Ja, men visst är hon omtyckt och respekterad ändå? Trots sina brister. Har inte hon träffat hela familjen Obama...?![]()
Ja hon är ju rik och lyckad i alla andra avseenden.
Vad har EN tjock och lyckad person med saken att göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, men visst är hon omtyckt och respekterad ändå? Trots sina brister. Har inte hon träffat hela familjen Obama...?![]()
Vad har EN tjock och lyckad person med saken att göra?
Såg ett avsnitt ur en tv-serie en gång, vet inte vad den heter och följer inte den, men avsnittet jag såg handlade om hatet mot feta människor. En av huvudkaraktärerna beskriver hur det är för henne som fet kvinna i dejtingvärlden och säger bland annat att "Everybody can fuck a fat woman, but nobody wants to hold her hand in public". Om någon vet vad jag pratar om så får ni gärna berätta vad den heter, för den delen beskriver precis hur det är i vårt äckligt utseendefixerade samhälle.
Jäklar det här blev långtGratis kakor till den som orkar läsa allt
![]()
Tveksamt.
Idag är ju fetma ett socialt betingat problem till stor del. Fler lågutbildade är feta. Jag tror att det vore smartare att satsa på utbildning på bred front istället för straffskatter
Om folk nu är så himla dumma att de tror smal är ekvivalent med sund, som du sa..
Borde inte utbildning gynna dem då?
Kostlära i skolan kanske vore något?
Med fokus på att man måste orka och måste äta ordentligt för det.
Jag kan liksom inte låta bli att tänka på gladiatorerna - ny forskning visar att de åt bönor (normala romare åt bröd). En högproteindiet som också gjorde dem lite burkiga och gav ett skyddande späcklager så att andra gladiatorer kunde hacka i dem utan att de dog (lite samma tanke som att tosor har extra skinn). Jag kan inte riktigt tänka mig dem som otränade."Hälsosam" i allmän användning är ungefär lika plastiskt som "snygg" i sin betydelse. Ofta betyder de till och med samma sak.
T ex så har det under flera decennier i västvärlden varit eftersträvansvärt att vara slimmad. Dvs lite fett men med muskler så att det inte blir magert. Fast och slätt utan valkar och daller. Något som vi gärna kopplar till hälsa fast man inte alls behöver vara deffad för att vara stark och fri från sjukdomar etc (tvärtom är det ju inte bra med för låg fettprocent).
Men hon som har tjänat miljarder duger ändå inte om hon inte spelar med och kämpar med sin vikt. Inte kan ens hon få vara mullig och nöjd.Ja, men visst är hon omtyckt och respekterad ändå? Trots sina brister. Har inte hon träffat hela familjen Obama...?![]()
Allt det där hänger ju ihop - det är socioekonomi. Lågutbildad, lågavlönad, sämre hälsa ---> vanligare med övervikt.Det här med utbildning... det är inte det, det är en klass/inkomstfråga. Extremt så i USA men till viss del även här.
Lite pengar och lite tid över = risk för dåliga matval.
T-t-t-trollning?![]()
Även om du har framgångsrika överviktiga så tar det inte ifrån det faktum att det anses suga röv att vara överviktig. Att överviktiga diskrimineras och ses ned på. Att många anser dem vara dumma, lata, äckliga.Ja om rubriken i debatten är "Varför är tjock det värsta man kan vara?" så har jag väl min fulla rätt att poängtera att det finns tjocka och respekterade personer. I grund och botten handlar det ju om du har den där mer svårdefinierade "karisman" som du får om du trivs med dig själv, och om du även får omgivningen att må bra.
För mig vore det ett nederlag att resonera så osympatiskt som du gör.För mig vore det ett nederlag att bli tjock.