Bukefalos 28 år!

Varför all denna åldersdiskriminering i Sverige idag?

karamelldrottningen

Trådstartare
Vi vet väl alla att 40-talisterna har gjort sitt och borde nöja sig ned att vara glada pensionärer -utan undantag.

Att 90-talisterna är ett gäng idioter man inte kan anförtro någonting.

Att 30-talister och äldre bara är i vägen och har inget att säga till om -gaggiga.

Ja den enda rätta åldern verkar ligga på runt 30-35/40 år... Utom i vissa branscher.

Varför inte se till individen istället för ens ålder? Varför denna åldersfixering hela tiden i olika sammanhang?

Jag tänker inte ens på vilken ålder folk är i. Gammal som ung kan vara både klok och driftig. Inte konstigt att var och varannan får nån form av ångest när de närmar sig ett visst år. Sorgligt att det ska behöva vara så. Vi behöver alla åldrar! Och vi behöver oliktänk för nya infallsvinklar. Annars kommer vi aldrig att utvecklas, inte till det bättre.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 159
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 073
Senast: Meggan
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 861
Senast: ihnfsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp