Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har kvällen/natten spenderats på akuten, då man (= min sjuksköterska till mor och sedan 1177) bedömde min lilla konstiga yrsel- och synbortfallsattack (med efterföljande "tandläkarbedövningskänsla") i förra veckan, i bilen på ölandsbron (!), som en propp/TIA.

Så, hon på 1177 skickade mig bums till akuten och där tog det till kl fyra i morse innan jag fick åka hem. Ska dock tillbaka idag och bla träffa en neurolog. Roligare nätter kan man ha ;)
Men fy vilken oro det måste ha varit om de misstänkte det! Men det var falskt alarm? Eller vad kom de fram till?
 
Men fy vilken oro det måste ha varit om de misstänkte det! Men det var falskt alarm? Eller vad kom de fram till?

De har nog inte kommit fram till något egentligen, mer än att det inte har blivit något bestående av den, OM det var en sådan. Dock är tydligen risken större att få en "mer riktig" hjärninfarkt om man har fått en sådan "föraning". Jag får se vad de säger idag :)
 
De har nog inte kommit fram till något egentligen, mer än att det inte har blivit något bestående av den, OM det var en sådan. Dock är tydligen risken större att få en "mer riktig" hjärninfarkt om man har fått en sådan "föraning". Jag får se vad de säger idag :)
Får hoppas att det inte är nått utan nått konstigt som det brukar vara när man är gravid haha
 
Ännu en dålig natt, vet inte riktigt varför. När jag ska gå o lägga mig är jag helt slut men väl i sängen känns kroppen orolig. Skulle försöka somna om nyss men fick en typ 5-10 min lång förvärk som kändes en del o började då fundera över hur länge de egentligen ska hålla i sig.. hoppas inte att värkarna håller i sig så länge under fl, då blir det svårt med profylaxandningen!

Håller tummarna för att det drar igång för er snart @Jenka och @MinIan! Bebis kanske kan tänka sig titta ut lite tidigt så din mormor hinner se, ibland känns det som att naturen/vaddetnuär väntar in sådana saker.
Åh jobbigt! Jag är glad när min mage är lugn på natten så känner med dig!

Har lärt mig att en värk är ca 45-90 sek lång. När det drar igång ordentligt så brukar max ligga på 60 sek. Och ju mer man lyckas slappna av mellan värkarna, desto mer vila mellan. Det blir som en backe, där smärttippen nås i mitten. Så jag och många andra upplevde att lättnaden började komma redan när smärtan började avta.

Och de ”riktiga” värkarna är ju fantastiska! För varje värk pressar sig bebis en liiiten bit närmare din famn! Och kroppen gör precis som alla kvinnokroppar gjort i tusentals år. Det är fantastiskt!

Förvärkarna känns bara värdelösa! Dock känns det just nu som om bebis huvud är stort som en vattenmelon och halvvägs genom bäckenet när jag står och går. Men det är nog bara fogarna som spökar.
 
Åh jobbigt! Jag är glad när min mage är lugn på natten så känner med dig!

Har lärt mig att en värk är ca 45-90 sek lång. När det drar igång ordentligt så brukar max ligga på 60 sek. Och ju mer man lyckas slappna av mellan värkarna, desto mer vila mellan. Det blir som en backe, där smärttippen nås i mitten. Så jag och många andra upplevde att lättnaden började komma redan när smärtan började avta.

Och de ”riktiga” värkarna är ju fantastiska! För varje värk pressar sig bebis en liiiten bit närmare din famn! Och kroppen gör precis som alla kvinnokroppar gjort i tusentals år. Det är fantastiskt!

Förvärkarna känns bara värdelösa! Dock känns det just nu som om bebis huvud är stort som en vattenmelon och halvvägs genom bäckenet när jag står och går. Men det är nog bara fogarna som spökar.

Ja det är så jag har lärt mig också så jag hoppas att det blir så o inte de här skumma långdragna sakerna:p

Låter som att du kanske kör om mig i slutspurten då;) jag känner lite tryck neråt men definitivt ingen vattenmelon mellan benen än, hehe.
 
Högre blodtryck (140/85) idag och lite huvudvärk. Ingen äggvita eller andra tecken i alla fall. Bebis lever om och är fixerad.
Fick en snabbguidning i vad som händer om jag går över också, men hoppas jag slipper.
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:

5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:

31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)

2/4- Mulles_matte, Pojke (beräknad 29/3)
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4)

Nu gjorde jag så här för att förtydliga upp vår lista lite, om ni tyckte det var en dålig idé så är det ju bara att fortsätta att använda den gamla :D
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:

5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:

31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)

2/4- Mulles_matte, Pojke (beräknad 29/3)
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4)

Nu gjorde jag så här för att förtydliga upp vår lista lite, om ni tyckte det var en dålig idé så är det ju bara att fortsätta att använda den gamla :D
Helt ok alltsåååää
 
Molvärk hela dagen till o från, men lite väl tidigt för att hoppas på bebis. Men något verkar kroppen ägna sig åt iaf. Spännande att se när hon väljer att komma ut! Misstänker dock att det dröjer till efter bf faktiskt.. Just nu ägnar hon sig åt ngt som känns lite skumt. Känns som pulserande rörelser där hennes rygg är, nästan lika snabba som min puls så ingen hicka. Inte första gången dock.
 
I morgon bitti ska vi tillbaka till BB för att ta PKU-provet, kolla hörseln och väga lilleman. Tänk att han snart är hela 3 dagar gammal.

2-åringen här hemma är så faschinerad av bebisen. Hon ska hjälpa till med allt, trösta honom, klappa på honom och säger till de andra att vara tysta när han sover :D Underbara lilla unge :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
811
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
798
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 748
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 594
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp