Vardagsporslin

Sv: Vardagsporslin

Inte ens Mine överlever närkontakt med klinkersgolv.;)

Har tänkt på de med vitt i, men njaa:)

Jag tittade på Mine när jag köpte glas, de är fina. Fast är de inte väldigt tjocka att dricka ur?

Finns det någon som har tips på riktigt fina stapelbara kaffemuggar?

Gustavsberg
p282s.jpg

Filippa K
filippakkollage_11669251.jpg

På Claes Ohlsson finns dessa:
34-8841-3_1_2010-07-07_074656_808.jpg

eller i rosa
34-8841-4_1_2010-07-07_074700_545.jpg

Twenga
mugg-blomblad.jpg

Vet inte vart man hittar dessa, men hittade dem när jag googlade.
mugg_146171027.jpg

Mine.. Du menar såklart Kosta bodas serie då?
Den har jag faktiskt rätt mycket av :) Har 4 glas, 4 små skålar, 1 stor skål och ett serveringsfat. I olika färger, älskar att de är olika färger :) Men de känns som sommarporslin. Och mer fika, mindre vardagsmat. Men måste ju utöka till iaf 6 av varje (glas, skål) och funderar på att skaffa denna modell med: Men efterrätt går ju iofs äta i skålarna, men de är lite för stora för det. De är mera godisskål/filtallrik..?

29101.jpg

Eller vad tycker ni?

Vilken underbar skål!:love:
Finns de i fler färger?

Vi fick en hel drös med svarta tallrikar i tre olika varianter förut.
8 (eller om det är 6, lite osäker på det nu) kantiga.
Var fat och kaffekoppar till också, de är så pyttesmå dock så de har aldrig använts. :p

Men lite roligt att ha något annat än bara runda tallrikar.

Tyvärr behöver jag inte fler muggar. Jag har tvärtom svårt att få plats med de jag redan har.
Anamma slit och släng attityden! Ut med det gamla och in med det nya.

Här hemma gör vi oss successivt av med IKEAs 5 kronors muggar och köper in lite roligare. Dock är jag petig med vilka muggar jag vill ha, så det har varit en väldigt utdragen process. Helst vill jag ha muggarna som Charlie har i de gamla avsnitten av "2 1/2 män", men jag hittar dem ingenstans i den storleken. Bara små eller jättestora, vilket alltid i Sverige resulterar i att de blir breda. Jag vill ha höga muggar som varken är för smala eller för breda.

Aha!:D

Det är bara mattallrikar och djupa jag är ute efter. Och färgerna jag tittar på är hav och is, alltså blå och grå, jättefina båda två. Klart wild and crazy jämfört med det vita ikea som jag haft i typ 30 år.

Väldigt OT men du kan inte ha haft det porslinet i typ 30 år!

Du är ju typ 25-27 år lång blond smal å skitsnygg...

Menar du att min bild av dig skulle vara fel? :cool:

OMG jag blev ju kär i de från claes ohlsson :love: :love: Både i grön och rosa, harta harta blir bra!

Eller de från Twenga. Men de va inte riktigt lika fina. de från Gustavsberg va också snygga men lite för diskreta, jag har diskret porslin, så muggarna ska sticka ut :D

muggarna som Charlie har i de gamla avsnitten av "2 1/2 män"

Men JA, de är ju underbara!

Jag vill även ha juicekaraffen med tillhörande glas som de har i serien, minns inte om det bara är i de gamla avsnitten eller om de fortfarande är med.

Men JA, de är ju underbara!

Jag vill även ha juicekaraffen med tillhörande glas som de har i serien, minns inte om det bara är i de gamla avsnitten eller om de fortfarande är med.
Vilket öga för detaljer ni måste ha! Kan man få se någon bild på de fantastiska kopparna?

Liknande trådar

Hemmet Jag har haft samma soffa sedan jag flyttade hemifrån och vill desperat gärna byta ut den. Det känns dock jättesvårt att hitta en bra... 2
Svar
20
· Visningar
965
Senast: Pilot
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 092
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 758
Senast: Marita73
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka