Varför passar ingen sadel oss båda?

B

blondi3958

Har äntligen fått hem min griffin dressyr till pållen och den passar jätte bra på honom:bump:
Men inte mig :mad:
Jag fick skavsår på insidan av knäna efter ca. 20 min ridning :mad:
den var inte alls som jag trode att den skulle vara :crazy:

Har bara hört possitiva saker om den sadeln, men nu kommer en negativ :devil:
 
Får man fråga hur din häst ser ut?? Funderar på en Griffin till min rakryggade häst....
 
kan det inte vara för att sadeln är ny då?? nya sadlar brukar ju vara rätt så obekväma i början.
 
Tack!! Nu kan jag se den! :bow: Vilken söt häst! Den ser nästan ut som min i ryggen. Fast min är inte lika hög bak. Ska nog testa en griffin... Så får vi se om jag också får skavsår ;)
 
Dom där bilderna kunde jag inte heller se och det fanns inget http:// att ta bort... :confused:
 
Jag har aldrig skrivit nåt posetivt om den ;)

Hade den hemma till min pålla ib örjan av hösten. Passade inte henne och inte mej heller. F*n vad OBEKVÄM att rida i! :crazy: Sen var den jättestor, och luktade räv! (nej, inte röv, RÄV ;) :angel: )
 
Oj, det fanns visst http:// att ta bort... :o Men jag kunde inte se bilderna ändå...
 

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: ufot
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 448
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har just fått hem en ny ponny och vi fick till en hoppsadel. Problemet är att vi upptäckt att sadeln inte passar, den backre...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp