskap med vem det var jag pratade med men jag har ingen aning. :confused::crazy: På många tillställningar måste jag viskande fråga min man om jag känner den och den personen för att undvika pinsamma (onödiga) presentationer, lite jobbigt faktiskt! Även jobbigt att hälsa på samma person i stallet ett par gånger. :o
 
Att avsluta saker. Vad som helst. Om jag stått och diskat efter en fest i en timme och bara har två köksknivar kvar att diska så kan jag bara inte göra det.
 
Jag är någon form av ansiktsblind. Maken har förtiåtta kusiner och alla är blonda, lockiga och alla ser exakt likadana ut. Tre av dom kan jag se vilka de är utan tvekan.
Bara för att göra det extra roligt så ser makens två morbröder likadana ut. Men det räcker inte där. Deras fruar är tvillingar utan att veta om det har jag bestämt. :banghead:
Jag vet vilka namn som "hör ihop", alltså jag vet att morbror A är gift med B och dom har barnen C,D,F. Men peka ut vilka människor som hör till vilka namn.....:confused:
 
Jag suger på att ha kontroll över min kropp!

Jag går in i saker och ting, jämt och ständigt. Det kan vara bänkhörnet i köket jag haft i 4 års tid eller en lyktstolpe utomhus. Jag missbedömer liksom avstånden så att jag till exempel dunkar i med en höft eller axel. Jag har alltid blåmärken/sår någonstans på kroppen på grund av detta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp