Varde mörker

Jag gillar det mörka, kan lätt använda det även dagtid. Däremot tycker jag det blir lite för mycket med rött, orange och grönt till. Kan nog iofs vänja mig vid de två sistnämnda, men den röda tonen kanske kan ändras?

Notiserna går heller knappt att läsa.
 
Jag som synskadad tycker att den röda texten är helt oläslig, i övrigt har jag inga större problem med färgerna.
Föredrar dock ljust läge själv, har istället datorn alltid inställd på nattläge helt och hållet så att det blåvita ljuset är ersatt av ett mer gult. Kanske gör det att jag inte har några större problem med färgerna i övrigt, eftersom de ju då är dämpade på min skärm ändå.

Sitter aldrig på buke på mobilen, för smått så där vet jag inte hur det är.
 
Vilken röda text är det ni syftar på? Den enda jag kan komma på är Bukefalos 25 år?
 
Nu har jag fixat lite till, bland annat tycker jag mig ha fått till sidnummer, filtrering, liknande trådar m.m.
 
Jag gillar det mörka läget, men... att texten när man är inne i en tråd och läser är vit gör att de skarpa kontrasterna blir belastande för ögonen ändå. Ute på en forumsida är ju texten grå och väldigt mycket behagligare. Skulle det inte gå att ha texten grå även inne i en tråd? :)
 
Jag tycker att texten på notiserna är svåra att läsa. Har ljust läge, mörkt funkar inte för mig.
 
Som jag skrev i den andra tråden om notiser har jag nu justerat bakgrundsfärgen lite så den är lite grön för olästa notiser, eftersom det efterfrågats.
Jag har även fått till bättre och mer lättläst färg på inmatningsrutor, sidnummer, liknande trådar m.m.
Igår ändrade jag även utseendet på tre prefix så de syns bättre och inte ändrar färg när man byter från ljust till mörkt.

Som jag väl sagt tidigare vill jag göra den mörka stilen så att den skiljer sig så lite som möjligt från den ljusa för att förenkla framtida uppdateringar. Det har inneburit några små förändringar i den gamla ljusa, något som jag tycker varit till det bättre även för den ljusa stilen.

Jag trodde faktiskt inte att ni var så många som ville ha en mörk stil, då hade jag försökt fixa det tidigare. Jag är också glad att väldigt många verkar gilla det som finns nu, som jag tror är ganska nära färdigt.

Jag får för mig att en ljus eller en mörk stil som bara innehåller svart, vitt, grått och kanske en färg till blir lite tråkig även om det säkert skulle vara enklare för mig och kanske skulle öka läsbarheten en aning.

Jag som varit med ett tag kommer ihåg den gröna texten på svart botten som var den enda som fanns att tillgå på vissa skärmar på den tiden. Min första dator hemma en ABC800 hade gulorange text, som väl var en vidareutveckling av den vita texten på ABC80.
Det pekar väl både på att det kan fungera väl med grön text och att det kanske kan vara lite roligare med fler än två färger även om det kan fungera?
 
Som jag skrev i den andra tråden om notiser har jag nu justerat bakgrundsfärgen lite så den är lite grön för olästa notiser, eftersom det efterfrågats.
Jag har även fått till bättre och mer lättläst färg på inmatningsrutor, sidnummer, liknande trådar m.m.
Igår ändrade jag även utseendet på tre prefix så de syns bättre och inte ändrar färg när man byter från ljust till mörkt.

Som jag väl sagt tidigare vill jag göra den mörka stilen så att den skiljer sig så lite som möjligt från den ljusa för att förenkla framtida uppdateringar. Det har inneburit några små förändringar i den gamla ljusa, något som jag tycker varit till det bättre även för den ljusa stilen.

Jag trodde faktiskt inte att ni var så många som ville ha en mörk stil, då hade jag försökt fixa det tidigare. Jag är också glad att väldigt många verkar gilla det som finns nu, som jag tror är ganska nära färdigt.

Jag får för mig att en ljus eller en mörk stil som bara innehåller svart, vitt, grått och kanske en färg till blir lite tråkig även om det säkert skulle vara enklare för mig och kanske skulle öka läsbarheten en aning.

Jag som varit med ett tag kommer ihåg den gröna texten på svart botten som var den enda som fanns att tillgå på vissa skärmar på den tiden. Min första dator hemma en ABC800 hade gulorange text, som väl var en vidareutveckling av den vita texten på ABC80.
Det pekar väl både på att det kan fungera väl med grön text och att det kanske kan vara lite roligare med fler än två färger även om det kan fungera?

Jag tycker det är väldigt bra nu. Harmoni bland färgerna, lätt att läsa. Jag tycker också den gröna textfärgen funkar bra. Tack. :)
 
Jag får för mig att en ljus eller en mörk stil som bara innehåller svart, vitt, grått och kanske en färg till blir lite tråkig även om det säkert skulle vara enklare för mig och kanske skulle öka läsbarheten en aning.

Tråkigt kanske men betydligt bättre för läsbarheten, och jag tycker att det är vad som ska prioriteras. Men jag har redan lagt fram min input i den andra tråden så jag ska inte gå in på det mer här. Idén med mörkerläge är jättebra men det behöver lite mer finputs. Bilden som @Valptass la in är ett bra förslag på ändringar imo.
 
Jag lekte också med inspektera element och det här blev jag rätt nöjd med (utom trådtaggarna, men orka leka med färghjulet i en evighet för att hitta precis rätt). Mer dramatisk kontrast utan att barka loss helt i monokromt kolsvart och bländvitt, och behåller ändå till stor del de gröna tonerna. Jag skulle också ha gjort knappen 'posta ny tråd' helt svart, men glömde såklart bort det i min iver. :o

bukelayout.png
 
Jag tar emot alla förslag och kommer kanske göra några små förändringar framöver men det handlar om att använda färger som fungerar på alla platser de används samtidigt som de fungerar både i den mörka och ljusa stilen.

Utifrån ovanstående förslag har jag valt att göra det aktiva sidnumret ljusare, det påverkar även Trådstartare-bannern, funktioner för moderatorerna och möjligen några saker till.

Det kan hända att jag senare tittar på att göra prefixen lite trevligare, de använder i dagsläget forumtillverkarens standardfärger.

När det gäller gröna menyer och orangea knappar verkar de flesta gilla dem som de är, det kan möjligen behövas smärre justeringar för att fungera ännu bättre?
 
Jag har ändrat lite på den orangea.
Någon skrev för ett tag sedan något om att den gula var jobbig, är det de gula prefixen ni menar då eller något annat?
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 632
Senast: a1agnlju
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webbsidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men de heter nu Bukefalos.com sedan...
Svar
2
· Visningar
1 130
Senast: Mim
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 525
Senast: Texaz
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 690
Senast: gern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp