Bukefalos 28 år!

Varför får man inte ställa frågor längre?

J

jmim

Jag brukar inte vara inne här på buke så ofta nuförtiden. Men en sak som slagit mig är att när någon frågar om hjälp på något att forumena skriver man världens längsta försvarstal i första inlägget. Varför undrade jag och kollade runt bland trådarna.
Det visade sig att många som ställt frågor innan hade fått många elaka komentarer om allt möjligt, så nu verkar folk se sig tvingande att skriva försvarstal i varje fråga. Hur blev det så? Varför kan inte en person få fråga någonting utan att behöva försvara sig från att bli idiotförklarad? Du kanske tycker någon fråga är dum, men är det en tillräcklig ursäkt för att hoppa på någon?
När blev buke en smutskastningssajt och varför?
 
Sv: Varför får man inte ställa frågor längre?

Det är väl jättebra om man förklarar och motiverar sin fråga så noga som möjligt för att få bra svar?

Många gånger är det missförstånd och luddig text som leder till missförstånd och "smutskastning".
 
Sv: Varför får man inte ställa frågor längre?

Jag tycker också det är onödigt att bli otrevlig direkt innan man vet men tycker det är jättebra om TS redan från början klargör t.ex. vad som gjorts och inte gjorts i en situation, då kan h*n få relevanta svar direkt utan att andra ska behöva "slösa" sin tid med att komma med tips och råd på sådant som redan har gjorts.
Men jag tycker iaf man ska fråga först innan man ifrågasätter på ett otrevligt sätt, otrevlig ska man väl aldrig vara iofs ... men vissa saker blir man så trött på, som när djur lider.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Skorpion76
·
Kropp & Själ Lång trådstart. Sammanfattning: jag mår dåligt och vill må bra igen. :( Ja, som rubriken säger. Jag har tappat gnistan. Livsgnistan...
2
Svar
36
· Visningar
8 580
Senast: Saigon
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 716
Senast: Loons
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 560
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp