Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter som en väldigt bra förlossning! Knästående känns lockande att testa faktiskt.

Ja det var verkligen en bra förlossning!

Min förra förlossning var knästående för ineffektivt och pallen levererade. Denna gången var det tvärtom. Gillade båda vid det tillfälle de levererade. Det är ju bra att man kan prova sig fram. :)
 
Eftervärkarna denna gång är verkligen brutala.:crazy: NU skulle jag vilja ha ordentlig smärtlindring.
Vet precis hur du känner. De blir värre för varje barn och första dygnet så trodde jag nästan att jag skulle föda en unge till :crazy:
Nu har de tack o lov avtagit mer eller mindre helt
 
Dags att sova igen då! Hoppas på ännu en bra natt. Molvärken har hållt sig borta idag så får nog snällt vänta två veckor till på bebis:p Däremot har det börjat göra skitont på vänster sida igen, precis under huden. Men bebis sprattlar på och mvc lät inte särskilt oroade så jag står ut.

Nu har jag iaf skrivit ut mitt förlossningsbrev och packat väskan hyfsat klart. I helgen byggde vi dessutom färdigt skötbordet som blev riktigt bra! Det sista på checklistan är att hämta ut ett paket med de sista bebisprylarna så nu är vi iaf materiellt redo;) behlver dock ägna lite tid åt profylaxen...
 
Hmmm. Vaknade av att det gör ont i magen. Konstant konstant mensvärk och några värkar på 30 min. Får se om det går över igen. Men inbillar mig att ngt känns annorlunda den här gången. Men det känns fortfarande som det KAN vara falskt larm. Har i all fall kompletterat bb-väskans packlista m de saker jag inte packat än. Så maken kan rafsa ihop det sista om vi behöver åka in.

Ska försöka somna om och se vad som händer.
 
Undrar om min kropp har helt fått detta med att föda med värkar om bakfoten för jag vaknar med en nysattack :rofl:

3×3 nysningar. Ja men då kanske bebis kommer ut haha

*tänker att man är på förlossningen* ja kom igen nu då bara en nysning till så är bebisen ute!
 
Fortfarande rätt svaga, glesa värkar m molvärk från och till. Var vaken ca kl 2-4 och har sedan sovit ett par timmar på två alvedon och med vetekudde på magen. Nu gör det för ont att somna om.

Får lämna lillen på förskolan som vanligt så får vi se hur dagen utvecklar sig.
 
Fortfarande rätt svaga, glesa värkar m molvärk från och till. Var vaken ca kl 2-4 och har sedan sovit ett par timmar på två alvedon och med vetekudde på magen. Nu gör det för ont att somna om.

Får lämna lillen på förskolan som vanligt så får vi se hur dagen utvecklar sig.
Spännande. Håll oss uppd :)
 
Vet precis hur du känner. De blir värre för varje barn och första dygnet så trodde jag nästan att jag skulle föda en unge till :crazy:
Nu har de tack o lov avtagit mer eller mindre helt

Har förstått att det brukar vara värre som omföderska, men denna smärta var jag inte riktigt beredd på.:crazy: Känns mycket bättre idag i alla fall.
 
Ja om förlossningen startar pga happy feelings så gör det inte det idag iaf. Både igår och idag uppstod det problem på barnvaktafronten. Ett av dem löste jag sj genom att prata med min pappa ist för att lyssna på min sambo med 0 koll :p

Men när man väl har stressat upp sig så tar det så lååång tid att lugna ner sig. väldigt irriterande. Och eftersom att jag irriterar mig på det så blir det ju en ond spiral som aldrig slutar. Köpet av bilen var ju nått positivt. För det är en bra bil för oss och i samma veva drog ju de där värkarna igång
så det kanske har nått med det att göra. Happy feelings hehe
 
Ligger nedbäddad med rejäl molvärk. Men inga värkar. Någon enstaka då och då men det kan gå timmar emellan. Har sovit lite på alvedon och med varn (och tung) vetekudde på magen.

Känns väldigt onödigt att förverkar ska vara så besvärliga till (kanske) ingen nytta.
 
Så spänd att se vem som blir näst på tur. Blir nog inte jag iaf haha
En helt vanlig dag
Suttit och spelat tv spel med sonen och nu vilar jag lite. Man bara går och väntar nu
 
Här var det tyst :-). Alla firar fredagskväll?

Här har molvärken blivit bättre. Känns lite sådär. Snopet när man trodde det skulle gå igång. Men jag ska be om fotmassage och mysa framför TVn nu, och försöka få igång oxytocinnivåerna. Nu är jag trött på alla dessa förvärkar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
769
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 596
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp