Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

äsch, bry dig inte om dom, du älskar ju din häst, så varför måste alla anra göra det?:D


Min kusin på 19 år rider fortfarande sin väldigt nätta russhingst och ser helt normal ut på honom, samtidigt som hon rider deras varmblod ibland också och ser normal ut, men hon gillar ponny bättre :)


Kul att det går bra med din häst förresten :D:bump:
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Det ser ju bra ut, bara fortsätt så.^^
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

SNV31932-1.jpg



Du passar ju utmärk på din ponny! :laugh::bump:
Jag önskar att jag kunde rida ponny igen, kunde bara rida ponny i 2-3 år sen blev jag alldelles för lång. 182 cm :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

:rofl::rofl::rofl::rofl: Jag är 45 år snart och rider fortfarande ponny. Har aldrig tävlat och kommer nog aldrig att göra det, rider klassisk ridkonst (eller någon variant av det). Kolla in på Klassisk dressyr så har "kompisar" som inte bryr sig så mycket om storlek eller typ på häst.
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

känner igen mig lite till viss del. fyller 18 i år och har ett ponnyår kvar, som jag verkligen vill ta vara på. men så börjar alla och tjata om när man ska köpa storhäst och så, jag tar inte åt mig men det är jobbigt att höra på tjatet. jag är för det första nästan liten för ponnyn och alltså inte förstor så varför ska alla stressa? men det är ingenting att bry sig om, trivs man med hästen och vill utvecklas så go for it! ponnyer är ju absolut bäst och roligast:D själv kommer jag aldrig sälja min ponny men kommer köpa en storhäst nästa år eftersom jag vill fortsätta tävla.
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Var inte "rädd" för att komma ut på storhäst tävlingar med din ponny, det kommer säkert gå
utmäkrt, en ljuvlig ritt är alltid ljuvlig :love:



Här är min skrutt då, som planeras att ev. gå LA-MSV dressyr som stor häst nästa år :D
Vi håller på att öva på byten, men min lilla skrutt gör enorma byten :rofl: men de är rena
och luftiga :angel: galoppslutor gör hon redan utmärkt!

För visst kan jag behålla henne utan dåligt samvete? jag är inte för lång va?
Hon är 145-147 och jag är 166-168.

IMGA2947.jpg


IMGA2800.jpg


IMGA2845.jpg


IMGA2855.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Skit i vad folk tycker, kör ditt eget rejs. och jag tror itne folk direkt står och skrattar åt dej bara för att du rider c-ponny, isf är dom ju dumma;).
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Jag avgudar din häst :love: Ni passar tillsammans som handen i handsken! Proportionerligt och fint, ponnyn ser ut som en stor häst när du rider den faktiskt.
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Var inte "rädd" för att komma ut på storhäst tävlingar med din ponny, det kommer säkert gå
utmäkrt, en ljuvlig ritt är alltid ljuvlig :love:



Här är min skrutt då, som planeras att ev. gå LA-MSV dressyr som stor häst nästa år :D
Vi håller på att öva på byten, men min lilla skrutt gör enorma byten :rofl: men de är rena
och luftiga :angel: galoppslutor gör hon redan utmärkt!

För visst kan jag behålla henne utan dåligt samvete? jag är inte för lång va?
Hon är 145-147 och jag är 166-168.

IMGA2947.jpg


IMGA2800.jpg


IMGA2845.jpg


IMGA2855.jpg

ponnyn ser större ut än vad den är=) fiin häst!
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Har tävlat mycket i westernridning också och där är det inte alls lika tryckt stämmning.

Rider själv och tävlar western och det är ju helt normalt att en vuxen rider ponny där eftersom de enda gränser som finns gäller ålder på ryttare och hästar inte höjd.
Min quartermärr är ju 152 hög och med halvblodsmått mätt "liten", plus att jag brukar låna en fjorda som är ca 145 hög utan problem.
Själv är jag 42 år och har aldrig hört några kommentarer om vad jag sitter på...:D
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Sluta tänk sådär! Tror inte alls de andra tycker du är fånig, tror att de tycker du är tuff som vågar vara "annorlunda" (om det nu är annorlunda att tycka om att rida ponnyer i vuxen ålder..?)!

Jag själv tycker också mycket bättre om att rida ponnyer (C,D) än stora hästar. Man känner sig tryggare, har bättre kontroll och så är det ju något speciellt med ponnyer, kan inte sätta fingret på det, men något som inte storhästarna har!:) Jag fyller 18 om ett par månader och jag har absolut inga planer på att sluta rida ponnyer för det. Varför skulle jag ha det? Man gör det man trivs bäst med helt enkelt:) Och eftersom du uppenbarligen tris urbra med din ponny, så tycker jag inte ens du ska fundera på att byta till stor häst eller skämmas över din ponny! Var stolt över eran realtion istället!

Låt inte detta förstöra din tillvaro, som verkar vara helt underbar. Var glad för att du inte är som de andra. Om du älskar din ponny och trivs så bra med honom, finns det väl ingen anledning att byta ut honom?
Storleken har ingen betydelse!!

Och vad glad att du kan rida ponny, inte alla som kan det! :) Säkert flera av dina storhäst-kompisar som avundas dig p.g.a det ;)

/E, som gärna förblir ponnyryttare hela livet
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Okej, jag har inte läst igenom alla 5 sidorna, men jag svarar ändå :P

Jag förstår vad du menar, jag har lite samma "problem", fast skillnaden är jag jag är 16. Mina kompisar är helt "men snälla Ida, du ska väl inte ha kvar Bellman när du blir 18". Men jo, det ska jag. Varför fasan ska jag köpa en stor häst när jag trivs med min lilla häst (c-ponny). Jag är bara 159 cm lång, och jag är inte så sugen på att köpa en stor bamse på 170 cm bara för att. För det duger ju inte med att köpa en liten stor häst, det ska vara en STOR stor häst. Dessutom gillar jag ponnisar mer :)

Så strunta i dem. Tycker du om din ponny så ska du väl inte byta den bara för att alla andra gör det. Det enda problemet är ju om du vill tävla bara, fast det vet du ju.
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Jag ska skriva ut bilderna på din pålle (särskilt galoppen) och klistra upp i Tabbens box tror jag! :D
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Ser ju jätte fint ut!:love::love:
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Först och främst: Glöm inte vara stolt över dig själv för hur modig DU blivit!
Och var lika stolt och glad över en så fin ponny som Zacke.

Angående att rida ponny, jag är 20 år och rider gärna ponny (jag kan rida dponny iaf) och jag avundas alla som KAN rida ponny. De är underbart och mer lagom ;)

Om ett par år när du känner dig ännu säkrare kanske Zacke kan vara din ridkompis medan du kanske köper en större häst som blir din tävlingskompis?
Ta vara på din ponnyn nu
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Delvis KL*

Tack för alla fina kommentarer! Då vet jag att om jag behåller henne så kan jag göra det med gott samvete :D :love:
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Du kommer att ändra inställning, jag lovar! :love:

Jag önskar jag ridit ponny längre. Tyvärr gick jag över till storhäst innan jag ens kom upp i tonåren då jag är ganska lång. Det roliga med ponnyryttare i vuxen ålder är att vi andra förhoppningsvis får se fler välridna ponnyer! :bow:

Du ska inte bry dig om vad som är inne idag just i dina kretsar. Våga vara annorlunda. Visa att det visst går att gå om storhästarna med ponny på åkrarna och att ni kan prestera minst lika bra på träning. I ett annat stall är det annat som gäller. Och att hästarna ska vara stora när man är mellan 15-20 är ju ganska vanligt. En ny fas. Men det är övergående i många fall.

Jag har en omusklad, avdankad travare med exem, som nästa vecka blir hela 11 år och är under 160cm i mkh. Och jag är extremt stolt över den hästen. :bow: Och blir det en till häst senare, då ska jag garanterat ha en som är under 155, kanske tom en islandshäst. Trots att jag är över 170 själv. Mycket mer praktiskt och de är ofta bättre byggda och håller bättre. Jag är fö. 20 så jag vet vad du menar. Nästan alla jag känner vill ha hästar över 170 här med. Inte ens 165 duger idag. :rofl: Jag skulle aldrig vilja ha en sån långskonk. Men det är ju en smaksak. Ju mer du går din egen väg och är stolt över det, desto mindre kommer du bry dig om andras åsikter.
 
Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

WOW, vilken bild! :love: Jag tycker att ni ser ut att passa varandra ypperligt storleksmässigt. Åh, tänk den som kunde rida ponny igen. Vi hade en liten b-ponny (svet inte om han kanske tom va a-ponny) som var så otroligt välriden. Kunde piaffer och piruetter. :D Tänk att få rida en sån liten herre.

Jag önskar jag var liten.

bild2-2.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 515
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 164
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 465
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp