Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Praefatio

Trådstartare
Kan någon svara på den frågan?

Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt skönt, hade äntligen lyckats erkänna att jag och min förra häst inte funkade ihop och hade lyckats hitta drömhästen istället. Gudarna ska veta att jag älskar min häst. I början av juni blev jag dock sjukskriven från jobbet pga utbrändhet. Sjukskrevs till september, då jag med högsta sannolikhet skulle fortsätta sjukskrivningen. Har varit utbränd tidigare och har en del diagnoser, vilket bland annat satte mig på slutenvården för några år sedan och det vill man ju såklart undvika till varje pris. Så, så långt, frid och fröjd. Sommaren går och jag och min nya häst skapar ett starkt band. Blir sakta men säkert en aning bättre, inte bra men åtminstone inte akut sjuk och i riskzonen längre. Detta till stor del tack vare hästen, båda mina hästar har bromsat upp sjukdomen och gjort att jag dalar mycket mindre långsamt. Till och med mina läkare har sagt att vad jag än gör, så får jag inte sälja min häst... för då kommer det att sluta illa.

I september skulle jag sjukskrivas igen, men efter en rejält klantig miss av min idiot till nya läkare (förlåt) så kompliceras allt och hon skickar helt felaktiga uppgifter till försäkringskassan. Hon skriver bland annat att jag har jobbat och fortfarande jobbar halvtid som personlig assistent - jag har aldrig jobbar som personlig assistent, däremot uttryckt en önskan att få göra det efter årsskiftet till min arbetsterapeut. Vilket jag har varit tydlig med. Hur som helst, så avskrivs jag på ett mycket otraditionellt sätt ut från FK och när jag försöker förklara situationen så säger de att får jag inte ihop ekonomin så får jag gå till soc, jag är ju uppenbarligen frisk nog att jobba och då är jag inte deras problem. Ringer läkaren och förklarar läget, hon lovar att prata med FK men har trots påtryckningar inte gjort det. Under hela den här harangen hamnar min pojkvän i sitsen att han är på väg att bli hemlös pga att hans roomie som står på kontraktet sticker och blir okontaktbar, inte betalar hyra osv så han är på väg att bli vräkt. Som i ett trollslag får jag en billig etta, förstahandskontrakt, har sökt i många år men det här var HELT otippat - däremot mer än välkommet med tanke på pojkvännens boendesituation. Lyckas skrapa ihop de sista pengarna till halva hyran.

Jag går till soc och söker bidrag. De säger i princip att eftersom jag fortfarande är sjukskriven, så är jag FKs bekymmer. Jag säger att FK inte vill hjälpa mig men att jag inte har pengar att äta för. De säger åt min att göra en ansökan, och jag får avslag för att jag tydligen har haft 30 000 kr i inkomst i oktober (pengar som jag GÄRNA vill veta vart de finns, det hade ju varit fett nice med dem nu). Min mamma ska hjälpa mig att överklaga, men betänk att hela harangen har pågått sedan början på september och att jag fortfarande är sjuk - det här börjar bli riktigt, riktigt jobbigt.

Har lyckats betala stallhyra, hö osv tack vare att jag varit smart och betalt sånt i förväg när jag väl haft lite pengar på kontot, och har lyckats pussla ihop det så att hästen i alla fall har det toppenbra. Men nu går hästen plötsligt och blir konstig i bogen, stel och eländig, de i stallet tycker jag ska ta ut en ET men jag vill hellre ta ut veterinär som kan kolla ordentligt... Har dock inte råd. Inte alls. Det här dyker upp när jag för första gången på flera år har det riktigt, riktigt, riktigt krisigt och knappt vet hur jag ska kunna ha råd att äta mat i morgon. På mitt konto finns 44 öre och jag har fått låna pengar av mina föräldrar för att i alla fall kunna fylla kyl och frys och köpa lite Ajax och sånt. Det har liksom aldrig hänt innan, enda anledningen till att det är så är för att alla myndigheter verkar existera för att göra det så svårt som möjligt för mig nu när jag är sjuk. Tack vare pengar från september så har jag novembers hyra + hö betalt redan, och tack vare medis har det funnits pengar till lucern och försäkring. Men som sagt, min häst behöver vård och han behöver nya skor, spånet är slut sedan en vecka tillbaka och jag vet verkligen inte hur jag ska lösa detta. Han har egentligen inte ont av sin bog, inte när han bara går i hagen i alla fall, utan är "bara" spänd och stel i ridningen. Jag tror att han har ungefär samma problem i sina bogmuskler som jag har i min nacke och mina axlar. Muskelvärk, helt enkelt. Man klarar sig ju med muskelvärk, men jag vill inte att min häst ska ha ont. Önskar att jag kunde ta över hans värk och ha dubbelt så mycket själv, men att han är bra.

Fan, det känns så hopplöst. Ingenting känns kul just nu. För hästens fysiska skull kan han få ha vinterlov en månad om det är så, men för mig känns det bajs för att jag har så dåligt samvete, både för hästen och för medis som är guld men ju inte kan rida nu. Hästen gillar inte att bara stå heller, han är rastlös och vill komma ut och arbeta - det är som att han inte fattar att han ömmar.
Usch, jag har ångest och det känns inte alls roligt att åka till stallet. Än så länge syns det inte i boxen att han inte fick en ny bal spån i söndags, men om en vecka till... Och när han bara går i hagen så gör det inte så mycket att skorna är tunna, för hovarna är inte långa eller slitna utan det är för skornas skull han behöver skos om, men jag har alltid varit så sjukt noga med att mina djur hamnar i första hand och alltid ska må tipp topp.

Just nu hoppas jag bara att läkaren antingen tar sitt ansvar och ordnar upp soppan hon har försatt mig i, eller att mamma lyckas överklaga hos soc. I så fall är allt löst ett tag till. Jag söker jobb frenetiskt, trots att jag vet att jag inte borde för min egen skull och egentligen inte får för de som bryr sig om mig, men det finns ju banne mig inga jobb att få ändå.

Jag tror att jag behöver en klapp på axeln eller lite pepp, eller helt enkelt någon som säger att du, det är okej. Hästen överlever två veckor till i hagen och tills månadsskiftet har allt säkert löst sig så att du kan ordna allt och vara en lika duktig hästmatte som du brukar vara. Eller någon som säger att "jag har varit i samma situation som du, det är svårt men det löser sig!" eller "lugn och fin, allt kommer att bli bra, du behöver inte sälja din häst och hästen MÅSTE inte vara i första hand jämt jämt jämt, utan de tål att bara skrutta ibland".
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Jag kan saga sa har...

Har inte varit i din sits, men i ett par ganska intressanta sitsar... det loser sig... din hast kommer inte do knall och fall over en stel bog - det kan vara en strackning osv.. sa dar hade jag sagt avvakta aven Utan det omkringliggande kaoset..

Sen tanker jag saga att jag vill ge dig en stor fet KRAM, att det ar Forjavligt att lakaren klantat sig sa och hon Borde verkligen ta i tu med det... funderar pa om du inte kan anmala henne till hogre instans, for sa har far det faktiskt inte ga till.. :S

Sa du.. en JATTEKRAM till dig, du ar stark och du tar dig ur det har!
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Tack snälla, snälla du, det är precis det där jag behöver höra... och speciellt från en hästmänniska!

Kan ju sedan inflika att bara för att jag skrivit allt så blev jag rastlös och började flyttpacka upp det senaste... och hittade en gammal, trasig mobiltelefon. Ska sälja den på en såndär "sälj-din-trasiga-mobil"-sajt, och gissa vad, jag får tillräckligt med pengar för skoningen! :banana: Hovis, here I come!
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Men vad bra!!! :banana: Kalas ju! :D Bara kor pa, du ska se att du ar smart och tuff nog for att fixa och trixa er igenom det har, och behover du kraka ur dig, eller fa lite pepp: sa ar det bara att hojta till!! Ibland ar det skont att bolla med en framling med

Du kommer fixa det dar kaoset Galant och komma ut ur det som en starkare manniska!
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Ibland är livet verkligen för jävligt och med en sådan läkare behöver man inga ovänner :crazy:
Ring patientombudet eller vad det heter som ska finnas i varje landsting, en sådan har hand om klagomål ifrån patienterna. Läkaren måste ju reda upp den soppan hon har försatt dej i och göra det genast. Jag hoppas att hon inte sover gott om natten som gör en sådan blunder :mad::devil:

Men, det kommer att ordna sig, när fk får ett riktigt intyg så måste de ju ompröva sitt beslut och inse att det är sjukpenning du ska ha.

Strunta i att söka jobb nu, det tar bara på dina krafter som du behöver för att bli frisk. Det är ju inte arbetslös du är utan sjuk eller hur.

Tänk inte på allt som hänger över dej utan se istället vad mycket din häst har gett dej, då kommer du att må mycket bättre och det andra ordnar sig.

Jättekram!
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Det är förjävligt hur läkaren har bettet sig mot dig:devil: och hoppas verkligen att det löser sig och att verkligen en ursäkt kommer, så här får det ju inte gå till.

Förstår att du mår dåligt, det hade ju vem som helst gjort i din situation.

Men skönt att en skoning löser sig för dig i alla fall:) Ett steg i rätt riktning är bättre en inget och även om det känns krast nu kommer det att ordna sig till slut även om det känns förjävligt nu, allt löser sig till slut, även om det känns att man är på botten.

Har liknande erfarenhet, mina hästar precis som din kommer alltid i första hand, det gick så pass långt att jag sålde min ena häst och på samma dag som pappren var påskrivna fick jag besked om att få akassa igen och dessutom jobberbjudnde. Tänk vad allt vände på en dag.
Dock var unghästen såld, men hade och har ju den bästa pållen kvar så behövde inte gråta över spilld mjölk.

Så visst det löser sig alltid även om man känner sig helt på botten!:laugh:

Stor kram till dig och hoppas verkligen att det löser sig för dig, ta och krama om pållen och tänkt på allt ni har tillsammans det är guld värt i såna här situationer. Ta hand om dig
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Usch fy fasiken vilken sits du hamnat i :(

Om jag hade varit du så hade jag pallrat mig iväg till doktorn och krävt att hon fixar det NU! IDAG! Vägrat gå därifrån innan hon löst det så doktorn verkligen fattar vilken jävla sits du sitter i!
Hon har haft såååå lång tid på sig nu att lösa det som hon inte gjort.

Ta med dig alla papper och uppgifter du kan tänkas behöva visa upp.
Se till att doktorn gör om och gör rätt! Hon ska ringa FK medan du sitter där och se till att reda upp det innan du går därifrån.
Annars kommer hon ALDRIG att fixa den här jävla röran du hamnat i :mad:

Tänk att man ska behöva vara frisk för att orka vara sjuk, det är helt sjukt!

Din häst däremot är jag inte ett dugg orolig för!
Sålänge han får mat och vatten och har en matte som älskar honom så kan han stå i sin hage utan att du behöver ha dåligt samvete.
Vore skillnad om han var akut sjuk.
Hästen mår inte heller dåligt av att ha lite klent om spån i boxen, visst det är mysigare med mycket spån men han får vänta en stund till på det helt enkelt.

Har du ingenting av värde som du kan sälja? Jättebra att kunna få iväg den gamla mobilen tex :)
Finns det inte fler enkla snabba grejer?
Gör storrensning hemma och i stallet och se om du kan avvara lite saker.
Har du berättat för de övriga i ditt stall om hur din sits är just nu?
Du kanske kan hjälpa de att mocka eller något annat tråkigt mot ett par spånbalar?
Det brukar sällan sitta fast hos folk om man berättar hur läget är..

Hoppas det löser sig nu gumman!

*Skickar stora styrkekramar och hoppas du blir frisk snart*
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Trist situation!!

Läkaren har tydligen missuppfattat ditt nuvarande yrke. Man kan fundera på hur det kommer sig.
Och det är möjligt att läkare tack vare påtryckningar faktiskt har varit i kontakt med FK angående det misstaget.
Jag hoppas att du inte i grund är arbetslös och sjukskriven från arbetslöshet, för då är det verkligen svårt att bli helt sjukskriven eftersom man då jämförs med alla normala yrken (till exempel handläggare på FK, som inte är ett särskilt krävande jobb åtminstone sett till kroppen).

Man kan också undra varifrån soc fått uppgiften om att du skulle haft inkomst i augusti månad. Särskilt när du berättar att de fått uppgift om 30000kr i inkomst, och du då varit sjukskriven!

Det är verkligen rörigt när man av olika skäl inte kan jobba!
Och när man har en häst att ta hand om.

Om hästen är fin i hovarna, strunta i hovslagaren om det enbart är tunnslitna skor. Du kan prioritera bättre än så!

Och ta hand om dig själv med hjälp av läkemedel eller terapeuter, så orkar du säkert dra dig upp ur situationen!

Framförallt, ta hand om dig själv!
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Men söt lilla du, självklart så fixar hästen lite vila, jorden går inte under....

Vet hur det är att hamna mellan stolarna hos både soc och fk....

Skickar dig tusen kramar och miljoner tankar...
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Ja du, varför allt dåligt händer samtidigt är verkligen en bra fråga. Men du - ta ett djupt andetag. Hästen kommer absolut överleva utan att vet kommer dit i morgon, låt honom ta det lugnt och en spånbal hit eller dit är inte avgörande för hästens hälsa. Förstår att det känns skit förståss. Har du ingen som kan hjälpa dig med hästen lite så du slipper ha dåligt samvete över att den inte gör så mkt? Någon som kan skritta ut en tur eller så...ibland måste man våga be om hjälp och det är okej att "strunta" lite i hästen när man mår dåligt.

Och när det gäller läkaren och fk så tycker jag att du - som någon skrev - måste ta tag i den där doktorn och få henne att inse vad det är hon gjort. Att överklaga etc tar ju lång tid och du kan inte leva på luft under tiden...

Jag hejar på dig och hoppasr att det kommer lösa sig bra i slutändan. Många kramar!
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

läkaren måste ju göra nåt, det är ju hennes fel!!

kämpa på, det fixar sej!
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Tack alla för allt pepp, jag tror inte att ni förstår hur skönt det är att få höra att jag inte är sämst i hela världen. I natt drömde jag att jag kom till stallet och att hästens hovar hade vuxit typ 20 cm och var alldeles vridna och att han hade liggsår över hela kroppen. Bleh. Men som sagt, ska ändå ta ut hovis och i alla fall sko fram, mer för mitt eget samvete än för hästens (för mjo, han skulle nog kunna gå barfota ett tag men då vete sjutton om jag skulle kunna sova alls). Tack och lov har han ruskigt bra hovkvalitet, så hovarna tar inte stryk speciellt lätt.
Väldigt smart, pulkaskurk, att kolla med stallkompisarna om jag kan byta en spånbal eller två mot stalltjänst! När jag tänker på det, så har jag ju ett nästan nytt regntäcke från min gamla häst som inte passar min nya, det borde kunna ge åtminstone tre-fyra hundralappar...

Angående att ta ut honom och skritta så leder jag honom på banan i 30 minuter varje dag för att han inte ska bli stelare, och jag försöker att massera de spända musklerna och stretcha efteråt varje dag. Hade helst velat skritta honom i skogen för att ge honom lite mental stimulans också men det är asfaltsväg en bra bit till skogsvägarna och så länge som han inte är omskodd så vill jag itne slita på skorna i onödan... Ska börja ta skogspromenader när hovis har sett över honom. Det är nog inte helt ultimat för bogen men jag tror ärligt talat att det gör honom mer gott än ont att få skritta i skogen i alla fall två gånger i veckan.

Ja, läkaren har klantat sig rejält. Tyvärr är hon av någon anledning enormt svår att få tag på, jag har ringt, mamma har ringt och vi har båda varit på plats flera gånger och sökt henne men hon är alltid borta, kommer tillbaka nästa vecka, ska ringa upp senare eller liknande. Ska sägas att jag faktiskt har träffat denna läkare en enda gång personligen, sedan har vi pratat i telefon två gånger - en gång som föranledde den felaktiga "sjukskrivningen" och allt problem, och en gång då jag ringde henne för att fråga hur fan hon kunnat skriva så fel (och då var det mitt fel, för hon hade bara skrivit precis det som jag hade sagt - pyttsan!). Den gången sa hon att jag skulle återkomma med namn och telefonnummer till min handläggare på FK så skulle hon lösa det. Efter det har hon varit omöjlig att nå. Jag vet inte hur många gånger jag har förklarat för växeln och sekreteraren att jag måste prata med henne, och jag har även gett handläggarens namn och telefonnummer till dem med löfte om att det ska vidarebefodras, men ingenting händer ju. Blir tokig. Tur att min mamma har orkat stötta mig trots egen sjukskrivning och har kunnat ta en del av mina fighter, för annars hade jag nog begravt mig någonstans och inte orkat mer.

Även med FK-pengar hade jag förmodligen fått låna pengar av min pappa eller något för att få det hela att gå runt ordentligt med veterinär och allt MEN då hade jag i alla fall vetat att jag hade haft inkomst att betala stallhyror och mat. Lever gärna på nudlar en månad om det krävs för att jag ska kunna betala alla utgifter för hästen, jag vet ju att det trots allt kommer en tid någon gång då allt återgår till det normala och jag slipper ha pengaångest. Den tanken är den enda som får mig att inte ge upp hoppet helt och lägga ut hästsäljarannons... Det kommer att bli bra. Och ni, gulliga bukefalister, har fått mig att känna att det är så ännu mer. Det kommer att bli bra, det ska bli bra. Jag ska fixa det här!

TACK! Nu riktigt längtar jag efter att åka ut och begrava näsan i hans fina vinterpäls (som jag tack och lov i sista minuten inte rakade av för någon månad sedan - då hade jag fått ha ångest över vitnertäcke också!) och bara känna hur glad jag är som har honom. Min prins.
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Klart att du fixar detta... för både dig å pålle... och du ska alltid tillåta dig att känna glädje över din prins... tillsammans är ni starka=)
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

En stallkompis till mig blev arbetslös och hela hennes liv vändes upp och ner under en tid innan det klarnade upp för henne. Hennes häst lever och frodas trots att hon fick vänta lite på både hovis och kiropraktor. Strö löste sig också då hon mer än gärna fick låna några balar till hon klarat ut situationen. Finns det ingen du kan prata med i ditt stall? Mest tänker jag på att du för din egen skull ska slippa må dåligt över spånbristen. Dessutom vill jag dela med mig av en bamsekram.

//

Jimma
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

kort ang strö- finns det ingen såg nära dig där du kanske kan få spån gratis?
Vi hämtar allt vårat spån från en såg utan att betala ett öre och det fungerar utmärkt.

Du klarar det här!
Styrkekram
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Du har ingen såg i närheten där du kan köpa billigt spån? Vissa mindre sågverk brukar t.o.m skänka bort spånet,dom blir glada att bli av med det!

Vi köpte spån för 5 kronor säcken i ca 10 års tid,funkade kanonbra,det enda neggativa är att det är lite dammigt,men om du blandar in det i gamla spånet så dammar det inte alls lika mycket som om du bara skulle hälla ut två säckar på det befintliga spånet.

Jag hade kris några månader jag med för ca 2 år sen,jobbet gick i kk,gjorde slut med sambon,ingenstanns att bo,och en häst och hund. Jag valde dock att sälja hästen,dels pga att jag verkligen behövde pengarna,men mest för att jag hade faktist lessnat lite då,om jag verkligen verkligen hade velat ha kvar hästen så hade det säkert gått på nått jäkla sätt,men som sagt,valde att sälja hästen,flytta hem till mamma (så där jättekul vid 22 års ålder,när man inte bott hemma på 4-5 år),fick pengar för hästen,och betalade billig hyra till mamma,och fick även lite pengar från jobbet. Levde på det några månader,sökte alla jobb som fanns,samma månad som pengarna tog slut fick jag äntligen ett jobb! :D Dock så fick jag ju vänta på lönen till månaden efter,men då kunde jag låna pengar av pappa,för då visste jag ju som sagt att pengar skulle komma in.

Så,mycket svammel,men mest vill jag önska dig lycka till,och säga att det löööööser sig! :D Kanske inte i dag,och inte i morgon,men nån dag så är problemen ur världen!

Lite tips:

Köp/få spån på sågverk

Gör lite stalltjänst för att få billigare hyra/spån/annat

Du kan erbjuda stallkompisar att köpa tjänster av dig så som mockning/in/utsläpp om din kropp klarar det

Ge lite ridlektioner om du har kunskap till det och tjäna nån krona

Gå igenom hemma/i stallet/ditt barndomshem efter grejer att sälja,man har alltid nått som kan ge en hel del kronor,många bäckar små!

Sätt upp lappar om hundvakt/barnvakt/övriga tjänster på mataffären och liknande

Finns säkert massa mer,men detta är vad jag kommer på jusst nu!

en STOR KRAM till dig!!!!:love:
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Kan uppdatera med att lite grejer har löst sig igen:

För det första har min medis ryckt in och erbjudit sig att köpa tillbaka den spånbalen som jag lånat av stallägaren. Hon är värd sin vikt i guld, den tjejen... Kan inte nog uttrycka vilken skillnad det gör, både för att jag faktiskt inte har de där ynka j*kla tiorna just nu och för att då så "vågar" jag fråga mina föräldrar efter grej nummer två:

Det finns faktiskt ett sågverk, eller vad det nu är, där man kan fylla säckar gratis! Jag fick låna en sån säck av de tre stalltjejer som varit och samlat på sig typ 80 sådana säckar. Fräscht spån, lite träbitar och sånt i men de mockar man ju bara ur. Nu när mina föräldrar slipper köra spånbal till stallägaren den här veckan och slipper låna ut pengar till hovis, så är chansen stor att de kan tänka sig att låna en bil med dragkrok av snälla släktingar och låna ut 150 kr till mig, som transporthyran kostar i stallet... Och åka och fixa såna säckar! Jag har räknat på det, och en säck i veckan (vilket är det jag gör av med) fram tills jag släpper pålle på sommarbete (!) plus den säck jag är skyldig tjejerna är lika med 25 säckar. Alltså kan jag göra föräldrarna supernöjda också genom att de slipper köra spånbalar varje månad och bara behöver köra en enda gång! Samtidigt som jag sparar hundratals kronor på spån. Kan hämta 30 säckar så vet jag till 100% att jag inte hamnar i en tråkig strösits förrän tidigast nästa september när pålle kommer in från betet igen.

Tredje bra grejen är att stallägaren klämde på min häst igår och tycker att jag ska avvakta med veterinären, och börja massera den muskel som är öm och spänd på honom i ett par veckor. Hon tror att det + daglig skritt + stretching + nya skor kanske är allt som krävs... Och visar det sig att det inte är så, så har jag vunnit två veckor på att testa och då kanske kampen mot läkaren. Så nu tänker jag faktiskt försöka släppa det dåliga samvetet för veterinärgrejen i två veckor, jag litar på min stallägare eftersom hon är sådär ruskigt mån om hästarna och verkligen säger ifrån när det behövs.

Och en liten fjantig bra grej, jag har även haft min lilla kanin på samvetet. Hö har jag kunnat ta från stallet och pellets har jag haft sedan tidigare, men det var det där med spån... visserligen är min kanin lösgående och visserligen hade det inte börjat lukta ur buren än, men ändå... Så kom jag att tänka på det idag, att på höloftet ligger det en stor hög med sånt där hösmul som blir när man har hö på småbal. Det där smulet vill ingen ha till sina hästar, så jag frågade om jag kunde ta med mig en påse hem och det fick jag gärna göra, för då slapp de bränna det. Tadaaa, min kanin tror att han har hamnat i himlen för plötsligt har han hösmul som bottenmaterial :p Tillsammans med lite halm och en massa "vanligt" hö. Slipper det gnaga på mitt samvete.

Åh... Det var många knutar som löstes upp på en gång där, helt plötsligt så har jag inga riktigt akuta problem med hästen längre och slipper oroa mig så förbannat. Nu ska jag iväg till läkarens arbetsteamskollega och dra hela historien... Får se om det får fart på dem.
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Nämen så skönt! Grattis eller vad man nu säger! Jag hoppas det går bra med läkarn.
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

Så roligt å höra... dä ser du, man ska inte måla :devil: på väggen i onödan...Nu hoppas vi att läkarteamet kan hjälpa dig med den delen, sen kan du verkligen andas ut...Kram
 
Sv: Varför händer alltid allt dåligt på samma gång?

+ cahs:

Kul att komma till läkaren, och att de säger i receptionen att "Nejmen du är inte inbokad... men gå upp till hennes rum och knacka, kan hända att hon kanske bara inte har skrivit in dig i systemet". Går upp till rummet, knackar, väntar 5 minuter och går ner igen varpå receptionisten säger att det var konstigt, ska kolla om hon är sjukanmäld kanske... Det visar sig att läkarhelveteskapet har tagit ledigt tills den 16:e... Helt utan att informera mig! GAH. Vilka idioter.

Men allt annat känns såpass okej nu att jag inte blir ledsen eller orolig, blir mest förbannad och det är en klar förbättring i alla fall.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 498
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp