Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

H

HBB

Har en liten vove på snart ett år,blandras me terrier,pudel,shitchu. När vi köpte han av uppfödaren sa hon att han va rumsren osv. Men nästan varje natt kissar han inne:/ och inte så små pölar heller.. Brukar alltid gå en långpromenad innan läggdags och då blir det oftast sent, sen på morgonen brukar ja gå ut me han vid 6,7 tiden men fortfarande kiss på golvet:/ brukar ställa undan vattenskålen på natten så han inte ska dricka så mkt... Hur tkr ni man ska bete sig om man kommer på att han kissar på govlet? om man ser alltså... Ibland har det hänt att han har kissat inne på dagen oxå även fast man nyss varit ute o gått me han, varför gör han så? :S har han överaktiv blåsa elr är han helt enkelt inte rumsren:P elr kan det vara nå annat :( aktiverar han mkt och är ofta ute o går me han så det är inte det att han inte får va ute:P
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Om man uteslutit sjukdomar och så kan det faktiskt vara så att hunden inte ÄR rumsren. Att uppfödaren sa det verkar ju inte stämma med verkligheten.

På natten skulle jag absolut begränsa hunden och sätta den i en mysig hage med säng osv, och i övrigt behandla den som en valp och ta ut efter lek, sömn och mat. Inte nödvändigtvis på långprommis, utan till ett lugnt ställe för att kissa och bajsa. Då berömmer du.

Om du kommer på hunden inomhus tar du bara ut den och berömmer om den fortsätter där.
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Hunden kan mycket väl ha varit rumsren hos uppfödaren och pga flytten, omställningarna, miljöombytet "tappat" rumsrenheten under en period. Oftast går detta dock till sig på någon/några få veckor om så är fallet.

Hur länge har ni haft den?
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Ta bort vattnet typ efter kl 7 det kan hjälpa lite. Men tror inte heller hunden var rumsren.
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Hunden kan mycket väl ha varit rumsren hos uppfödaren och pga flytten, omställningarna, miljöombytet "tappat" rumsrenheten under en period. Oftast går detta dock till sig på någon/några få veckor om så är fallet.

Hur länge har ni haft den?



jo så kan det ju vara, har haft han i lite mer än fyra månader=)
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Om man uteslutit sjukdomar och så kan det faktiskt vara så att hunden inte ÄR rumsren. Att uppfödaren sa det verkar ju inte stämma med verkligheten.

På natten skulle jag absolut begränsa hunden och sätta den i en mysig hage med säng osv, och i övrigt behandla den som en valp och ta ut efter lek, sömn och mat. Inte nödvändigtvis på långprommis, utan till ett lugnt ställe för att kissa och bajsa. Då berömmer du.

Om du kommer på hunden inomhus tar du bara ut den och berömmer om den fortsätter där.


Jo jag brukar stänga igen alla rum på natten (bor i en trea) så han har hallen o vara i på natten med sin hundkorg o han ligger så snällt där o sover men sen på morgongen så äre en elr två stora pölar på golvet:P
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Jag tror det bästa är att börja om det rumsrenhetsträningen.
Ut så fort hunden lekt, ätit, sovit och druckit.

Och som GAbbi sa, begränsa hundens yta på natten.
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Har han kissat inne under hela tiden ni haft honom?
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Ibörjan kissa han aldrig inne elr nå:/ det har kommit nu dom senaste veckorna...
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

har ni varit till veterinären?


Har inte varit till veterinären men funderar på att kontakta dom o höra mej för lite, antigen så är han helt enkelt inte rumsren elr så äre nå annat :/
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Om han kissar mycket annars också så kanske det kan vara UVI?
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Hunden var alltså rumsren när den kom till er. Precis som utlovat.



Vad har hänt i hundens liv de sista veckorna, som inte fanns där, de tre första månaderna i er ägo.


Hur menar du då? han har varit precis som vanligt fast han kissar mera inne nu på nätterna:/ nästan varenda morgon man vaknar så äre alltid en elr två pölar på golvet, antigen så är han inte rumsren elr så äre väl nå annat :/ tänkte ringa veterinären i veckan iaf o fråga lite... annars så är han bra busig o pigg=) och äter bra osv...
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

I början kissa han aldrig inne elr nå:/ det har kommit nu dom senaste veckorna...

Tolkar jag som att hunden var rumsren när den kom till er för 4 månader sedan och att innekissandet började alltså efter 3 månaders boende hos er..
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Tolkar jag som att hunden var rumsren när den kom till er för 4 månader sedan och att innekissandet började alltså efter 3 månaders boende hos er..




men jag försår inte hur han kan ha blivit orumsren elr va man ska säga :confused: går alltid ut me han tidigt på morgonen och aktiverar han mkt osv... men ska iaf ta kontakt med veterinären i vecka o kolla så det inte e nån uvi som nån här sa
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

Rumsrena hundar kan börja kissa inne igen av lite olika anledningar.
Det kan vara någon förändring, som tex flytt eller liknande.
Det kan bero på sjukdom.
Det finns vissa "faser" hos unghundar där de kan falla tillbaka och kissa inne. Vet dock inte om han är i rätt ålder för en sådan.
 
Sv: Varför kissar voven jämt inne på natten? :S

*KL*

Ha lite koll på vattenintaget. Dricker han massor kl 22 på kvällen är det inte så konstigt om han kissar inne på natten. Begränsa vattenintaget på kvällar o nätter dvs ta bort vattnet på kvällen
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en valp på 9 månader som tidigare i stort sett varit rumsren, men nu börjat kissa inne på natten. Tidigare har jag varit ute med...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: MiaMaria
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en 17 veckors blandras valp som har svensk-dansk gårdshund, Yorkshire terrier och bostonterrier i sig. Han är VÄLDIGT...
2
Svar
20
· Visningar
9 287
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 239
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Syrran och mammas hund fick sluta sina dagar i höstas och ligger begravd på en av de lyckligaste platserna i hennes värld. En 8 år...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp