Varför åker sadeln fram?

Sv: Varför åker sadeln fram?

fel sorts sadelgjordar just smala och svängda av olika typer

Klart man inte ska ha en sadelgjord som ligger an fel men att säga att alla svängda gjordar på alla hästar kan orsaka vävnadsdöd är ju helt fel. Har man en väldigt svängd bröstbenskurva så blir ju en "rak" gjord helt fel för då ligger den ju bara an i mitten. Sen så tror jag inte att folk (i allmänhet) spänner sadelgjordarna så hårt att det uppstår sådana skador även om sadelgjorden inte ligger an helt rätt.

Sv: Varför åker sadeln fram?

Jag är gillar inte antiglidpaddar, bättre att pröva en svängd gjord till att börja med. Det finns ju flera grader av svängdhet, försök att hitta en som passar din häst bäst.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 284
Senast: lillamy73
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 629
Senast: Fibusen
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 581
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka