Varför så långa sidor?

Sv: Varför så långa sidor?

Oj, oj, oj! Det är MÅNGA förslag till olika åtgärder! Det är verkligen MYCKET som man kan göra!? Nu har ju jag inte gjort NÅGONTING av det här!

Men det liksom bara fixade till sig av sig själv!

HUR ska jag tolka det!?
 
Sv: Varför så långa sidor?

Är det en professionell uppfattning?

Jag är inte så road av att min dator är allmänt tillgänglig.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Professionell uppfattning? Nej, det är lite svårt att ha någon direkt uppfattning på vad som hänt med den felbeskrivningen men ibland kan det helt enkelt vara något mindre fel som datorn reparerar själv. Det finns ju en hel del som kan vara fel i sådana fall: grafikkort, skärm, program och operativsystemet. Någon kan ju helt enkelt ha pillat på inställningar på skärmen som nu alltså återställts eller att skärmen är på väg att lägga av osv.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Vill du ha professionell hjälp bör du vända dig till din datortillverkare, programens tillverkare eller kanske din internetleverantör och deras supporter.

Här på Bukefalos får du amatörhjälp och med dina knapphändiga uppgifter om vad du har i din dator och med ditt ointresse av att vara trevlig har du fått bra mycket mer än den hjälp du förtjänar.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Men jag tänkte att ni skulle tycka att det var en intressant problematik, särskilt som ni hade en hel del förslag tidigare, som ni tyckte att jag skulle testa.

Och att en dator skulle ha "tillfällig sinnesförvirring", det kanske var meningen, att det skulle vara roligt, som i "trevlig", men det kan också vara ett "troll", tänkte jag!

Sen så är det, som sagt inte så "trevligt", faktiskt, när ens dator, är allmänt tillgänglig. Jag förstår att du blir arg. När du tänker på det.

Vänder man sig till en internetleverantör, tex, då kan man söka "felet", i en "oändlighet", förmodligen, utan att hitta det, när man har obehöriga, som "leker", som dom vill i sin dator.

Men nu ska jag inte besvära "Ers majestät", längre.

Du behöver inte skälla ut mig igen, din, "supertrevliga människa".

Var och en sköter sitt, eller hur?
 
Sv: Varför så långa sidor?

Du fattar ju uppenbarligen dåligt!

Vi kan inte hjälpa dig om du inte talar om vad du har för dator, operativsystem, webläsare osv. Dessutom är vi amatörer så några helt vattentäta svar får du inte.

Vi vet ju inte vad det är du vill att vi ska förklara. :confused:

Och just "tillfällig sinnesförvirring" är en mycket bra beskrivning på datorer och deras uppförande.

Har du hört talas om "Teknikens under" sagt med ironi?
 
Sv: Varför så långa sidor?

Att jag skrev "tillfällig sinnesförvirring" var för att det ÄR den krassa sanningen med datorer att de inte alltid gör som man vill, inte ens tillverkarna vet vad de håller på med emellanåt. Professionell datorhjälp får man som sagt inte i ett hästforum...
Har du inställningen att ingen "obehörig som leker" ska hjälpa dig med din dator lär du inte få så mycket hjälp med dina problem. I och med att felsökning av datorer är till 99,9% chansningar och det innebär att man får testa eller "leka" sig fram till en lösning.
 
Sv: Varför så långa sidor?

99,9% chansning vid felsökning? Det var väl att ta i så man nästan skiter på sig i alla fall? Jag tycker det är rätt ofta, nästan alltid, man vet precis vad som är fel när man stöter på patrull med datorn. Sen de där relativt få gångerna man inte vet utan får testa sig fram känns rätt få - men ohyggligt enerverande...

I övrigt håller jag med dig om att ett hästforum kanske inte är särskilt optimalt om man vill ha felsäkra svar på vad som är fel och att man definitivt måste kunna beskriva felet konkret och detaljerat inklusive uppgifter om relevant hård- och mjukvara, plus att felet ska vara upprepbart för att kunna få ett felsäkert svar.

Huvudproblemet vet jag inget om, för jag läser inte ts inlägg.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Då jag inte vet vilket windows Eivor kör rekommenderar jag Firefox 1.5 på svenska <--- på den länken kommer man direkt till nedladdningen.

Inte för att jag vet om TS är särskilt intresserad, men jag slänger in en länk till Firefox 2.0 på svenska också. Ska man installera FF kan man ju lika gärna installera den senaste versionen. :)

Direkt till nedladdningen (för Windows XP):
Firefox 2.0

Välj annat språk och/eller annat operatisvystem:
Firefox 2.0
 
Sv: Varför så långa sidor?

Att jag rekommenderade Firefox 1.5 var för att den är kompatibel med äldre OS, vi vet ju inte var Eivor har för OS för det vill hon ju inte tala om.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Jaha! Jag visste inte att det hade någon betydelse... Nåväl, nu finns länken där om någon annan vill ha den i alla fall. :)
 
Sv: Varför så långa sidor?

Sällan!

Jag väljer mina offer :devil:

Dessutom är jag och min tankbil mest eldfängd :rofl:
 
Sv: Varför så långa sidor?

Men nu ska jag inte besvära "Ers majestät", längre.

Du behöver inte skälla ut mig igen, din, "supertrevliga människa".

Var och en sköter sitt, eller hur?

Men vem är det som är otrevlig här! :eek:

Vad menar du med att din dator är allmänt tillgänglig?
Vi kan inte ta oss in i den genom att du ber om hjälp via Buke. Inte ens om du berättar vad du har för program, skärm, inställningar och sånt.
Så vad är det du är rädd för?
Har du nåt hemligt på datorn kan vi inte veta det om du inte berättar det, så undvik det i så fall.
Men attityden skulle kunna vara trevligare.
Jag ser inte nån som haft en taskig attityd mot dig förrän du bröt ut i taskiga kommentarer.

Om var och en sköter sitt...vad ska du med den här tråden (eller andra trådar) till?
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 471
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
10 290
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 597
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
26
· Visningar
1 490
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp