Vardagliga saker ni suger på?

@cherie En möjlighet för att lösa det är att helt sonika krascha in i dörrposten hos optikern (det är värt det blåmärket) och kolla så det inte är synen om du inte gjort det?

/hallonsaft som haft samma problem och tyckte jag såg bra vilket jag gjorde men något litet fel var det visst, rent synmässigt märkte jag ingen skillnad dock men blåmärkena blev färre.
 
@cherie En möjlighet för att lösa det är att helt sonika krascha in i dörrposten hos optikern (det är värt det blåmärket) och kolla så det inte är synen om du inte gjort det?

/hallonsaft som haft samma problem och tyckte jag såg bra vilket jag gjorde men något litet fel var det visst, rent synmässigt märkte jag ingen skillnad dock men blåmärkena blev färre.

Tack för tipset! Vore skönt om det vore så, men min syn är nyligen kollad (av annan anledning) och den är felfri... Jag tror bara jag har dålig motorik/koordinationsförmåga.
 
Jag suger på att ha kontroll över min kropp!

Jag går in i saker och ting, jämt och ständigt. Det kan vara bänkhörnet i köket jag haft i 4 års tid eller en lyktstolpe utomhus. Jag missbedömer liksom avstånden så att jag till exempel dunkar i med en höft eller axel. Jag har alltid blåmärken/sår någonstans på kroppen på grund av detta.

Du är inte ensam. Jag är likadan
 
Jag suger på att ha kontroll över min kropp!

Jag går in i saker och ting, jämt och ständigt. Det kan vara bänkhörnet i köket jag haft i 4 års tid eller en lyktstolpe utomhus. Jag missbedömer liksom avstånden så att jag till exempel dunkar i med en höft eller axel. Jag har alltid blåmärken/sår någonstans på kroppen på grund av detta.

Samma för mig. Jag tror inte heller att det beror på synen i mitt fall, utan snarare någon sorts kombination av inte helt finslipad motorik, en aning slarv och lite "obryddhet", jag orkar bara helt enkelt inte vara tillräckligt noggrann när jag går :D
 
Jag suger på att skala potatis. Det slutar alltid med att jag blöder någonstans. Dessutom tar det så fruktansvärt lång tid för mig. Numera är det sambons uppgift. Även typ riva saker klarar jag inte av. I somras hyvlade jag av mig en del av tummen när jag skulle riva choklad :banghead:.

Jag suger även på höger och vänster. Jag kan det, men det sitter inte i ryggmärgen utan jag har ett par sekunders fördröjning. Svänger ofta fel eller är på väg att göra det.
Sambon: "Sväng vänster här framme"
Jag: *Blinkar höger*
Sambon: *suck* "Andra vänster"
Jag: "Aha!" *blinkar vänster"
Är det viktigt att vi kör rätt har sambon börjat köra på "sväng mot passageraren" eller "sväng mot förardörren". Mycket bättre :D
 
Jag suger på att skala potatis. Det slutar alltid med att jag blöder någonstans. Dessutom tar det så fruktansvärt lång tid för mig. Numera är det sambons uppgift. Även typ riva saker klarar jag inte av. I somras hyvlade jag av mig en del av tummen när jag skulle riva choklad :banghead:.

Åh, jag är likadan! Jag har lyckats få blåsor i handen av att skala potatis, sen dess har jag inte gjort det :D Brukar inte hyvla av fingrarna, däremot brukar det bli jack i naglarna på något sätt..
 
Jag suger på klockan. När andra lätt kan räkna ut att t.ex. nittio minuter är en och en halv timma (tar dem en sekund-de vet ju instinktivt) måste jag visualisera mig urtavlan och tänka ett varv=60, och ett halvt varv=30. Sedan räkna upp 60, 70, 80, 90!
Förstår inte varför jag är sån här, har inte särskilt svårt för matte och huvudräkning annars utan det är just den där jävla klockan.

Suger också på att peta mina öron. Får alltid sådana hostattacker att det känns som att jag ska spy. Men bara i västra örat. Höger är jag bättre på att peta i uppenbarligen.

Kommer heller aldrig ihåg filmer. Kan ha sett en film flera gånger och minns ändå inte. Sambon kan bli gött trött på det.. Möjligtvis kan jag minnas någon liten detalj, typ huvudrollsinnehavarens bil men absolut inte viktiga delar av handlingen, repliker eller slutet.
Bra dock för jag kan se om filmer om och om igen. :p
 
jag orkar bara helt enkelt inte vara tillräckligt noggrann när jag går :D

Det låter som jag. :D Tills jag, under en särdeles vacker dag, i min fullständiga obryddhet inte uppmärksammade hur nära min fot var 90-gradersvinkeln listen på golven är placerad i och gick rakt in i den - de fjärde främsta tårna i en samlad, stolt klunga och lilltån på ett sådant avstånd att den lika gärna hade kunnat befinna sig på någon annans fot i en annan tid och en annan världsdel. Med en sorgesam och kännbart smärtsam förlust av nagel som följd. Sedan dess har jag lärt mig att passa mig för att gå in i saker. :o
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag är helt superkass på att borsta tänderna. Får tandkrämssörja i halva ansiktet varje gång, och när jag ska spotta ut tandkrämen i handfatet får jag stå framåtlutad med en lång dregeltråd som sakta sträcker sig neråt... Förstår mig inte på vanligt folk som kan borsta utan att söla och få kladd runt munnen, och som enkelt kan spotta ut i handfatet och sen vara klara! Själv måste jag stanna och torka mig runt munnen, och titta noga i spegeln så att jag inte missar en fläck som torkar och vitnar lagom till jag är framme på jobbet... Känner mig så oerhört osmidig och drällig, superpinsamt att borsta tänderna ihop med andra! Hur gör ni icke-sölisar egentligen??? Vad är er hemlighet?!
 
  • Gilla
Reactions: MCP
den andra tråden, om bra saker, fick mig att komma på en sak att skriva här: jag är kass på att fickparkera! Har haft nuvarande bilen sedan i höstas och får ändå inte till det bra annat än med rejäl tur. Förra bilen var lätt, men den var pluttliten och med stora fönster, kantig också, så det var enkelt att veta var den tog slut osv. Som tur är så är mitt största problem att jag uppfattar bilen som större än vad den är, så jag har aldrig råkat köra på något värre än trottoarkanter :p
 
Jag är helt superkass på att borsta tänderna. Får tandkrämssörja i halva ansiktet varje gång, och när jag ska spotta ut tandkrämen i handfatet får jag stå framåtlutad med en lång dregeltråd som sakta sträcker sig neråt... Förstår mig inte på vanligt folk som kan borsta utan att söla och få kladd runt munnen, och som enkelt kan spotta ut i handfatet och sen vara klara! Själv måste jag stanna och torka mig runt munnen, och titta noga i spegeln så att jag inte missar en fläck som torkar och vitnar lagom till jag är framme på jobbet... Känner mig så oerhört osmidig och drällig, superpinsamt att borsta tänderna ihop med andra! Hur gör ni icke-sölisar egentligen??? Vad är er hemlighet?!

Jag har varit som du. Men det blev bättre när vi bytte tandkräm till en som inte smakar så starkt. Sambon blev tipsad om Zendium för att lindra sin afte (blåsor i munnen). Jag har en teori att eftersom den inte är så stark så bildar inte munnen så mycket saliv när jag borstar tänderna och då blir det klart mindre dreggel också :up:
 
Jag kan bara inte lära mig att bromsa på mina inlines. Vilket är riktigt dåligt eftersom jag bor på en höjd och därmed får gå en bit innan jag sätter på mig dem. På platt mark är det inget problem. Det är ju bra motion och rätt roligt att åka så det är lite synd att jag inte får till det.

Jag har sämre balans på mina egna ben än på ryggen på en bockande häst :p
 
Jag suger på att klippa mina naglar :grin: fingernaglarna är inga problem, de tuggar jag ändå på. Men fossingarna är något heelt annat :cautious: jag vet inte hur många gånger jag fick inflammation (typ var och bandage) i stortårna i tonåren, jag gillade det inte innan dess och ogillar det antagligen ännu mera ny. Jag känner mig bara så blottad och osäker när någon närmar sig mina tår med en nagelsax, risken är stor att jag råkar sparka dig :angel: Nu är det flera år sen sista inflammationen men likt förbannat har jag svårt för det, även när det är jag själv som gör det. :meh:
 
Cykla, klockan, höger och vänster ska vi inte ens nämna :banghead: Men jag trooor att jag har blivit lite bättre på klockan :grin:

Mitt trix angående det sista är att fundera på vilken hand jag skriver med och sedan informera mig själv om att jag är högerhänt, dvs det hållet är höger! :idea::angel:
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Vad intressant att läsa att många tycker de är dåliga på att cykla - jag har aldrig ens tänkt på att man kan vara dålig på det :o

Själv är jag usel på att hålla undanplockad, ligger alltid grejer framme tills jag kör en städrunda men sen är det likadant ett par dagar senare. Är även dålig på höger/vänster, måste tänka till innan jag vet vilket håll som menas.
Jag är dålig på att passa tider, om jag ska vara någonstans kl 2 innebär det oftast att jag är klar att åka kl 2 och alltså blir sen.

Jag är också notorisk dålig på att svara på sms eller röstmeddelanden, jag läser dom och tänker att jag svarar om en stund - sen har det helt plötsligt gått flera dagar och jag skäms för mycket för att svara över huvudtaget :o. Det är rätt jobbigt eftersom det även påverkar mitt arbete men jag har fått lära mig att planera in en stund varje dag då jag ser till att svara på mail och eventuella missade samtal.
 
Jag är dålig på att städa och hålla undanplockat.

Min handstil är inte rolig: det krävs ansträngning för att det ska vara läsbart ens för mig (liknar snarast stenografi).
 
Jag har varit som du. Men det blev bättre när vi bytte tandkräm till en som inte smakar så starkt. Sambon blev tipsad om Zendium för att lindra sin afte (blåsor i munnen). Jag har en teori att eftersom den inte är så stark så bildar inte munnen så mycket saliv när jag borstar tänderna och då blir det klart mindre dreggel också :up:
(lite ot, men det kan även ha att göra med att de flesta tandkrämer innehåller ett ämne som heter sls, dvs sodium laureth sulfate eller nåt åt det hållet, som är tillsatt just för att det ska skumma. :) Samma ämne brukar finnas i typ badskum, schampo osv.
Inte säker men märket du nämner har jag för mig är en av få som faktiskt inte har sls.)
 
(lite ot, men det kan även ha att göra med att de flesta tandkrämer innehåller ett ämne som heter sls, dvs sodium laureth sulfate eller nåt åt det hållet, som är tillsatt just för att det ska skumma. :) Samma ämne brukar finnas i typ badskum, schampo osv.
Inte säker men märket du nämner har jag för mig är en av få som faktiskt inte har sls.)

Aha! Så kanske det är. Oavsett så är jag nöjd med att inte dreggla ner allt längre när jag borstar tänderna :D
 
  • Skruva ihop IKEA-möbler, instruktionerna hade lika väl kunnat vara skrivna med kinesiska tecken.
  • Vika ihop kartor eller dylikt, jag fattar bara inte hur man ska göra för att den ska bli platt igen :confused:
  • Komma ihåg att vattna blommor :cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp