Bukefalos 28 år!

VARFÖR KLIAR DET?!

Haha ja fy jag tycker verkligen synd om dej.. Använde ett par sådana där strumpor som man skulle plasta in fötterna i så de skulle bli superduperubermjuka som skulle sitta på nån timme. Den jävulska hetta o klåda jag fick uppleva i tre nätter efter det glömmer jag aldrig... Det enda som hjälpte mej att kunna somna var att lägga frysta ärtpåsar intrasslade i handdukar under fötterna. Och nej. Fötterna blev fan inte ens mjuka.

Haha, men fy! Inte ens mjuka nej, det kunde man ju tro ;) Fast i det tillståndet hade man nog gett blanka f-n i det ändå ;) Slängde ut täcket på balkongen nu, 4 grader ska väl duga! Delar ju lakan med sambon så han blir nog inte så glad, speciellt inte eftersom han redan ligger och sover haha men nää, går allt å hämtar mig ett rent, mindre lakan som jag slänger ut med som jag kan lägga över det andra :D

Tack för tipset!
 
Haha, men fy! Inte ens mjuka nej, det kunde man ju tro ;) Fast i det tillståndet hade man nog gett blanka f-n i det ändå ;) Slängde ut täcket på balkongen nu, 4 grader ska väl duga! Delar ju lakan med sambon så han blir nog inte så glad, speciellt inte eftersom han redan ligger och sover haha men ska nää, går allt å hämtar mig ett rent, mindre lakan som jag slänger ut med som jag kan lägga över det andra :D

Tack för tipset!
Sambon får vackert dra på sej flanellpyjamasen;) lycka till o hoppas du får sova i natt
 
@Mela99

Nödlösning tills det lagt sig:
Köp receptfri hydrokortisonsalva (om du inte fick ngn salva på recept dvs.), blanda i en klick av parfymfri bodylotion och smörj in hela kroppen. Då får huden dels fukt, vilket är superviktigt vid klåda, samt lindrande effekt av kortisonet.
 
Haha, ganska kreativt råd skulle jag säga :D :) Kanske kan testas!

Du kanske kan be att få Atarax utskrivet. Jag har psoriasis och tar det regelbundet mot klåda, det hjälper inte 100
men varje liten förbättring är ju bra. Kortisonpreparat för insmörjning (typ Dermovat) har ingen effekt på mig alls (detsamma gäller varenda tablettbehandling som finns) bad i kaliumpermanganat är väldigt effektivt. Det är inte alla sjukhus som kan erbjuda det tyvärr.
 
@Mela99

Nödlösning tills det lagt sig:
Köp receptfri hydrokortisonsalva (om du inte fick ngn salva på recept dvs.), blanda i en klick av parfymfri bodylotion och smörj in hela kroppen. Då får huden dels fukt, vilket är superviktigt vid klåda, samt lindrande effekt av kortisonet.

Precis vad jag gjorde idag innan jag hann läsa detta eftersom det lilla jag hade kvar av en kortisonsalva hjälpte så bra för några dagar sen :) Smeta på när jag kom hem och det la sig direkt. Skööönt! Enda som verkar funka.
 
Sån klåda har jag också haft i två omgångar.

Första gången gick jag till veterinären med hunden och fick behandling mot ohyra. Veterinären hittade inget men jag var väldigt övertygande. Sen trodde jag det var vägglöss och till sist köpte jag ett starkt medel mot skabb på apoteket och tvingade hela familjen att smörja in sig med det :o
Det kliade inget på dom, bara mig.
Vi hade inget av det men vi blev ju sanerade allihopa :D

Andra gången trodde jag det var bedd bugs och letade överallt efter dom utan att hitta något. Sov väldigt dåligt en period för var rädd för att dom skulle bita mig när jag sov. Men det var inte det.

Så, det är nog något som bara kommer för min del.

Hade det dock under min första graviditet dygnet runt i flera månader. Kliade sönder mig och låg i badet hela nätterna så jag fick sova lite. Fick sättas igång i förtid pga det och efter en vecka gick det över. Dom kollade levern men hittade inget. Och dom där pillerna jag fick mot det var sockerpiller.

Lider med dig!
 
Va, vad konstigt, varför inte?
Jag vet inte faktiskt. Om det har med värme eller något att göra. Fast de sätter sig ju gärna mellan fingrarna och det borde väl inte vara varmare där än t ex bakom öronen. Men det tycks stämma baserat på folk jag pratat med som har haft det plus att när man behandlar skabb så smörjer man in varenda millimeter hudyta förutom huvudet.
 
Jag vet inte faktiskt. Om det har med värme eller något att göra. Fast de sätter sig ju gärna mellan fingrarna och det borde väl inte vara varmare där än t ex bakom öronen. Men det tycks stämma baserat på folk jag pratat med som har haft det plus att när man behandlar skabb så smörjer man in varenda millimeter hudyta förutom huvudet.

Oki, då har jag lärt mig något nytt iaf :)
 
Sån klåda har jag också haft i två omgångar.

Första gången gick jag till veterinären med hunden och fick behandling mot ohyra. Veterinären hittade inget men jag var väldigt övertygande. Sen trodde jag det var vägglöss och till sist köpte jag ett starkt medel mot skabb på apoteket och tvingade hela familjen att smörja in sig med det :o
Det kliade inget på dom, bara mig.
Vi hade inget av det men vi blev ju sanerade allihopa :D

Andra gången trodde jag det var bedd bugs och letade överallt efter dom utan att hitta något. Sov väldigt dåligt en period för var rädd för att dom skulle bita mig när jag sov. Men det var inte det.

Så, det är nog något som bara kommer för min del.

Hade det dock under min första graviditet dygnet runt i flera månader. Kliade sönder mig och låg i badet hela nätterna så jag fick sova lite. Fick sättas igång i förtid pga det och efter en vecka gick det över. Dom kollade levern men hittade inget. Och dom där pillerna jag fick mot det var sockerpiller.

Lider med dig!

Åh fy satan. FLERA MÅNADER. Hur överlever man? Jag räknar nog med att ha det såhär ett par - några veckor till iaf, men sedan hoppas jag att jag slipper då jag hoppas på att levern repar sig nu när jag inte tänker dricka. För det tänker jag inte. Det här var verkligen droppen. Det är inte värt det. Jag står inte ut! Inte med klådan plus att jag verkligen inser hur stor fara jag är för min egen hälsa.
 
Åh fy satan. FLERA MÅNADER. Hur överlever man? Jag räknar nog med att ha det såhär ett par - några veckor till iaf, men sedan hoppas jag att jag slipper då jag hoppas på att levern repar sig nu när jag inte tänker dricka. För det tänker jag inte. Det här var verkligen droppen. Det är inte värt det. Jag står inte ut! Inte med klådan plus att jag verkligen inser hur stor fara jag är för min egen hälsa.

Japp, 3 1/2 månad kliade det under graviditeten. Till slut ville jag ta livet av mig. Fick tjata om igångsättning. Läkaren sa att det går över efter att man fött så det var därför jag tjatade.
Helt horribelt!!

Andra graviditeten så började det klia lite lätt i någon vecka. Gick till läkaren som var en annan på mvc den gången och han hade sett i journalen klådan jag hade förra gången och lovade igångsättning från vecka 37+0 om det fortsatte men det slutade och jag gick gladeligen 8 dagar över tiden den gången.
 
vägglöss och bedbugs är väl samma sak?

Ingen aning. Första gången så sökte jag på vägglöss och forskade inte vidare i det.
Andra gången sökte jag på bed bugs för att det kliade mest på morgonen när jag vaknat och inbillade mig att någon mumsade på mig.
 
Ingen aning. Första gången så sökte jag på vägglöss och forskade inte vidare i det.
Andra gången sökte jag på bed bugs för att det kliade mest på morgonen när jag vaknat och inbillade mig att någon mumsade på mig.
Vägglöss, sänglöss, skäktor, bed bugs - samma sak.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nej, nu är det jävligt nära plan B. Eller ja, plan C, D, E, F, G, vad vi nu kan va på.. Den att skjuta sig själv iaf. Kortisonsalvan hjälpte kanske 20 - 30 min sen började det klia så smått igen för att öka. Smeta på hela mig innan jag skulle gå och lägga mig och va väl lugnt ungefär lika länge, sen brakade helvetet löst och jag har legat och rivit sönder mig och inte fått en blund på hela natten. Har börjat klia mellan benen, under fötterna, mer på öronen, mellan skinkorna, fan tycker det kliar på tungan och i ögonen också ibland.

Seriöst, vill bara lägga mig ner och grina och drunkna i mina egna tårar. Skulle behöva fler armar för det kliar ÖVERALLT HELA TIDEN NU. HINNER INTE MED!
 

Liknande trådar

Träning \"Omedvetet\" hotbeteende vid fodring Lite synpunkter och tankar tack! Läs dock HELA texten innan ni svarar. Kele är nu ganska exakt...
Svar
19
· Visningar
1 393
Senast: Honungsblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp